Hond wil niet uitgelaten worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leootje14

Hond wil niet uitgelaten worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 16:24

Hoi!

Een hond van goede vrienden van mij wil sinds een tijdje steeds minder graag uitgelaten worden.
Ze wil nu helemaal niet meer. Je moet haar echt meetrekken. Thuis loopt ze als een kieviet, ook op de terug weg loopt ze goed door..
iemand een idee hoe dit kan en hoe het op te lossen is??
Het is een stabij teefje van 5.

Bedankt!

geerke

Re: Hond wil niet uitgelaten worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:27

is ze een keer gebeten ofzo?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:29

Vindt ze de rondjes te saai worden? Misschien eens afwisselen met een wandeling door het bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:30

Sinds hoe lang is dat?
Als het sinds de hitte is zou het kunnen dat ze last krijgt van haar voetjes op de hete grond.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:31

idd is het sinds de hitte of ergens van geschrokken? maak de wandelingen weer leuk door ze te belonen als ze mee loopt (als ze voer gericht is)

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:35

ga ens lekker naar het bos! vind mijne heerlijk en miss laten zwemmen? (ik heb een stabij x labrador)

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:45

De grond kan met deze temperaturen veel te hoog worden, dit kan zelfs blaren veroorzaken op de zooltjes. Zorg dus dat je met extreem warm weer 's ochtends of 's avonds naar buiten gaat. En wat de rest zegt; lekker in het bos en gelegenheid om te zwemmen. Of met een balletje spelen

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:51

Niet iedere hond heeft er lol in om buiten te lopen. De mijne wil überhaupt nooit, loopt alleen maar te treuzelen en als we 10 meter van huis zijn wil ze terug. Toevallig de laatste tijd heeft ze even een opleving en nu gaat ze graag mee maar dat is al vaker gebeurd en dat duurt altijd maar een paar weken. Dus misschien heeft de hond van je vrienden ook zoiets, maar dan andersom.

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 19:30

Ik zal het ze eens vertellen, om eens een ander rondje te doen. bedankt!
Zelf dacht ik misschien nog een tuig ? het lijkt soms of ze voor druk op de lijn blokkeert..
Daarbij is ze ook veel te dik, dit zit haar natuurlijk ook in de weg. Het is een asiel hond, erg onzeker dus ze kan zeker een keer ergens van geschrokken zijn.

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:36

Mijn pup ( 5 maanden ) heeft ook niet elk keer zo'n zin om een rondje te wandelen. Vooral met die hitte niet, wat logisch is natuurlijk. En ik heb ook gemerkt dat ze sommige rondjes niet zo leuk vindt, dus variëren we veel. 's Ochtends als mijn vriend eruit gaat voor zijn werk wilt mevrouw ook niet mee. Dat is nog te vroeg :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:01

Buiten leuke dingen doen kan ook helpen. Dus snoepjes/brokjes mee en oefeningetjes gaan doen, of brokjes laten zoeken in het gras, zoiets.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:35

Mijn hond wordt heel blij als ik met haar naar buiten wil gaan, maar zodra ze dan buiten is, is zij ook niet voorruit te branden. Het is dus veel te warm voor haar. Na 8 uur 's avonds maak ik de lange wandeling waarbij mijn hond kan zwemmen, de rest van de dag beperk ik het zo veel mogelijk en gaan we alleen even naar achter om haar een plasje te laten doen.