Dit is al mijn zoveelste topic over mijn cavia's, lijkt wel alsof het altijd wat is
.Dit keer gaat het om mijn Skinny zeugje. Ze heeft namelijk jeuk! Dit uit zich in krabben waarbij ze zichzelf open krabt. Ik hoor haar ook regelmatig piepen en dan trappelt ze. Lijkt alsof ze jeuk heeft maar niet wil krabben omdat het zeer doet.
Ook had ze plekjes op haar huid. Soort van bultjes en andere onregelmatigheden.
De eerste keer naar de dierenarts hiermee is ze behandeld voor schurft. Dit heeft helaas niet geholpen dus zijn we overgegaan op behandeling voor schimmel. Ze krijgt nu Itradrops in d'r bekje en Surolan voor op de plekjes. Ik ben nu een week aan het behandelen en de zichtbare plekjes zijn zo goed als weg. Ze blijft alleen tekenen van jeuk geven en ik vind dat heel sneu. Ook reageert ze heftig als ik de plekjes insmeer. Ze probeert weg te komen en gaat ook piepen. Hebben jullie nog ideeën wat haar zou kunnen helpen? En denken jullie dat deze behandeling goed is en dat het normaal is dat ze nog niet van de jeuk af is?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, verdere vragen beantwoord ik graag!

Dat leek me vanzelfsprekend
Die was allergisch voor zaagsel én hooi. Hebben hem op stofvrije bodembedekking gezet (Ecobed bijv) en het hooi vervangen door Compactgras. Het duurde wel een maand of 2 voor hij echt geen jeuk meer had, maar uiteindelijk voelde hij zich weer prima.