iemand ervaring met niesende hond? bacterie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fanta2

iemand ervaring met niesende hond? bacterie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:04

mijn hondje niest al ruim twee maanden, heft al 4 keer een kuurtje gehad met doxoral, noderin en broomhexine, maar het niesen bleef aanhouden, ik zag ertegen op omdat hij in september 15 word om m dan te laten slapen,of nog erger een narcose, maar dit kon niet langer zo, de klodders vlogen om onze oren, en sliepen al bijna een week niet.
Heb toch de beslissing genomen om foto s te laten maken, aangezien daarvoor ook zijn wang dik was, het misschien een kies kon zijn, maar op de foto, s was zijn gebit gelukkig goed, heb het gelijk maar schoon laten maken, hij hoefde niet onder narcose, er is snot op de kweek gezet, en met die medicijnen die ik al kreeg moet ik door blijven gaan, de bacterie scheen hardnekkig te zijn, maar al met al blijft natuurlijk het probleem, plus dat er bronchitis te zien was, ik hoop dat ik iets kan vinden daarvoor en dat ik weet wat ik er nog eventueel tegen kan doen?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:09

fanta2 schreef:
mijn hondje niest al ruim twee maanden, heft al 4 keer een kuurtje gehad met doxoral, noderin en broomhexine, maar het niesen bleef aanhouden, ik zag ertegen op omdat hij in september 15 word om m dan te laten slapen,of nog erger een narcose, maar dit kon niet langer zo, de klodders vlogen om onze oren, en sliepen al bijna een week niet.
Heb toch de beslissing genomen om foto s te laten maken, aangezien daarvoor ook zijn wang dik was, het misschien een kies kon zijn, maar op de foto, s was zijn gebit gelukkig goed, heb het gelijk maar schoon laten maken, hij hoefde niet onder narcose, er is snot op de kweek gezet, en met die medicijnen die ik al kreeg moet ik door blijven gaan, de bacterie scheen hardnekkig te zijn, maar al met al blijft natuurlijk het probleem, plus dat er bronchitis te zien was, ik hoop dat ik iets kan vinden daarvoor en dat ik weet wat ik er nog eventueel tegen kan doen?

mijn vriendin heeft een labrador van 10 jaar oud, en hij niest ook al meer dan 4 maanden :(
De dierenarts weet niet wat het is en kan er niks aan doen. Zijn neus is aan de bovenkant helemaal kapot en droog omdat hij steeds als hij niest tegen de grond aankomt :(

fanta2

Re: iemand ervaring met niesende hond? bacterie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:11

heb daarom ook foto s laten maken, want ik was al bang dat er een tumor of zo in het ergste geval zou zitten, maar alles wat goed, maar het niesen blijft

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:14

Ik dat hij iets in zijn neus heeft, kan iets onbenulligs zijn als een grasspriet of een grasaar.
Het zou zelfs nog een aspergillesinfectie kunnen zijn (schimmel).

Kortste klap is nu sowieso om er even in te kijken dmv een endoscoop..... hij zal dan wel even kort onder narcose moeten.
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 11-08-13 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:15

Dit wil je niet horen, maar ik heb eind mei om die reden mijn 14 jarige hond in moeten laten slapen. Zijn verkoudheid was een holte ontsteking geworden die zich een weg naar buiten vrat. Alle ab en schoonmaken onder narcose hielpen niets

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:29

er zijn foto s gemaakt en er zat ook niks in de neus, de dierenarts denkt wel dat we de juiste behandeling hebben tegen de bacterie maar verder weet ik het ook niet wat ik er mee kan

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:37

Grassprieten oid zie je niet op een rontgenfoto.........

Ik geef je advies omdat ik er ervaring mee heb (ben assisistente op 2e lijns kliniek).
Er zou nog gekweekt kunnen worden op aspergilles...........das een agressieve schimmel die ook weefsels ' opvreet' .

Maar de beste optie voor nu is echt een rhinoscopie........ofwel een kijkje in de neus met een cameraslang.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:42

Is het groen snot of gelig?
Zo te horen 1 neusgat? (vreemd voorwerp zoals grasaar of hoe gek je het maar kan verzinnen),
inderdaad rofo's laten maken, heb je al, maar ook met scoop in neus en bek laten kijken? (want op rofo zie je ook niet alles)
Om daar allicht wat op te zien?
En het is ook nog mogelijk dat er Aspergillose zit.
Neem aan dat er ook al wel een kweek is afgenomen?

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:45

moet ik me zorgen gaan maken?.. mijn hond niest vaak als ie rolt , meestal een aantal.keer achter elkaar..
wist niet dat als een hond niest dat erg is?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:51

dinek123 schreef:
moet ik me zorgen gaan maken?.. mijn hond niest vaak als ie rolt , meestal een aantal.keer achter elkaar..

Nee, joh, niet altijd erg!
Ze niezen ook wel eens als er niets ergs aan de hand is!
Geen paniek!!

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:08

Sjolvir schreef:
dinek123 schreef:

Nee, joh, niet altijd erg!
Ze niezen ook wel eens als er niets ergs aan de hand is!
Geen paniek!!

ah oké, ik schrok al..

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:13

klopt er is kweek afgenomen, vandaar ze zien dat het een bacterie is, maar is voor mij altijd moeilijk omdat ik dus hoop dat ze het goed genoeg hebben gezien, een narcose is echt geen optie, hij kwam maar net hier goed uit, was ook nog terug geweest s avonds omdat ie niet goed wakker werd