Konijnenhok gekregen maar ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijnenhok gekregen maar ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:00

Vorige week is bij de opvang waar ik vrijwilliger ben een lading hokken van pets place gekomen , ik even gepraat en ze wou er wel vanaf. Ze had er genoeg gekregen , nu heeft mijn vader hem gehaald en op wat beschadigingen na en wat missende delen is hij super als schuilhok!

Goed nu mist er een (cruciaal) element -O- , namelijk de onderbak :

Afbeelding

Erg vervelend want ik zet ze niet op dat hout , heb wel wat latten hout liggen (niet echt latten iets anders..) Maar daar drupt alle urine door niet handig , en de ren krijgen we niet in elkaar dus mijn idee was een paar kleine poten onder van het hout dat er is om in die stijl te blijven. En er zit een hokje aan , en daar zit ook geen bodem in dus daar moet ik wat op verzinnen en als klap op de vuurpijl geen deurtje om het andere gat dicht te maken erg vervelend is het niet maar balen dat ik ze niet even ophokken kan..

Afbeelding

En de rest van het hok , bij de scharnieren is het ook kapot.. En ik weet echt niet what to do met dat hout..

Iemand die me helpen kan? het is namelijk een heerlijk schuilhokkie!

Thats_Me

Re: Konijnenhok gekregen maar ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:21

Heb je een gebruiksaanwijzing? Zet ook eens de schanieren op de foto want dat kun je vaak makkelijk oplossen door ze beter of anders vast te maken.

De ren hoort natuurlijk onder het hok. Als ik mijn eigen hok bekijk (ander soort hok) zou het plankje tussen de verdiepingen zitten zodat ze naar boven en naar beneden kunnen. echter lijkt die mij dan wel wat klein. Hmzz.. leuke puzzel! gaat vast goed komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:45

Nee moet het zonder gebruiksaanwijzing doen :P , maar we zijn al achter wat dingen. De ren panelen aan de zijkant kunnen met scharnieren aan de bovenkant want er zat nog 1 verborgen :P , en heb ook de trap gevonden! , de ren wordt nog een puzzel en de bodem zit ik rond te snuffen voor iets..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:31

Stuk betonplex voor de bodem werkt prima!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:07

Mijn konijnen zijn zindelijk. Kun je ook proberen, misschien wil ze wel op een bak plassen. Scheelt een hoop werk en in het behoud van je hok.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:08

Couponnetje zeil, daar een soort bak van maken op een houten plaat. Is het behoud voor de bodem.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:10

Is zeil geen optie? Zeil op de bodem met een opstaande rand zodat de urine er niet door kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:16

Zeil is toch best glad? Wel een optie met leuke print xd , trap is gevonden en ze hebben een (reuze) ren dus puur schuilen voor altijd is ie te klein .