Katten poepen in tuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Katten poepen in tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:30

Hallo :wave:

Toch maar even een topicje omdat ikzelf totaal geen verstand heb van katten. Het gaat hier om katten die hier in de buurt wonen en het leuk vinden om 's avonds, 'snachts of 's ochtends vroeg in mijn tuin te komen schijten.

Pas geleden heeft dat beest op mijn stoel met tuinkussen gescheten, de tuinkussen kon ik dus mooi weggooien, om over het opruimen van die stank en het aantrekken van vliegen nog maar niet te spreken.

En vandaag weer, persies voor de achterdeur... Ik begin het een beetje beu te raken dat ik de stront van iemands anders beest moet opruimen.

Welke kat het is weet ik niet, ik heb ze helaas nooit op heterdaad mogen betrappen, er zitten hier zowel zwerfkatten als katten van mensen uit de straat.

Is hier nog wat tegen te doen.. Of moet ik maar aannemen dat ik in een kattenbuurt woon en mijn tuin als kattenbak gebruikt wordt?

Dorus

Re: Katten poepen in tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:34

Bij ons gebeurd het ook in de tuin, maar die gaan altijd achterin op de bult zitten waar wij toch niet komen.
Van mijn ouders heb ik een tijd een fles gehad met een of ander goed waar katten niet van houden. Helaas is onze tuin nogal groot en hebben we een open achterom, waardoor het bij ons niet werkte.

Ik weet niet meer hoe het spul heet en kan het dus even niet vinden op google, maar het kwam van de dierenspeciaalzaak bij ons in het dorp. Wellicht dat die je hierbij kunnen helpen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:35

Is dat dan vloeibaar spul wat je op je tegels kan gooien of?

Ik weet wel dat er kattenkorrels zijn, maar onze tuin is helemaal bestraat dus daar heb ik niets aan..

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:40

Ik ben heel blij dat mijn kat het alleen in mijn tuin doet, hier wil je je buren niet mee belasten. Ik heb wel eens gehoord dat koffiedrap ook schijnt te werken? Bij mij doet ze gelukkig alles op dezelfde plek en is het zo opgeruimd..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:42

Ja baal er heel erg van, als ik die kat betrap kan hij een koude douche verwachten. ~~}>
Koffiedrap lijkt me ook niet zo lekker in mijn tuin. :o

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:43

Bij ons in de tuin ook heel veel last van. Kattenschrik geprobeerd maar dat helpt niet. We hebben nu sinds een week de cabrio uit de stalling en ons dak begint al aardig kapot te raken omdat er steeds katten op liggen en aan het dak gaan krabbelen. Vanavond gaan we peper op het autodak strooien, ik heb eens gehoord dat dat katten weghoudt, ik ben benieuwd.. Het is in ieder geval heel vervelend, vooral als je zelf geen katten hebt maar wel de lasten hebt van andermans katten...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:44

Bedankt ik ga ook eens peper strooien dan, al hebben wij een peperplant in de tuin staan maar daar komen ze gewoon..

Gewoon peper uit zo'n pepermolen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:47

Wat een viespeuken ... een beetje normale kat begraaft netjes zijn uitwerpselen :?

En een paar plantenbakken met afrikaantjes ?
Daar houden ze ook niet van .

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:50

Klinkt wel als een kat waar iets niet helemaal goed mee is.. een gezonde kat begraaft zijn/haar behoefte.
Kan me wel voorstellen dat het heel vervelend is! Ik zou een plantenspuit bij de hand houden zodat je ze nat kan spuiten als je ze betrapt in de tuin.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:53

Dat zijn alle katten hier uit de buurt vast ook niet helemaal normaal hihi. Want hier begraven ze ook hun uitwerpselen niet. Er zijn ook bepaalde planten die katten niet lekker schijnen te vinden. Welke dat zijn durf ik zo niet te zeggen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:01

Wij hebben zelf katten... Maar weten 99% zeker dat deze het op onze bak doen... Ze staan echt aan de deur te krabbelen om te mogen poepen haha..
Maar we hebben wel continu poep voor de deur onder ons raam en vooraaaaaal in de tuin ze begraven het niet kijken acterom en het ligt ze wel GESCHETEN haha..

Mijn opa en oma hebben een planten spuit staan en sateprikkers in de tuin.. Katten proberen het wel maar ze kunnen niet meer dan er om heen lopen poepen gaat niet dan zitten ze er midden in en ga zelf maar eens in een prikker zitten hihi.. Niks zieligs aan want de katten proberen het al niet eens.. Maar is best een karweitje als je dus een grote tuin hebt..

