oude hond hoesten en bloedneus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raizarobin

oude hond hoesten en bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:13

Mijn ouders hebben een hond van 15 jaar. Hij is eigenlijk nog best heel goed, eet goed en is goed actief.

Nou hoest, gorgelt hij sinds ander halve maand en krijgt ook bloedneuzen daarvan. Misschien komt er ook wat bloed uit zijn keel. Al 2x bij de DA geweest en antibiotica gekregen omdat ze dachten dat hij een keelontsteking had. Door die antibiotica is het ietsjes beter geweest maar nu het op is is het weer heel erg. Erger nog als hier voor.

Ze zeggen dat ze hem niet veder kunnen onderzoeken want dan moet hij onder narcose en dat gaat hij waarschijnlijk sowieso niet overleven.

Nou was het vandaag weer heel erg. De hele tuin lag onder het bloed. Morgen komt er nog een andere arts kijken maar ik ben bang dat het einde verhaal is.

Ik heb het er een beetje moeilijk mee om hem in te laten slapen zonder te weten wat er is. Maar onderzoeken gaat gewoon niet. Vind het zo zonde want hij is voor de rest nog helemaal ok.

Wij denken zelf dat hij misschien een tumor in zijn neus heeft ofzo.

Zijn er hier mensen die dit herkennen? Of iemand misschien advies?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:19

dat klinkt in iedergeval niet goed :(
ik denk ook meteen aan een tumor.. hopelijk is er nog wat te doen!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:21

Wat een vreemde redenatie, dat hij niet verder onderzocht kan worden ivm narcose ? Kan me er wat bij voorstellen dat als dehond steeds hoest en rochelt dat er ook vaak extra druk is in de bloedvaten van zijn neus ? Is er al eens naar zijn hart/longen geluisterd ? Hoesten en rochelen kan ook door harfalen komen, vocht achter de longen.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:28

Essiesilly; Ja ik denk persoonlijk ook dat dat het is. Maar moet je een hond van die leeftijd nog laten opereren? (wat volgens die arts niet kan omdat ze hem niet onder narcose willen brengen) >;)

Bassenqua; Hij is de eerste x helemaal onderzocht. Mijn vader was met hem naar de dierenarts en ik neem aan dat ze toen inderdaad alles geluisterd en nagekeken hebben.

Ja, dat van die narcose was vanwege zijn leeftijd. Ik weet niet in hoeverre dat heel gevaarlijk is voor een hond van die leeftijd. Morgen komt er een andere arts aan huis dus misschien heeft die nog andere inzichten.

raizarobin

Re: oude hond hoesten en bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:29

Inderdaad heb ik ook al gedacht dat het misschien bloedvaten zijn. Of in ieder geval dat hoop ik.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:44

Er zijn nog onderzoeken die je kunt doen zonder narcose, daar doelde ik eigenlijk op.

Hartfalen is in eerste instantie niet met alleen de stethoscoop te horen maar is wel een proces wat heel snel kan gaan, is er al eens bloed getrokken ? Was alles ok ?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:40

Zou heel goed vocht op de longen kunnen zijn (veelal tumoraal) dit kunnen ze wel zien bij een röntgenfoto- daarvoor hoeft hij niet onder narcose!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:42

Ze kunnen idd in iedergeval een röntgenfoto maken om te kijken of er geen tumor zit.
Wat is dus idd wel vermoed. Bloed ophoesten is wel echt heel slecht.
Maar eerst maar eens een rofo, dan kan je vanuit daar verdere beslissingen maken.
Jouw dierenarts klinkt meer als een veearts/ oudere generatie?

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 13:36

Nou de DA is net geweest en ze kon nu een tumor in zijn keel voelen. Niks meer aan te doen en ze zei dat hij er echt last van had dus morgen wordt hij ingeslapen ;(

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:46

Hoezo was er niks meer aan te doen? Second opinion misschien?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:50

Wat een heftig nieuws! Heel veel sterkte!

Helaas bekend recent met het hoesten, bij mijn hond is er een rontgen gemaakt en een echo (zonder narcose) . Een vergroot hart,lekkende kleppen,longoedeem en een tumor in het hart.
Ze krijgt nu medicijnen die redelijk goed lijken te werken,al is de tumor niet te genezen natuurlijk.

Wat erg dat er niets meer aan te doen is voor je hond,maar wat een mooie leeftijd!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:55

och gossie...sterkte alvast!
Bloedneuzen kan van alles zijn....van tumoren,schimmels, tot ehrlichiose.Maar in combi met hoesten is vaak niet best.