hond voor de eerste keer loops

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdjee

hond voor de eerste keer loops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 16:38

hoii

onze labrador van 11 maanden is vandaag voor de eerste keer loops geworden. maar ze is echt heel erg down nu :( ze ligt nogal lusteloos in d'r bench en doet af en toe d'r koppie omhoog als je r roept -O-

is dit normaal als ze loops is?

Gerdjee

Re: hond voor de eerste keer loops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:34

weet echt niemand of dit normaal is?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:40

Het doet heel wat met een hond en sommige honden reageren er heftig op.

Als je niet ermee gaat fokken zou ik haar zsm laten sterliseren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:41

Ja ze kunnen inderdaad even wat sloom zijn maar om nu meteen te laten steriliseren vind ik onzin.
Verwen haar gewoon een beetje.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:42

Dav schreef:
Het doet heel wat met een hond en sommige honden reageren er heftig op.

Als je niet ermee gaat fokken zou ik haar zsm laten sterliseren.

Bedankt voor je antwoord :o
en we gaan haar laten steriliseren :Y) dat wilde we binnenkort gaan doen maar kan dat nou ook tijdens de loopsheid?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:42

Het kan wel normaal zijn, net als mensen hebben sommige teven veel last van buikkrampen. Mijn teefje werd er ook altijd een beetje chaggie van :')

De eerste loopsheid is in mijn ervaring vaak wat heftiger dan de gene die daarop volgen maar sommige honden hebben er nu eenmaal meer last van dan anderen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:21

steriliseren kan het beste 3 maanden na de loopsheid. Dan zit ze precies tussen 2 loopsheden in (over het algemeen gezien) en is het lichaam in een rust periode hormonaal gezien. De minste kans dan op complicaties. Nu zou je zeer veel bloedverlies hebben maar er zullen ook niet veel dierenartsen zijn die een loopse teef laten helpen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:35

kohtje schreef:
meteen te laten steriliseren vind ik onzin.

Tussen zsm en meteen zit wel een heel verschil
.Veel mensen weten niet de nadelen van een hond niet te steriliseren,vandaar mijn antwoord en ook de vraag of ze ermee willen fokken.

Citaat van een dierenarts assistente;
Het is een 'fout' om te denken dat teefjes niet gesteriliseerd hoeven te worden, en juist de mannetjes gecastreerd moeten worden.
Bij een teef is het zéér wenselijk om vanaf een half jaar haar te laten steriliseren, tenzij je wilt fokken. Waarom? :
Bij iedere loopsheid gieren er hormonen (progesteron, oestrogenen) door het lijf van de teef. En sommige teven kunnen wel 3 maal per jaar loops worden. Maar er gebeurt verder niets met de hormonen, want de teef wordt tenslotte niet gedekt. Wél gebeurt er iets met het lichaam. Hoe vaker de teef een loopsheid heeft doorlopen, hoe groter de kans op baarmoeder- en melkkliertumoren. Heel veel hondeneigenaren denken: ach, dat overkomt mijn hond niet.
Je wilt niet weten hoeveel honden hier op het spreekuur komen met tumoren. Eigenaar voelt zich achteraf erg schuldig. Op jonge leeftijd had dit voorkomen kunnen worden.
Daarnaast hebben ongecastreerde teven ook kans op pyometra's (baarmoederonsteking). Wanneer je er op tijd bij bent is dit goed te opereren (baarmoeder weghalen), ben je te laat.. dan kan je hond overlijden

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:17

En ik ben tegen want er zitten ook heel veel nadelen aan en meer kans op andere soorten kanker.