Egels in de tuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Egels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:42

Ondanks een opruiming van de tuin (lees een vuilnisbelt aan troep :')) dachten we dat de egels die er woonden ook weg waren -O- , maar sinds een paar dagen zien we weer 1 egel in de konijnenren *\o/* . We hebben amper nog schuilruimte maar genoeg slakken etc , we hebben een heg voor ze en er liggen wat zeilen waar ze vaak onder zitten. Ze komen in de konijnenren maar vraag me niet hoe : Afbeelding , ze moeten door die ruimtes maarja ze doen het..

Dan heb je nog de kwestie van wil je ze overwinteren? , in het verleden hebben ze gefokt in de tuin en normaal zagen we ook jongen lopen . Dan kunnen we een nestbak bouwen en onder de heg zetten , heb wel een bouwtekening maar zet je hem gewoon neer met eventueel wat bladeren erin leggen?

Via een site heb ik een pindasoep receptje gevonden , die zetten we neer en zien of ze het eten

En nee ik woon niet bij mijn ouders maar ben er elk weekend :) , wie ow wie kan helpen of wie heeft ook egels in de tuin?

Creatas

Re: Egels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:44

Ik doe er weinig voor behalve (ingrijpen als het niet goed met ze gaat) dat ze me het excuus geven om géén blad te ruimen :')
Maar je hebt op internet vast sites met hoe je ze overwinterbak kan maken en wat je nog meer voor ze kan doen?