konijn ongelukkig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

konijn ongelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:54

Maandje terug ben ik uit nood verhuist , Dobby en Nynke mijn koppel konijnen gingen mee. Eerste week aten ze wel , beetje minder maarja in een vreemde omgeving.. , ze woonden voorheen 24/7 buiten in het zand op de tegels en waren dolblij , nu wonen ze in de stal beetje donker en nooit in de buitenlucht. Nu eten ze al anderhalve week super slecht , wortels en groenten komen erin wat gras of beetje hooi en meer niet. De glans is uit Nynke haar ogen en ik moet bijna huilen als ik haar zie , mager allemaal los haar en duidelijk niet happy. Voor mijn gevoel zijn ze en vooral Nynke diep en diep ongelukkig ondanks de ruimte , ze missen het buitenleven de vogels en de simpele bladeren van de boom.

Heb vanmiddag wat zand uit de bak gehaald , heb een steen weggehaald bij de muur waar een gat zit en daar wat frisse lucht is (je had ze moeten zien , de hoop van naar buiten kunnen ;( )

Nu wil ik hun leven weer zin geven , ik woon op een boerderij met roofvogels en roofdieren.. Durf ze niet zomaar ergens neer te zetten , er is een gat ja maar daarachter is het allemaal brandnetel.. Tegels zijn er en heb nog panelen hekken , kan ook een dag ren maken en dan s'nachts naar binnen.

Wat moet ik toch ? Kan ze toch niet meer laten wegkwijnen... Hoe krijg ik ze weer happy..

Thats_Me

Re: konijn ongelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:02

Ik zou inderdaad voor een dagren gaan. Verder heeft verhuizen sowieso tijd nodig. Je kunt niet verwachten dat ze na 1,5 week al volledig gewend zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:05

Ik zou een mooie ren maken. Mijn konijnen hadden een ren die van alle kanten met gaas dicht is gemaakt. Wij hebben hier ook veel grote vogels rondvliegen en er lopen snachts katten, ratten, vossen en andere roofdieren rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:10

Ze wonen er nu een maand dacht ik.. *denkt even hard na..* Ja al een maand gister,even niet aan denken..

Ik ga eens vragen of ze het brandnetelstuk willen maaien , dan wat tegels en door het gaat heen naar buiten.. De begeleider die ik het best vragen kan is helaas met vakantie..