Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 12:38

Ik heb hier een aantal honden, inclusief pups, die ongeveer twee weken geleden allemaal ontvlooid zijn met Frontline Combo. Echter, ze hebben nog steeds vlooien....buiten dat ik er van baal dat ik 100 euro heb uitgegeven voor niets, wil ik ook dat ze geen vlooien hebben.
Maandag kan ik er de da over bellen, bij haar (ook op haar aanraden) heb ik de Frontline gehaald, maar ik zou graag jullie mening en ervaring lezen over Frontline en of je zo snel al wat anders kunt gebruiken.

Weggebokt

Re: Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:40

Ik lees even mee. Onze katten zitten ook onder de vlooien en we doen ze elke keer met frontline Combo.. Het helpt niks :n

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:41

Het zelfde hier, 1 kat zit onder!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:41

Ik zou in elk geval de volgende keer Stronghold gebruiken, wanneer je kan ontvlooien eigenlijk over 2 weken pas maar ik zou even overleggen helemaal i.v.m. de pups.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:43

Frontline combo gebruik ik niet meer omdat het blijkbaar niet meer werkt. 'Mijn' DA verkoopt het ook niet meer omdat er zoveel klachten over waren. Gebruik nu Advantage en geen vlo meer gezien

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:44

Frontline werkt helaas niet meer... Bij ons op de praktijk is die er ook uitgehaald, deze bestaat al zo lang dat de vlooien er resistent tegen zijn. ;) Dus de volgende keer een ander merk bij de dierenarts halen, deze werken veel beter dan bij de dierenzaak. (Dit laatste is trouwens geen verwijt en beweer ook niet dat je het bij de dierenzaak hebt gehaald, puur een opmerking. :) )

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 12:45

Stronghold en Advantix gebruikte ik inderdaad altijd, maar omdat de da frontline adviseerde (ook nadat ik zei dat ik daar niet veel vertrouwen in had), nam ik dat aan. Gevolg is dat alles nog steeds onder de vlooien zit. Eén pup bijt zijn kontje al kaal, dat kan gewoon niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 12:46

RenWaBl schreef:
Frontline werkt helaas niet meer... Bij ons op de praktijk is die er ook uitgehaald, deze bestaat al zo lang dat de vlooien er resistent tegen zijn. ;) Dus de volgende keer een ander merk bij de dierenarts halen, deze werken veel beter dan bij de dierenzaak. (Dit laatste is trouwens geen verwijt en beweer ook niet dat je het bij de dierenzaak hebt gehaald, puur een opmerking. :) )

In mijn beginpost staat ook dat ik het bij de da heb gehaald, dat doe ik altijd.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:46

Er zit maar een klein percentage op de hond van de vlooien de rest zit in huis. Met een omgevingsmiddel de mandjes etc goed ontsmetten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:50

Ik denk inderdaad zoals tanjaatujuhh zegt dat je ook de plek waar de honden leven zal moeten doen. Vlooien zitten niet 24/7 op een hond normaal kruipen ze weg en komen pas te voorschijn als ze bloed moeten hebben.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:53

RenWaBl schreef:

Er is nog steeds niet bewezen dat vlooien resistent zijn voor Frontline, want inprincipe is het niet mogelijk.
Maar afijn, het klopt wel dat Frontline niet altijd voldoende werkt, als je namelijk niet alles dood ben je nog niet van het probleem af. Komt ook nog bij dat de pipetten niet altijd op de juiste manier wordt toegediend.

Producten van de DA of dierenspeciaalzaak komen veel al overeen, verpakking is anders maar de werkzame stof gelijk

Heb in een dierspeciaalzaak gewerkt, wij raadden altijd Bolfo Gold aan of Advantix.
Verder is het ook raadzaam een omgevingsspray te gebruiken op tapijt en in de kiertjes bij laminaat

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 12:54

tanjaatjuhh schreef:
Er zit maar een klein percentage op de hond van de vlooien de rest zit in huis. Met een omgevingsmiddel de mandjes etc goed ontsmetten.

Maar wat heeft het dan voor zin om ze te ontvlooien met een middel dat ook nog eens acht weken zou moeten werken? En uiteraard wordt de omgeving ook gedaan.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:54

Het is flauwekul dat de frontline niet meer werkt. Een hoop mensen gebruiken het 1x en verwachten dan dag ze van alle vlooien af zijn. Op dit moment is er wetenschappelijk geen resistentie aangetoond. Het probleem is dat vlooien snel kunnen ontwikkelen en zeker met dit weer gaat dat heel hard.

Met een goede omgevingsspray en regelmatig gebruik van een spot on middel kan je het aardig onder controle krijgen. Zelfs dan kan het nog maanden gaan duren. Vlooien eitjes etc kunnen maanden later tot ontwikkeling komen. Als vlooien verschillende kleuren hadden zou je ook zien dat er telkens andere vlooien op het dier zitten. Of het zijn pas uitgekomen vlooien of ze zijn al door het middel aangetast.

Elk middel op de NL markt werkt anders mag het niet verkocht worden. Dit moet allemaal door onafhankelijke onderzoeken bevestigd worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 12:56

Odetje92 schreef:
RenWaBl schreef:

Er is nog steeds niet bewezen dat vlooien resistent zijn voor Frontline, want inprincipe is het niet mogelijk.
Maar afijn, het klopt wel dat Frontline niet altijd voldoende werkt, als je namelijk niet alles dood ben je nog niet van het probleem af. Komt ook nog bij dat de pipetten niet altijd op de juiste manier wordt toegediend.

