Mijn hond was al een tijd slechthorend (hij is 12), maar na zijn bezoek aan de dierenarts is hij compleet doof geworden. Hij had een ontsteking bij zijn kaak waardoor een kies getrokken moest worden en zijn gebit schoongemaakt werd. Dit is onder narcose gebeurd. Na deze ingreep hoort hij helemaal niets meer! De dierenarts heeft hier geen verklaring voor, maar ik vind het erg toevallig allemaal. Wie heeft ook eerder meegemaakt dat een hond plotseling doof is geworden? En waar kwam dit door?
Geen idee, ik doe maar een gooi, maar zou er bij het trekken van de kies niet iets geraakt of kapot kunnen zijn gegaan? Al die holtes liggen toch vrij dicht bij elkaar, niet?
heeft hij nog steeds AB ? zoniet dan zou ik dat toch willen doorgeven. Ik heb een kat opgevangen met een middenoorontsteking (verwaarloosd waardoor hij een scheef kopje heeft) deze moet als eerste nu 1mnd AB als dat niet helpt operatie en drainen. Ook hij hoort niet 100%.
@mist: ik weet niet wat AB is, maar mijn hond mankeert verder helemaal niets. Hij houdt zn koppie niet scheef, en is verder heel vrolijk. De da gaat gelukkig verder navraag doen.
Nee die is volgens mij wel okay, aminoglycosiden willen nog wel een probleem kunnen geven. Ik heb trouwens eens gegoogled, maar het schijnt wel eens voor te komen bij oudere honden na narcose. Tenminste er zijn meer mensen met honden die dit aangeven.