ene hond likt andere, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

ene hond likt andere, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:31

Hallo allemaal,

Misschien klinkt het vies maar de ene hond likt de ander zijn geslachtsdeel. We proberen het steeds te corrigeren, maar hij doet het steeds weer. Ik heb heel wat ervaring met honden, maar heb dit zelf nooit meegemaakt. Mn vader wil de likkende hond nu laten castreren, maar ik betwijfel of dit zal helpen en verder gedraagt hij zich prima. De hond die geklikt wordt is 11, de likkende hond bijna 4. Het zijn beide reutjes. over 3 weken gaan ze voor inentingen dus dan vraag ik het daar ook maar misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Machie

Re: ene hond likt andere, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:41

Ohw mijn reutjes doen dat ook. De castraat wordt dagelijks gewassen door de volle reu.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:44

Machie schreef:
Ohw mijn reutjes doen dat ook. De castraat wordt dagelijks gewassen door de volle reu.

Maar daar vind niemand het erg? de oudste hond vind het namelijk helemaal niet fijn, maar is te sullig om iets te doen behalve een hoog grommetje waar niemand bang van word.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:53

Ohw mijn hond vind het niet erg. Hij gaat er zelfs voor staan...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:35

Waarom denk je dat castratie niet uit zou maken?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:46

hier doen de reuen dat ook bij elkaar...zowel gecastreerd als ongecastreerd... ( overigens ook teven doen het bij de reuen...en anderom doen de reuen ook likken bij de teven..)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:48

Hier ook 4 reuen, gebeurt ook regelmatig. Druppelt de oudere hond misschien wat, dan gaan ze extra wassen heb ik gemerkt.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:50

Onze 2 teven doen het ook, ik vind het zo smerig!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:51

Mijn honden doen dat echt niet . Ook niet toen wij er nog 15 hadden. Maar ze zouden het van mij ook niet mogen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:12

kohtje schreef:
Mijn honden doen dat echt niet . Ook niet toen wij er nog 15 hadden. Maar ze zouden het van mij ook niet mogen.

En hoe corrigeer je dat dan? Heb echt veel geprobeerd en steeds weer maar hij blijft het doen.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:38

Hier likt de reu de teef , overigens niet alleen het geslachtsdeel , hij likt haar oren ook schoon bijvoorbeeld.. Als hij geen zin meer heeft pakt de teef zijn poot beet dat hij door moet gaan ..
Ze likken zichzelf ook schoon en dat hou je ook niet tegen, ik zie het probleem niet zo..
Als je oudste hond het echt biet leuk vind zou die wel weg lopen lijkt mij?
Is de jongste hond ook de baas van hun?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 17:33

de oudste hond is echt een goedsul..die kijkt ons aan terwijl hij een beetje gromt en verder doet hij echt niks ookal vind hij het echt niet fijn. De jonge hond is ook wel dominanter, maar hij vertoont verder geen heel dominant gedrag. Soms ben je dan even in een andere kamer en hoor je de oude hond weer grommen...weet je alweer hoelaat het is.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:46

Onze Rottweilerteef deed het ook bij onze intacte Rottweilerreu, die daar duidelijk opgewonden van werd :+ Ze zaten overdag altijd samen buiten in de ren en het heeft nog wel eens wat vreemde blikken van voorbijgangers opgeleverd :=
De teef was overigens wel overduidelijk de baas over de reu, maar of dat er wat mee te maken heeft weet ik niet. Ik vond het zelf niet echt prettig om te zien maar we hebben er nooit een probleem van gemaakt. Het was net een verliefd stelletje :=