Producten van de DA of dierenspeciaalzaak komen veel al overeen, verpakking is anders maar de werkzame stof gelijk

Heb in een dierspeciaalzaak gewerkt, wij raadden altijd Bolfo Gold aan of Advantix.
Verder is het ook raadzaam een omgevingsspray te gebruiken op tapijt en in de kiertjes bij laminaat

Het vreemde is, dat ze met Advantix en Stronghold altijd vlo vrij waren en nu zitten ze er nog helemaal onder. Waar komt dat verschil dan vandaan?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:57

haal vlo kill, binnen 10 min zie je de vlooien dood uit je kat-hond vallen.
goed stofzuigen, pipetje in je stofzuigerzak

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:59

da hier geeft ook aan dat frontline niet meer werkt, ben overgestapt op advantex en dat werkt super!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:01

Omdat er op dit moment misschien telkens nieuwe vlooien uit de omgeving komen? Het is warm en erg vochtig op de meeste plaatsen. Van een flinke vlooienplaag ben je niet zomaar verlost. Blijven behandelen en dan moet het goed komen maar pak ook regelmatig de omgeving aan. Ze komen ergens vandaan, de omgeving, en dat moet je zien te stoppen anders ben je aan het dweilen met de kraan open.

Ook advantix zijn wel eens klachten over, net zoals advantage. Elk middel heeft zijn fans en tegenstanders.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:06

Vlo kill is trouwens ook een zeer goed product. Dood binnen een 15-30 min 6 uur lang alle vlooien.

Gelijk de omgeving aanpakken en de dieren behandelen. Dit moet het probleem goed aanpakken, als stronghold of advantix dan de oplossing was waarom ben je overgestapt dan?

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:10

Het beste is om elke 3 maanden (geloof ik) te wisselen van merk.
Vlooien worden resistent na het langer gebruiken van eenzelfde merk heb ik altijd geleerd.

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:12

Onze hond had er altijd heel erg last van, maar toen zijn we op pillen over gegaan, en nooit meer last er van gehad! Echt super dingen :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:12

Het is inderdaad aan te raden om Vlo Kill te gebruiken, maar die mag niet bij dieren die te jong zijn of te licht zijn. Daarnaast word na die zes uur de frontline combo aangeraden.
Maar je moet niet alleen je dieren behandelen, maar ook je hele huis met een omgevingsspray. 5% zit maar op je dieren en de overige 95% zit in je huis, eitjes rollen namelijk op plekken waar niemand komt.
Die schijnen tot een half jaar nog uit te kunnen komen..

Succes.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:15

Frontline heeft een ander bestandsdeel dan bijv advantage of stronghold. Ene middel dood enkel volwassen vlooien en de ander ook larven en poppen in de omgeving. Advantix is geloof ik hetzelfde als advantage maar heeft nog een extra middel toegevoegd voor teken.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html
Dit vind ik zelf een hele fijne site waar uitgelegd staat welk middel hoe werkt.
Zelf vind ik frontline een vreselijk middel omdat het niet afdoende werkt. ik gebruik voor mijn honden en katten advantage. Als je eenmaal een vlooienplaag hebt dan lukt het alleen niet meer enkel met een pipet maar zul je ook de omgeving moeten behandelen met een spray anders gaat het nog lang duren...
Ik hoop dat de site je wat antwoorden kan geven. Succes ermee :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:16

Resistentie komt alleen incidenteel voor bij hele oude producten. Tot op heden is het van de nieuwere merken nog niet aangetoond. Geloof mij er worden kapitalen aan verdiend dus die hebben er heel veel belang bij dat het werkt. Als het niet zou werken verliezen ze een hoop handel.

Elk product op de nl markt is dan ook wetenschappelijk getest dit kost miljoenen overigens.

Vlo kill mag je veilig gebruiken bij dieren tot 11KG, ook is d'r een zwaardere variant. Het ligt er even aan hoe oud de pups zijn. Voor gebruik de bijsluiter lezen.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:31

robert45 schreef:
Het is flauwekul dat de frontline niet meer werkt. Een hoop mensen gebruiken het 1x en verwachten dan dag ze van alle vlooien af zijn. Op dit moment is er wetenschappelijk geen resistentie aangetoond. Het probleem is dat vlooien snel kunnen ontwikkelen en zeker met dit weer gaat dat heel hard.

Met een goede omgevingsspray en regelmatig gebruik van een spot on middel kan je het aardig onder controle krijgen. Zelfs dan kan het nog maanden gaan duren. Vlooien eitjes etc kunnen maanden later tot ontwikkeling komen. Als vlooien verschillende kleuren hadden zou je ook zien dat er telkens andere vlooien op het dier zitten. Of het zijn pas uitgekomen vlooien of ze zijn al door het middel aangetast.

Elk middel op de NL markt werkt anders mag het niet verkocht worden. Dit moet allemaal door onafhankelijke onderzoeken bevestigd worden.

Het is nogal kort door de bocht om het flauwekul te noemen. Ik heb echt jarenlang frontline gebruikt en in het begin naar volle tevredenheid. Ik zat er altijd bovenop omdat ik verschillende dieren heb met een vlooienallergie. Totdat ik steeds meer vlooien zag. En ja, ik ben als eerste gaan kijken naar andere factoren zoals, extra behandeling van de 'omgeving'. Met warm weer zoals nu hield ik daar ook meteen rekening mee. Maar helaas de vlooien bleven. Totdat ik op advies van DA overstapte op Advantage omdat mijn hond gek werd van zijn vlooienallergie. Het leed was meteen geleden! Maak mij dus niet wijs dat frontline nog net zo goed werkt als voorheen. Nee, ik ben overtuigd dat het helemaal niet meer werkt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:34

Ik weet al jaaaaaren dat frontline niet altijd werkt, hier bij de dierenarts hadden ze altijd advantage.