kitten wil heel graag naar buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amberguyt

kitten wil heel graag naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:12

Hallo iedereen!

ik heb sinds een week me kitten uit het asiel.
Het is een hele leuke poes, maar het probleem is ze wil graag naar buiten.
Dat kan en mag ook maar is het niet een beetje te vroeg als ze na een weekje hier naar buiten gaat?
Zou ik een katten tuigje voor der moeten halen en dan eens per dag even naar buiten met haar ?
of is dat een raare gedachten?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Groetjes amberguyt

leviria

Re: kitten wil heel graag naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:14

wij hebben ook net een kitten, en die gaat inderdaad aan het kattentuigje mee naar buiten als wij thuis zijn.
wel toezicht houden, want zelfs met zo'n tuigje kunnen ze zichzelf ophangen.
ik laat onze kitten na 3 week ongeveer los dan is ze wel genoeg gewend

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:29

Okee bedankt voor de tip ga binnekort even een katten tuigje aanschaffen!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:35

Normaal gesproken wordt er toch wel aangeraden om je kat zo'n 4 weken binnen te houden voor hem/haar zelfstandig en naar buiten te laten met een minimale leeftijd van 6 maanden. Aan het tuigje kan nooit kwaad natuurlijk, is alleen maar goed, kan ze rustig wennen zodat ze niet in paniek raakt als ze werkelijk los mag.

Denk je wel aan steriliseren voor je haar alleen op pad laat gaan anders kun je er donder op zeggen dat je kitten straks kittens heeft.

Je had trouwens ook gewoon even kunnen googlen, meer dan genoeg info over te vinden. ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:25

is ze al geholpen? (omdat niet alle asielen aan vroegcastratie doen) als ze niet geholpen is dan nog niet de straat op laten. Beter gewoon niet aan leren zolang ze nog intact is op dat gebied (of hij). Gewoon problemen voorkomen en eerst laten helpen voordat ze los op straat kunnen gaan.

Verder kittens onder de 6 maanden niet de straat op laten gaan. Ze zien nog geen gevaar en vinden alles leuk en gaan overal achteraan. Verder als ze wat verder van huis gaat hebben zeer veel mensen de neiging ze mee te nemen of de dierenambu te bellen die kittens jonger dan 6 maanden eigenlijk altijd ophalen omdat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen. Nu zal die van jou gechipt zijn als het goed is maar zou het zeker voorkomen.

Dus lekker binnen houden of idd aan tuig en riem als je erbij!! bent of een grote hondenbench bijv. met krabpaal, kattenbak enz.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:20

Waar je ook aan moet denken: erg veel katten kunnen zich uit zo'n tuigje wurmen bij paniek. Ik zou dus inderdaad ook even wachten. Heb je nu een hele rustige kat die nergens van schrikt, ga dan ook niet te ver maar bijvoorbeeld de tuin in en van daaruit naar de voordeur bijv.
Zo leer je de kat alvast een rondje aan die hij ook zal gebruiken als hij later zelfstandig naar buiten mag.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:22

hier aaneen looplijn is ze naar buiten gelopen. eerst niet ver, en eerst ook aan de lijn weer naar binnen. later mocht ze op de terugweg zelf naar binnen rennen ( al vast het thuis er diep in wortelen )

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:24

Wij hebben al onze volwassen katten /kittens eerst 3 week binnen gehouden. Soms wat langer als de kittens nog te speels waren.

Op 1 na, die mocht kiezen of hij bij ons wou wonen of terug de straat op.

1 keer met tuig geprobeerd, maar dat was echt kansloos. hysterische kat, bloedbad enz.
Eens maar nooit weer.

Wij hebben er nooit problemen mee gehad.
Maar wij hadden altijd minimaal 4 katten, en meer dan genoeg speelgoed.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:31

Ik heb altijd heel veel met mijn kitten gedaan in het begin dan wennen ze aan veel dingen, leuk hoor

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:35

Die van mij is hier geboren en die wandelde met 5 weken al zelfstandig in de tuin en met een week of 7 ging hij bij de buren spieken. Altijd goed gegaan. Ik heb regelmatig mijn hart vast gehouden omdat ik dacht, komt hij wel terug. Maar gelukkig weet hij dat als ik fluit, dat hij thuis moet komen. HIj is nu 5 en het gaat nog steeds goed!