Even van mezelf afschrijven, vandaag met spoed DA met hond!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Even van mezelf afschrijven, vandaag met spoed DA met hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 16:07

Hoi bokkers,

Ik moet even wat van mezelf afschrijven...
Paar weken geleden heeft de dierenarts vastgesteld dat mijn hond Nestor spondylose heeft (beginnend stadium).

Afgelopen Zondag zijn we wezen wandelen op de Veluwe, en wandeling van 9km, maar omdat dit gewoon rechtuit wandelen is leek ons dit geen probleem.
Verder sjouwt hij graag rond met stokken, daar is hij helemaal wild van, dus dat heeft hij dan ook gedaan.
Gisteren was hij plots niet lekker, rugpijn noem maar op dus rustig aan gedaan.

Vanmorgen toch maar extra pijnmedicatie gaan halen, hij krijgt niet dagelijks pijnmedicatie omdat ons verteld is dat dat nog niet hoeft.
Hoe dan ook, hij lag hier lekker te slapen, en ineens wil hij opstaan, maar kan dat niet meer !!! Hij valt voorover zo op zijn snuit, meteen schiet ik in paniek naar hem toe, zijn poten zijn volledig slap en opstaan gaat niet meer.
Die angst in zijn ogen...brrr.... ik dacht echt " nu ga ik hem verliezen....hij heeft een hersenbloeding ! ", alles hier laten vallen, samen met mijn vriend Nestor opgetild en in de auto gelegd, met een noodgang zijn wij naar de dierenarts gereden en werden meteen geholpen.
Bij de dierenarts kon hij weer staan gelukkig, na enig onderzoek blijkt het een aanval te zijn geweest van de spondylose, waardoor een zenuwbeklemming is ontstaan in de rug/nek en zo een tijdelijke verlamming tot gevolg had.

Nu "voorlopig" dagelijks rimadyl (deze dierenarts zei vanaf nu altijd dagelijks pijnmedicatie, maar dat bespreek ik nog wel met mijn eigen dierenarts).

Verder per keer max. een half uur wandelen en spelen met de bal/stok tot het minimum brengen was het advies.

Ik ben me werkelijk rot geschrokken, en mijn vriend ook !! Ik kon amper de vragen beantwoorden van de dierenarts, ik was het volledig kwijt ;(

Gr
Laatst bijgewerkt door sunshine op 30-07-13 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kriistellx

Re: Even van mezelf afschrijven, vandaag met spoed DA met hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:09

Dat is schrikken, hopelijk knapt hij weer op!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:29

Ik had dan ook niet 9km gewandeld... Met zulke dingen altijd goed aftasten wat je hond wel en niet aan kan. Je kan beter te kort wandelen dan te lang wandelen.
Sterkte en beterschap met je hond! Ik hoop dat hij gauw opknapt!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:31

Oei... schrikken. Beterschap en sterkte ermee.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:32

spondylose is heel pijnlijk!
rechtuit en niet zo lang wandelen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:42

Heeft de dierenarts je laten zien op de foto's van je hond hoe erg de spondylose is? Heeft hij het aan 1 of meer wervels?
Als je begrijpt wat de spondylose doet, is het misschien beter te begrijpen waarom spelletjes met de bal/stok etc. nu beter helemaal niet kan doen om onverwachtse bewegingen te voorkomen.

Mijn hond is hier onder behandeling geweest : http://www.kreupeldier.nl/nl/
Hij had spondylose op/tussen diverse wervels en Cauda Equina http://www.robkalmeijer.nl/honden/kynol ... index.html

Hij had zeer veel baat bij haar behandeling. (2e lijns dierenarts in overleg met je eigen dierenarts).

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 21:34

Tot voor kort liep ik nog 10km hard met hem, totdat hij ineens vage klachten begon te krijgen waardoor we een röntgen foto hebben laten maken.
Daar is toen dus die spondylose uitgekomen, nu was het aan 1 wervel te zien (beetje midden van de rug, echt een brugje te zien zeg maar), maar deze vervangende dierenarts zei dat het waarschijnlijk dus ook in zijn nek zit, maargoed dat weten we dus niet 100% zeker omdat er geen foto van gemaakt is.

Maar hardlopen doen we dus sowieso al niet meer, maar we dachten dat een rustige wandeling van 9km wel zou kunnen, vooral omdat het in een begin stadium is...
Wijze les dus voor ons.

Ik ga de websites eens doornemen, bedankt !!