Kat vermist, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Kat vermist, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:02

Inmiddels is het al weer bijna een week.. We zijn een paar dagen op vakantie geweest, en sindsdien is ze spoorloos. Onze Simba is wel vaker een nacht of twee nachten weg, maar een week..

Inmiddels ben ik natuurlijk radeloos. Waar kan ze zijn? Ik heb alle dierenasiels in de buurt al gebeld, ze staat op de plaatselijke site met advertenties, ze staat op Amivedi en de hele buurt weet er van. Ik heb alles afgezocht, maar als ze nog leeft laat ze haar waarschijnlijk toch niet zien.

Wie is zijn kat ook wel eens zo lang kwijt geweest? Hoe doden jullie de tijd? En wie kan mij weer even geruststellen? Ik kom nu namelijk amper de deur uit, omdat ik niet wil dat ze voor een dichte deur staat.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:08

Misschien kan je nog posters ophangen in de buurt en de dierenambulance nog inlichten. Hopelijk komt ze snel weer terug!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:12

en waar heb je de kat dan gelaten tijdens de vakantie ?

Solleke_Noah

Re: Kat vermist, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:13

Zit ze niet per ongeluk ergens opgesloten? In de buurt rondvragen of de mensen hun schuurtjes en caravans enz goed nakijken.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:14

Oef.. die van ons was ook weg, terwijl we op vakante waren (nu nog steeds) 4 dagen later was ze gevonden en onze buurvrouw zag d'r op Amivedi.. wij hadden het eigenlijk al opgegeven, omdat ze al 19 was.
Kan het zijn dat iemand haar mee genomen heeft?

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:15

Roep haar vooral 's avonds, als het schemerig of donker is.
Katten gaan aan de sjouw als het donker wordt.
1 van onze poezen is ook zo af en toe een poos weg, al vraag ik me af of ze niet steeds vastgehouden wordt, altijd als ik namelijk een advertentie zet op marktplaats is ze binnen een uur weer terug.
Het langste is bij ons volgens mij ook een week, dan doe ik ook niks anders dan constant om me heen kijken, roepen e.d.
Zet anders nog een advertentie op marktplaats met duidelijke foto's, bij vermiste dieren.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:15

Inderdaad goed naar schuurtjes enzo kijken! Die van ons hebben we toen naar een pension gebracht, waar ze een week lang weg was en uiteindelijk zat ze in de voerruimte :Y) Succes hoop dat jullie haar snel vinden!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 16:17

@brechtje122, Posters ophangen is idd een goeie. We hebben met een man gebeld die contact heeft met alles wat katten opvangt in Friesland, dus dat moet goed komen.

@spicegirl, Mijn broer heeft opgepast. Die zette 's ochtends het eten en drinken buiten en haalde het 's avonds weer naar binnen.

@Solleke_Noah, Ben de hele buurt al langs geweest, helaas geen resultaat.. Dit is ook mijn ergste nachtmerrie, dat we haar niet op tijd vinden.

@xBerber, Dat zou kunnen, maar heb bijna alle mensen die niet op vakantie waren gevraagd.

@Dakotah, Bedankt voor de tip! Hopelijk komt ze vanavond opdagen..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:32

Mijn kat is 3 maanden weggeweest! Ik hoorde haar opeens s'ochtends om half 6 weer aan de voerbak (haar broer eet anders :') )
Zag er niet eens zo dramatisch uit, geen idee waar ze was geweest.. vreselijke tijd dat wel.

Tips: Briefjes in de buurt ophangen of in de bus doen dat iedereen inderdaad even in zijn schuur/sleurhut kijkt (sommige mensen komen er niet zo vaak, zal ze maar net in zitten).
Savonds rondje lopen, een keer roepen maar daarna ook echt wel een poosje gewoon stil blijven wachten.
Het beste is dan om dat te doen terwijl je rondjes loopt en die rondjes steeds groter maken.. Dit is vaak ook hoe een kat zijn territorium (in het begin) langzaam uitbreidt en verkent.
Evt ook wat klinieken informeren, en in de supermarkten/bakkers nog een briefje?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:34

Misschien is ze perongelukg terwijl mensen aan het inladen van de auto, (dus met de deur open) een huis binnen gegaan, en zit nu dus opgesloten?

