Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
troi schreef:De meeste huidieren kom buiten en zo dus ook in contact met wilde dieren. Zeker buitenkatten. Het zal dus wel wat meevallen zolang jullie niet gebeten zijn. Vlooien zal hij trouwens waarschijnlijk wel hebben.
)Flyskyhigh schreef:troi schreef:De meeste huidieren kom buiten en zo dus ook in contact met wilde dieren. Zeker buitenkatten. Het zal dus wel wat meevallen zolang jullie niet gebeten zijn. Vlooien zal hij trouwens waarschijnlijk wel hebben.
Nee niemand gebeten, worden de vlooien snel overgebracht? Zover ik weet heeft hij hem alleen bij de staart gepakt en in een bakje gezet.
Maar er is dus geen ziekte gevaar voor ons en de dieren?
secricible schreef:Muizen brengen dmv urine en ontlasting heel veel ziekte mee door de bacterien. Muizen hebben geen blaas en druppelen dus overal urine. Als dat over je aanrecht of zelfs over je eten loopt kun je daar heel ziek van worden.
In een bakje valt dat reuze mee. Maak alleen het bakje goed schoon.
secricible schreef:Wij hebben zelf jaren een muizenplaag gehad en ben godzijdank nooit ziek geworden. Ik ontsmette alles met eerst kokend water, daarna dettol er overheen en een flinke scheut allesreiniger. E als het een simpel bakje waar je normaal eten in doet zou ik het eerlijk gezegd gewoon wegkieperen.
Mascha1234 schreef:in de supermarkt ook wel eens iets in blik koopt of frisdrank uit een blikje drinkt. Hoeveel muizen zouden daar dan wel niet overheen gezeken hebben? ( deze produkten slaan zeeestal op op de plaatsen waar ze het meeste last van ongedierte hebben omdat dit niet aangevreten word )