welke tondeuse voor de hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

har166

welke tondeuse voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:18

Hi,

Wie van jullie heeft er goede ervaringen met een tondeuse voor de hond?

Ik heb n hondje met een beetje vreemde vacht. Het is een rasloos hondje maar zijn vacht lijkt een heel klein beetje op die van een maltheser maar is ietsje stugger. Na enige tijd komen er vervilte klitjes die er vrijwel niet uit te kammen zijn omdat ze zo fijn zijn en de trimster en ik waren het eens dat bijna kaal scheren twee keer per jaar het beste is. MAAR hij raakt volledig in paniek bij de trimster. Ik blijf er altijd bij want hij blijft spartelen en springt van de tafel, ook als hij met zn bandje aan een riem zit. Hij is dan met zn 10kilo onhandelbaar uit angst. Ik denk dat t komt omdat ze hem in het asiel iets te ' enthousiast' te hebben geschoren. De laatste keer hebben we hem n kalmeringsmiddel gegeven maar hij blijft daar zo tegen vechten dat hij een (te) hoge dosis krijgt en twee dagen van slag is. De oplossing is simpel: niet laten scheren, maar dat kan echt niet met zijn vacht. Nu dacht ik: laat ik het dan zelf proberen met behulp ban een vriendin of mn vader die hij heel leuk vindt. Maar welke tondeuse moet ik hiervoor gebruiken???

Wie heeft er tips?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:53

gaby12

Re: welke tondeuse voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:29

Ik heb ook de oster maar deze is best prijzig om het te proberen of het thuis wel lukt.
Er is regelmatig bij de lidl een dieren tondeuse in de aanbieding ik zou het daarmee eerst proberen dan kan je altijd nog een betere aanschaffen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 13:02

Is dat dan een tondeuse voor dieren bij de lidl? Of voor mensen? Want ik dacht dat je n tondeuse voor mensen niet bij dieren kon gebruiken.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:32

Ja het is een tondeuse voor dieren.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:45

Ik gebruik er eentje van Wahl (pro serie) die van de Lidl heb ik ook geprobeerd, maar die komt echt niet door vilt heen. Maar inderdaad, een goede tondeuse is prijzig.

Kan de hond niet geknipt worden ipv geschoren?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 16:41

Zou knippen niet een eeuwigheid duren?? maar de klitjes zitten vrij dicht op de huid. Het vreemde is dat ik vervilten alleen ken bij een vacht met een goede ondervacht die door wrijving gaat vervilten, maar bij mijn hond gebeurt het over zijn hele lijf. Als ik met een gewone hondenborstel/kam zijn vacht kam dat kom ik daar ook gewoon doorheen, alleen als ik een zakkam of puntkam met fijne tandjes gebruik dan kom ik bij de klit. Ik heb ook al verschillende anti-klit sprays geprobeerd, daar krijgt hij wel lekker zacht haar van maar het werkt niet tegen de klitten, misschien dat ze daar te klein voor zijn?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:45

Een eeuwigheid valt wel mee, maar wel langer dan een tondeuse ja. Lijkt me wel beter dan een kalmeringsmiddel gebruiken. Veel kammen zorgt er juist voor dat er snel klitten komen (een beetje het effect van een schaar op een lint zetten, het krult wat eerder waardoor het sneller klit). Dus zeker niet teveel gaan kammen!
Als het maar kleine klitten zijn zou de klitten wegknippen en even kammen dan niet afdoende zijn?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 17:14

zolang het niet klit kam ik het niet, maar het zijn allemaal mini- dreadjes. De bovenkant is glad maar als je de vacht beter bekijkt, meer richting de huid, dan zijn het allemaal mini plukjes haar.