Bij ons in het kanaal zie ik al de hele week 4 jongen zwanen zwemmen.Geen volwassenen te bekennen. Het zijn nog aardige jonge kuikens.Erg korte vleugels en nog aardig donsig verenkleed.
Mijn dilemma is wat is hen overlevingskans? ZOu ik hiervoor de vogelopvang moeten bellen om te overleggen. 1 jong zonder ouders kan je nog denken aan verstoting maar 4?
Heb in het begin er niet zo bij stil gestaan, maar na de 2e dag ze weer met hen 4tjes te zien zwemmen ben ik gaan opletten en ik zie ik geen velden of wegen een volwassen koppel (of 1 oudere zwaan). FIets dagelijks langs het kanaal naar mijn stal op verschillende tijden.
ik zou idd even contact opnemen met een vogelopvang in de buurt, die zullen je vast snel verder kunnen helpen en even kunnen komen kijken hoe nodig het is om ze eventueel op te vangen en groot te brengen etc.
idd even opbellen en na vragen dat moet goed te doen zijn echter als ze al een week zo leven en ze zien er nog steeds levendig uit zou ik me ook niet zoveel zorgen maken maar het hoort niet in elk geval.