puppy en kat samenbrengen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

puppy en kat samenbrengen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 23:00

Ik heb echt een superlieve kat van 3 jaar. Het is echt een sulletje die erg lui is!
Maar we krijgen een nieuwe labrador puppy :) Maar maar kat is niet gewend aan honden. Mijn kat is wel een beetje een watje :P
Hoe kan ik ze samenbrengen? Is het met een puppy makkelijker dan met een oudere hond?
Mijn kat word wel snel jaloers. want de vorige baasjes, hadden hem weg gedaan omdat hij over de baby spullen heen plaste omdat hij jaloers was. Maakt dit veel uit? want ik ga de kat evenveel aandacht geven als de hond!
x

neres

Re: puppy en kat samenbrengen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:40

Wij hebben een hele bange kat en kregen ook een pup, we hebben de kat alle ruimte gegeven om overal op te gaan zitten, de pup hebben we meegenomen naar binnen, we hebben ze niet geintroduceerd. Na een paar dagen merkte de pup haar pas op. Hij vond haar super interessant en we hebben het maar laten partijen samen. Alleen als de pup te druk bij haar was hebben we hem gecorrigeerd. Het heeft 6 maanden geduurt en nu gaat het prima.
De poes is helemaal gewend loopt weer overal rond slaapt weer op de grond, geeft kopjes aan de hond en als ze hem beu is petst ze hem op zijn snoet.

Ik zou me er niet te druk over maken zolang je kat alle ruimte heeft en voldoende aandacht krijgt van jou. En je de hond corrigeert als hij te wild is dan hebben ze het samen zo in de gaten.

TheNovelist

Re: puppy en kat samenbrengen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 13:02

De kat kan gewoon naar buiten en hij kan op alle tafels :)