Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Axel_Clauw schreef:Wat leuk, een nestje.
Toevallig keek ik vandaag op de site van de rasvereniging en daar zag ik de waarschuwing over Black&Tan Jack russels, dat deze helemaal niet bestaan en dus kruisingen zijn. Dus wel zo handig mee te geven aan de toekomstige eigenaar.
(bron: http://www.nvjrt.nl/index.php/de-jack-r ... arschuwing )
Puppies zijn altijd schattig
MissDonna schreef:black and tan is van vroege r een 'fout' waar ze mee door gefokt hebben.
zijn ook geen stamboek hondjes die van mij hoor,![]()
Ja de pups zijn eral een weekje. het zijn er 5, 3 tri color en 2 black and tan.
Biepmiep schreef:Alles aan een Jack russell terrier heeft een functie uiterlijk, innerlijk en ook de kleur. Daarom zijn ze meer dan de helft wit en hebben geen voorouders met andere kleuren. Bij veel terriers komen oog en patellaproblemen voor, door met beleid te fokken gaat het met de echte Jacks echter heel goed kwa gezondheid. Ouders worden jaarlijks op erfelijke oogaandoeningen getest en voor het fokken op luxabele patella's.
Maar niks makkelijker dan een laagbenig hondje een rasnaam te geven die nergens op slaat, fokken zonder enig beleid en vlak voor de geboorte eens ff rond te vragen hoe dat allemaal moet....is je hond dat niet waard?????
xx_Horsiex schreef:Biepmiep schreef:Alles aan een Jack russell terrier heeft een functie uiterlijk, innerlijk en ook de kleur. Daarom zijn ze meer dan de helft wit en hebben geen voorouders met andere kleuren. Bij veel terriers komen oog en patellaproblemen voor, door met beleid te fokken gaat het met de echte Jacks echter heel goed kwa gezondheid. Ouders worden jaarlijks op erfelijke oogaandoeningen getest en voor het fokken op luxabele patella's.
Maar niks makkelijker dan een laagbenig hondje een rasnaam te geven die nergens op slaat, fokken zonder enig beleid en vlak voor de geboorte eens ff rond te vragen hoe dat allemaal moet....is je hond dat niet waard?????
Ik denk dat je patella luxatie bedoelt...