Afmetingen kooi parkieten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elm0

Afmetingen kooi parkieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:30

Hallo,
Als ik straks een goed rapport heb, mag ik 2 parkietjes.
We zijn hier nog helemaal niet ervaren in maar ben al heel veel aan opzoeken op internet enzo en ik ben druk aan het sparen
Het duurt sowieso nog een kwart schooljaar voordt ik dat rapport krijg maar ik wil goed voor bereid zijn :)
Nu mijn vraag, wat vinden jullie goede afmetingen voor een kooi voor 2 parkietjes (komt op mijn kamer) die tijdens schooltijden in het hokje zitten?
En wat is het slimst voor het houden van 2, man en man, pop en man of pop en pop?
Evt nog andere tips voor het houden van parkietjes en do's en dont's zijn ook welkom
Thanks!
Esmee

arizonagreen

Re: Afmetingen kooi parkieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:32

Precieze afmetingen weet ik niet, maar wel groooot! Ik heb op t moment 1 man en ga er binnekort nog een bijnemen, en moet ook groter... Pop en pop gaat vaak niet goed, man en man wel, of pop en man, man en man is vaak wel een hoop lawaai. :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:36

Op mijn site www.grasparkieten-kweek.webs.com vind je veel info. Pop x pop is geen goede combi. Kooi kan niet groot genoeg zijn, mag niet rond zijn en het liefst langer dan hoog.

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:43

Bedankt voor de snelle reacties,
Wilawander, ik ga je site bekijken thanks!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:57

Ik wilde een heel verhaal typen maar eigenlijk staat alles al op de site van Wilawander :D

Zelf zowel de combinatie pop en man & man en man gehad en vond eigenlijk pop en man het leukste. :) Verder qua kooi idd hoe groter hoe beter, wij hadden ze in een (zelfgebouwde) kamervoliere. Als dat op je kamer past zou dat het leukste zijn, zijn vaak ook wel op mp te vinden voor een goede prijs.

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 21:33

Waarom vond je pop en man het leukste Samiyah? Ik ga mijn boxen opofferen en dan past er een redelijk grote kooi in, de grootste die past dan maar :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:36

Ik heb een papegaaien kooi voor mijn dwergpapegaaien.

Ik vind al snel iets te klein.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:39

Heb je het over grasparkieten, of valkparkieten, of een ander soort?
Hier 2 valkpopjes, kunnen niet met en zonder elkaar, net echte vrouwen :D
De kooi kan nooit groot genoeg zijn idd.
Het ligt per soort ook of ze tam te maken zijn, dan kun je ze in huis laten vliegen, meenemen onder de douche ed.
Houd er wel rekening mee dat het rotzooimakers zijn, en stofnesten, maar verder zooo leuk ;-)

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 23:18

Waarschijnlijk grasparkieten omdat die wat kleiner zijn dan valkparkieten. En hoe kleiner de vogel, hoe groter het hok voor ze is :) Een tam vogeltje lijkt me heel erg leuk <3
Maar hoe groot is jullie hok dan? Want er zijn zo veel.. Een enorm tuinhuis wordt het niet in mijn kamer haha. Ik zit een beetje te kijken naar hokken voor papegaaien/derg-. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van 50x30x65? Is dat te klein voor 2 grasjes?

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:26

Mijn vriendin heeft twee grassparkietjes twee mannetjes. Ze zitten in ongeveer zo'n groot hok maar dat vind ik klein. Kan je niet de hoogte van je kamer doen. Bijvoorbeeld 1m x 1m x 1,8m ofzoiets.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:45

ik heb 50x40x60 ong en dat is voor alleen 1man al aan de kleine kant

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:42

Bij papagaaienkooien moet je oppassen dat de traliesafstand vaak te groot is waardoor het wel eens voorkomt dat ze vast komen te zitten met hun kop. Wat meestal fataal is.

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 10:03

Dat is slim in de hoogte kan wel ja! Maar heb ze nog niet echt ergens gezien, kan je zelf er een maken? Is dat moeilijk?
Wilawander oei, dat klinkt niet leuk... 12 mm las ik?

Edit; ik zie ze nu op mp haha! Dat lijkt me een leuke oplossing :) Kunnen ze ook een beetje fladderen