Info vooraf:
Sinds 8 juli hebben wij een nestje van 5 kittens. (geen commentaar aub)
De moeder is geen tamme kat.
Moeder versleept de kittens regelmatig, veel gedoe om ze steeds terug te vinden.
Ze zaten in een paardenbox en de moeder versleepte ze elke nacht naar het gangpad.
Mijn stiefvader kwam eind van de ochtend ineens naar me toe. Ik moest maar eens even gaan kijken want hij had de kat met een kitten in de bek zien lopen en toen hij nog een keer in de stal kwam zat de moederpoes tussen de muur te kijken en was de kitten weg. Ik als een speer erheen, inderdaad, er lagen nog 4 kittens in de mand en een hard geschreeuw. Ladder gepakt, zaklamp mee, en idd, in de spouwmuur...
Goed, eerst zelf wezen knutselen, maar omdat het 3 meter hoog is en er een schuin dak is is een stok erin krijgen lastig. Ik was redelijk in paniek. Ik kreeg een pb van iemand die meeleest in het kletstopic waar ik het vertelde dat ik de brandweer misschien kon bellen. Dat heb ik gedaan, gevraagd of ze iets voor ons konden betekenen en wat het zou kosten. Hij stuurde meteen iemand heen en zei: nee hoor, hoort bij het vak.
Kwam er een commandant in een gewone brandweerauto, die heeft eerst gekeken en hij vond het nodig om een melding te maken. Gebeld en er werd een prio2 dierenhulp gegeven. De pieper ging af en even later kwam er een grote brandweerauto aan met 7 man en later kwamen er nog 2 bij. De persfotograaf was ook meteen ter plaatse.
Ze hebben vanalles bedacht en uiteindelijk is het na veel gepruts gelukt! De kitten is eruit! Ze zijn nu 4 weken en ik wil niet dat het leven van deze kittens nog een keer op het spel komt dus ik voer ze nu met kittenmelk van de da en ze eten ook al zelf brokjes! (geen commentaar aub)
Morgen komt het waarschijnlijk in de krant aangezien de persfotograaf er was, verder hebben we vele nieuwspagina's gehaald! Er was zelfs een man die vanaf de weg achter ons een foto heeft gemaakt en dit op dalfsennet heeft gezet!
http://www.dalfsennet.nl/nieuws/233384/ ... eusen.html

Tsja, we vonden zelf ook: Wát een heisa voor een kat zeg. Maar het is een levend wezen en je geweten kan het ook niet aan dat arme beestje dood te laten gaan.
Geniaal om te zien, mannen die toch vaak niet van katten houden zoveel moeite te zien doen voor een kitten.
Wij hadden deze dinsdagmiddag wat anders gepland!
De kitten heeft nog geen baasje, niemand van de brandweer wou haar, dus wie nog een kitten met een verhaal wil?

Ben zo blij dat het gelukt is
maar wel netjes dat ze toch komen voor een katje! en het zijn ontzettend leuke beestjes