loonse en drunense duinen ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

loonse en drunense duinen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 20:56

Wij willen graag binnenkort een keer met een groep honden naar de loonse en drunense duinen toe. Nu is het nogal een stukje rijden dus wie heeft daar al eens gelopen of loopt er vaker?

Wij willen er gaan lopen met een groep sociale honden richting mens en dier die we graag los willen laten lopen. Ze luisteren goed maar 1 heeft een groot jachtinstict.

Hoe is het gebied? Zitten er veel teken? Is het er goed lopen? Veel losloopterrein? En hoe zit het met het wild? Heb je ook leuke routes van rond de 10 km?

xDaphnexx

Re: loonse en drunense duinen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:07

Ik heb er veel buitengeredeen en er zijn weinig teken vind ik maar wandelen,weet ik net wel veel routes

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:11

dierenfan schreef:
Wij willen graag binnenkort een keer met een groep honden naar de loonse en drunense duinen toe. Nu is het nogal een stukje rijden dus wie heeft daar al eens gelopen of loopt er vaker?

Wij willen er gaan lopen met een groep sociale honden richting mens en dier die we graag los willen laten lopen. Ze luisteren goed maar 1 heeft een groot jachtinstict.

Hoe is het gebied? Zitten er veel teken? Is het er goed lopen? Veel losloopterrein? En hoe zit het met het wild? Heb je ook leuke routes van rond de 10 km?

Het is er vaak druk, zeker in de vakanties, zou dus buiten de vakantie periode gaan op doordeweekse dag.
Of als het minder mooi weer is en dan vroeg.

Routes van 10 km, nee, zijn er niet als je bedoeld losloop, wel als je aanlijnt dan kan je van het ene naar het andere gebied,
maar zit je al snel op meer dan 10 km, als je ook weer naar je auto terug moet.

Er zijn zo uit mijn hoofd 3 losloop gebieden.
De ijsbaan (vind ik het leukst, mijn hond is gek op water, dit is grootste water daar)
Bosch en duin (plasje water afh. van seizoen, klein, kleiner, kleinst, foetsie)
De 3 linden / de rustende jager.

Teken, ja, die zijn er zat.
Muggen en dazen ook (als je er als mens loopt)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:07

bedankt voor de informatie. Dat wordt dus lopen met minder weer (door de weekse dag doen wij sowieso) en lange broek aan want die dazen moet ik niet die muggen is vervelend maar dazen zijn nog veel erger. Vinden mijn honden ook!

De meeste honden houden heel erg van water dus dat is wel ideaal maar is de ijsbaan ook wel groot? Het geeft niet als er een stuk aangelijnde wandeling bij zit. Ze luisteren goed en kunnen goed loslopen maar ook goed aangelijnd lopen. Zeker als ze al een half uur/ uur lekker hebben kunnen vliegen. Wij wisselen wel vaker af met losloop stuk en aangelijnd stuk dus dat zijn ze gewend.

Wel dus maar een week van te voren behandelen tegen teken....

Meer ervaringen altijd welkom hoor!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:10

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:42

Sjolvir schreef:
http://www.natuurmonumenten.nl/hondenlosloopgebieden

De ijsbaan is die bij de Roestelbergh, dat is een rondje.

Water daar is wel fijn om je hond in te laten zwemmen.

Heel groot is het niet, maar groot genoeg voor voldoende waterpret!!

Mooi kaartje bedankt voor de link!! Ik zie al een hoop pret haha heb er al zin in om zelf te genieten en de honden ook zeker te laten genieten