Discus vis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Discus vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:06

Ik heb geen idee of er op Bokt mensen zijn met verstand van discussen, maar ik kan het altijd proberen.xD

Ik heb sinds 6 dagen 4 discussen, waarvan 1 discus niet vaak eet en verstoten wordt tijdens het eten. Ze 'vechten' allemaal ook een beetje om te kunnen eten, er is 1 vis die de leiding neemt en altijd eerst gaat kijken of er eten is. Als er eten is probeert hij/zij het ook te verdedigen (wel niet echt agressief, zet zijn vinnen op en zwemt naar voren zodat de andere naar achter gaan), uiteindelijk kunnen de andere 2 er wel bij komen en eten ze gewoon mee, alleen 1 vis blijft gewoon stil zitten in een hoekje. Zodra het eten op is zijn ze weer vriendjes en zwemmen ze terug samen in een groep.xD Ik begrijp het echt niet, is dit om uit te maken wie de 'baas' is om het zo te zeggen? Ik heb ze nog niet lang en het zijn ook nog jonge discussen, moeten nog veel kleur krijgen en heel wat groeien.

Alvast bedankt.:)

Laura_x_

Re: Discus vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:17

Wat gebeurt er als je het voer meer verspreid door de bak?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:46

Ik zou het voer verspreiden, net als bij paarden. Dus het aantal vissen + 1 voerplekjes maken. Als je planten in je aquarium hebt kun je bijv. 3 plekken op de grond en 2 in de planten maken. Dan zitten ze niet zo op elkaars huid. Het is vrij normaal dat vissen vechten om het eten, en de onzekere vissen durven dan dus niet meer.

DezeNaam

Re: Discus vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 18:10

Oké ik zal het zo eens doen.

Ik heb wel al eens 1 heel blokje gegeven en dan nog een halve aan de andere kant van de aquarium maar daar ging hij niet naar toe. Ik ga zo nu nog eens eten geven dus zal alles eens verspreiden, bedankt!