Wij hebben twee katten, kater Dex en poes Poezel, beide 2 jaar oud. Onze poes heeft sinds een paar weken een wond in haar nek, achter haar oren. Ze had een halsbandje om, is die kwijtgeraakt, dus wellicht dat het iets met elkaar te maken heeft gehad. Sindsdien het bandje natuurlijk afgedaan. In het begin kwam er steeds een korstje op, dus dacht ik, dat gaat vanzelf weg. Ze had ook een wond bij haar keel en die is ook vanzelf weggegaan. Echter na een week of anderhalf/twee viel me op dat de korst soms weer helemaal weg was, dan had het weer een roze kleur, maar was wel vochtig/bloederig. Vorige week was ik er wel een beetje klaar mee, dus heb Acederm besteld, dat smeer ik nu 2/3x per dag sinds dinsdag. Het lijkt echter nog niet echt het gewenst effect te hebben. Gisteren zat er een dikke korst op
Ik denk dat ze de korst eraf krabt. Wat kan ik nu nog doen?
Daarnaast wil ik jullie de volgende situatie voorleggen. Onze katten waren in het begin twee handen op één buik. Samen knuffelen, slapen, spelen, noem maar op. Sinds een paar maanden mogen ze naar buiten (achter het huis grenzen alle tuinen aan elkaar en is het omringd door torenhoge huizen, dus ze kunnen de straat niet op, ideaal) en in het begin merkte ik wel dat ze niet meer knuffelden of speelden (Poezel ging hard grommen en blazen als Dex wilde spelen), maar verder weinig problemen. Maar nu kunnen ze elkaar niet meer luchten of zien. Ze blazen naar elkaar, ze halen direct naar elkaar uit en vechten ook met elkaar. Gepaard met veel gegil, geblaas en gekrijs van Poezel. Volgens internet zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat Poezel een wond heeft? Dat ze nu 'zwak' is o.i.d.? Als dit niet het geval is, gaat dit ooit nog goedkomen?
Het maakt me zo verdrietig dat ze niet meer samen knuffelen, elkaar wassen, samen spelen..