Verder kun je er denk weinig aan doen :(

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:07

Afrikaantjes (Tagetes) in bakken planten?
Katten kunnen absoluut niet tegen de geur van die bloemen. En ertussen nog wat koffiedrap leggen, 2 vliegen in 1 klap :)

De afrikaantjes hebben hier in ieder geval best lang hun werk gedaan :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:07

Toch eens opzoek naar Afrikaantjes dan. :))

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:08

Shirley schreef:
Wat een viespeuken ... een beetje normale kat begraaft netjes zijn uitwerpselen :?

En een paar plantenbakken met afrikaantjes ?
Daar houden ze ook niet van .

Dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor, dat ze hun uitwerpselen begraven. Aan de rand van hun territorium bv laten ze 't open en bloot liggen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:14

Werkt dat echt? Afrikaantjes? Want dan plant ik wat Afrikaantjes in de grasmat achter op de bult. Ziet het er meteen een stuk fleuriger uit!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:18

Ja, dat helpt echt :j

Hier nog een paar tips :
Citaat:
Katten houden van:
• In de handel is een hybride plant beschikbaar, gekend als "kattenmunt" of "kattekruid" ("catminth": Nepeta ssp. x Faassenii ssp.). Deze plant lijkt een onweerstaanbare aantrekkingskracht op katten te hebben. Ze kunnen er urenlang tegen aanwrijven en men vermoedt dat het voor de dieren als een drug is waardoor ze in een roes raken en alsmaar terugkeren.
• Wild kattekruid (Nepeta cataria) zou in iets mindere mate, maar toch nog sterk genoeg, hetzelfde effect op katten kunnen hebben.
• Valeriaan (Valeriana officinalis) staat ook bekend als een typische geur waar katten van houden.

Katten hebben een hekel aan:
• Katten hebben doorgaans een grote hekel aan citroenlucht. Een paar citroenplanten (Melissa officinalis) op de door je buurpoezen bezochte plaats kunnen dus helpen.
• De scherpe en indringende geur van wijnruit (Ruta graveolens) is dan wel niet 100 % effectief, maar het zal toch aanzienlijk minder uitnodigend zijn voor katten om de tuin te bezoeken.
• Een tuin vol afrikaantjes (Tagetes patula ssp.) is niet alleen effetief tegen de kattenbezoeken, maar bovendien ook tegen tal van vervelende insecten zoals bijvoorbeeld het aaltje (Pratylenchus penetrans) waar aardbeienkwekers wel eens mee te kampen krijgen.
• De penetrante en typische geur van het boerenwormkruid (Tanacetum vulgare) staat eveneens bekend om de katten weg te houden.

Bron: Kattenbescherming

Stond ook nog dit leuke plaatje bij :D Afbeelding

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:22

een stroomdraadje spannen... op je schutting of over de grond, succes gegarandeerd,of zo'n ding wat geluid maakt. horen wij niet maar zij (de katten wel) Werkt allemaal.
Kost wel evengld maar je bent er wel vanaf, natuurlijk is het kl*te dat jij ged uit moet geven voor andermans katten..... maar ja, wat anders ?

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:34

ElCamino schreef:
of zo'n ding wat geluid maakt. horen wij niet maar zij (de katten wel)

Daar hoort wel even een sidenote bij, 'wij' volwassen mensen horen dat geluid over het algemeen niet, kinderen en volwassen met een goed gehoor horen het wel.
En geloof mij, het is echt stik irritant. Zo erg dat de kinderen in de straat waar we voorheen woonden niet meer buiten wilden spelen.

Bedenk je dus 2x voor je zo'n ding koopt :)*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:39

Misschien tijdelijk op iemands hond passen? Moet toch lukken nu in de vakantie..
Mijn hond heeft een gruwelijke hekel aan katten, die durven absoluut niet meer in onze tuin te komen. Zelfs niet als de hond weer een poosje bij ex is.

Klopt dat geluidding is heel irritant :j

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:56

droomy schreef:
ElCamino schreef:
of zo'n ding wat geluid maakt. horen wij niet maar zij (de katten wel)

Daar hoort wel even een sidenote bij, 'wij' volwassen mensen horen dat geluid over het algemeen niet, kinderen en volwassen met een goed gehoor horen het wel.
En geloof mij, het is echt stik irritant. Zo erg dat de kinderen in de straat waar we voorheen woonden niet meer buiten wilden spelen.

Bedenk je dus 2x voor je zo'n ding koopt :)*

Niet alleen kinderen inderdaad,, ik kwam niet bij oma thuis vanwege haar irritante hoge geluidje... K heb maanden lang niet geweten waar het aan lag ( ik dacht de oude tv ) maar bij aanschaf van een nieuwe bleef het geluid.. Toch eens tegen oma gezegd en sinds het ding weg is kunnen we weer heerlijk naar opa en oma..
Tis dus niet alleen voor katten en kinderen hinderlijk.. Maar ook voor sommige volwassenen en denk eens aan honden die er niets aan kunnen doen dat jullie last hebben van katten :(