dog diving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

dog diving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:04

Hallo iedereen.

Een trainingsmaatje stuurde mij vanmorgen deze link:
http://www.dockdiving.nl/

Nou is mijn flatcoated de grootste waterrat die je maar kunt vinden en springt zo van kades en steigers af het water in.

Nu was ik eigenlijk opzoek naar ervaringen van andere mensen die dit ook wel eens gedaan hebben (en dan heb ik het niet over tijdens een wandeling de hond het water in laten springen maar echt op bovenstaande niveau)
Ik zit te overwegen om mee te doen, maar wil niet van een koude kermis thuis komen en dus een voorbereiding treffen om hier wat mee te gaan doen!

dierenfan

Re: dog diving

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:21

heb het op animal event gezien en er aan deelgenomen met mijn hond. Hij springt altijd van steigers e.d. dus zag hem al helemaal gaan. Heb hem ook 3x zien gaan. Hij sprong alleen niet het water in maar dook van de steiger naar de bodem van de bak en weer naar boven. Geloof niet dat er veel honden zijn die hem na doen maar de bedoeling was het niet hahahaha.

Er zijn zeker honden die hier plezier in hebben maar vond het resultaat van hun eigen hond die de demonstratie geven ook erg tegen vallen. Niet alle honden wilden er makkelijk in springen en ver springen was er al helemaal niet vaak bij.

Vond het super leuk om te zien maar had het idee dat de bazen het vaak nog veel leuker vonden dat de honden en dat de honden net zo graag wat anders zouden doen. Het is toch een heel ander soort sport dan bijv. behendigheid of flyball

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:25

Ik vind het er een beetje zielig uitzien. De honden landen niet allemaal zo fijn omdat ze dat speeltje maar willen pakken... Het zou mijn ding niet zijn.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:17

Zelf geen ervaring mee maar ik denk dat het als met elke sport is: als jij en je hond het voor de lol doen en dat ook hebben, leuk!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:09

Ik heb het op show in duitsland wel eens gezien (mijn hond moest de ring nog in, dus heb niet meegedaan), maar weet niet waar je dit in NL kan doen. Lijkt me dat je dan ook moet trainen.
Waar zou jij dit willen doen TS ?