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:44

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 17:00

Iedereen bedankt voor de tips! Ga er zeker wat mee doen..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:44

Ik zou ook zeker de Dierenambulance bellen en specifiek vragen of ze je kat opgehaald hebben. Je moet dan oa de kleurslag doorgeven. Doodgereden dieren worden twee weken bewaard, dus regelmatig even bellen.

Is ze gechipt en geholpen?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:51

Oh reminds me.. door de opmerking van Sylvia.
Mocht de gemeentedienst hem ophalen, dan horen ze (meen ik) te checken op chip.. Maar dat gebeurt niet altijd.. Dus je zou ook even de gemeente kunnen bellen, dan informeren zij op de afdeling (gemeentereiniging ofzo?) of ze een soortgelijke kat hebben gezien.. (niet het leukste telefoontje tot je de 'nee' hoort overigens)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 17:54

Ze is niet gechipt maar wel geholpen. Ik wacht vanavond nog even af of ze ook binnen komt lopen, maar zal morgen even horen bij de gemeente..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:55

Mijn kat is 6 jaar weggeweest, blijf hopen is het enige dat ik je kan adviseren... En blijf actief. Plaats advertenties, spam facebook, bel, bel, bel, bel en bel nog meer. En als je uitgebeld bent mail je verder...

En als ze weer terug is als de wiedeweerga aan de chip!

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:59

Ze is gewoon in en in beledigd, denk ik..... 'Jij weg, zonder mij te verwittigen, ...ik weg!'

Als dit klopt, (hier spreekt een ervaringsdeskundige, ahum) , dan staat ze op een gegeven moment weer heel onschuldig voor je neus, ' ...uh, is er iets?'

Ik hoop het voor je! ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:14

Zit er momenteel even helemaal doorheen.. Pff mis haar nu al zo erg, hoop dat ze snel weer terug komt..

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:18

Heb je op marktplaats een advertentie gezet? Dat wol meestal wel helpen. Anders goed roepen denoods elke avond rondje door de buurt roepen..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:20

Heb hem op een plaatselijke soort marktplaats, hebben ook al reacties gehad maar mijn Simba nog niet gevonden..

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:23

misschien op facebook een oproepje plaatsen?

Die van mij is een keer 6 maanden weg geweest, had hem eigenlijk al als dood opgeschreven na ongeveer 2 weken goed zoeken en overal op geadverteerd te hebben, en na 6 maanden op 2de kerstdag stond meneer gewoon weer voor de deur :)

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:26

Vraag je buren hun schuur te controleren, dat sowieso. Succes verder met zoeken, mijn kat vonden we na 6 weken terug tijdens het uitlaten van de hond. En ze keek me aan van, wat doe jij hier?! :')

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:27

Ze staat ook al op FB, is ook al vrij veel gedeeld.. Meeste schuren zijn allemaal gecontroleerd.

Mijn Simba.. Heb nog nooit zo'n gekke kat gehad.

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:28

Marianne :(:)

Wat misschien ook handig is, is mijndieriszoek.nl oid. Daar worden alle dieren op gezet die door de dierenambulance opgehaald worden en kun je je vermiste dier ook op zetten. Je weet maar nooit :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:29

Mijn kat was toevallig gister pas weer terug na ruim een week. 'Gelukkig' weet ik dat hij wel vaker de hort op gaat, maar zo lang..dat niet. Ik had hem tussendoor nog wel een keer zien lopen, dus ik wist iig dat hij niet was aangereden of iets.
Nadeel is dat mijn kat tot 3 jaar kater is geweest en altijd de velden in trok om op jacht te gaan voor hij bij mij kwam. Dat karaktertrekje gaat er helaas niet meer uit, zeker met dit weer.

Als dat ook een trekje is van die van jou heb je best kans dat ze ook aan het jagen is.
Hopelijk komt die van jou ook snel weer thuis!