Maandje terug ben ik uit nood verhuist , Dobby en Nynke mijn koppel konijnen gingen mee. Eerste week aten ze wel , beetje minder maarja in een vreemde omgeving.. , ze woonden voorheen 24/7 buiten in het zand op de tegels en waren dolblij , nu wonen ze in de stal beetje donker en nooit in de buitenlucht. Nu eten ze al anderhalve week super slecht , wortels en groenten komen erin wat gras of beetje hooi en meer niet. De glans is uit Nynke haar ogen en ik moet bijna huilen als ik haar zie , mager allemaal los haar en duidelijk niet happy. Voor mijn gevoel zijn ze en vooral Nynke diep en diep ongelukkig ondanks de ruimte , ze missen het buitenleven de vogels en de simpele bladeren van de boom.
Heb vanmiddag wat zand uit de bak gehaald , heb een steen weggehaald bij de muur waar een gat zit en daar wat frisse lucht is (je had ze moeten zien , de hoop van naar buiten kunnen
)
Nu wil ik hun leven weer zin geven , ik woon op een boerderij met roofvogels en roofdieren.. Durf ze niet zomaar ergens neer te zetten , er is een gat ja maar daarachter is het allemaal brandnetel.. Tegels zijn er en heb nog panelen hekken , kan ook een dag ren maken en dan s'nachts naar binnen.
Wat moet ik toch ? Kan ze toch niet meer laten wegkwijnen... Hoe krijg ik ze weer happy..