Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
galley schreef:Klinkt alsof hij door de opwinding moet niesen, is inderdaad totaal niet agressief.
Tegen het springen kan je het beste naar voren lopen overigens, dat is namelijk wel respectloos
EskeGirl schreef:galley schreef:Klinkt alsof hij door de opwinding moet niesen, is inderdaad totaal niet agressief.
Tegen het springen kan je het beste naar voren lopen overigens, dat is namelijk wel respectloos
Ik weet het, maar het is onbegonnen werk om dat af te leren, dat beest is niet van mij en als niet iedereen het consequent doet, heeft het geen zin.
Ik ben ook geen fan van dat tegen je opspringen.
Bedankt voor de reacties!
Nimfee schreef:Ik ken een hond die dat doet, maar volgens mij is het eerder aangeleerd omdat de hond er leuke reacties op kreeg. Het is voor andere honden wel onduidelijk omdat het laten zien van de tanden een waarschuwing is. Mijn hond raakt er een beetje verward van, logisch ook.
EskeGirl schreef:Bedankt voor de reacties!
Over dat opspringen, er lijkt ineens een positieve verandering te zijn.
Ik wilde Tinus een snoepje geven, mijn hond kwam er natuurlijk ook bij staan, eigenlijk iets te opdringerig en dat had ik gelijk moeten corriggeren, maar ik was te laat. Toen viel Tinus uit naar mijn hond Bobbie. Hij trok zijn lippen helemaal op en grommen. IK heb dit toen gelijk gecorrigeert. Ik ben daarin rustig gebleven, niet schreeuwen oid. Mijn eigen hond ook gecorrigeerd.
Tinus heb ik die avond nog eens twee keer moeten corrigeren toen hij zijn lippen enkel op trok naar Bobbie. Vanmorgen was Tinus een stuk rustiger richting mij, onderdaniger. Hij is ook niet tegen me opgesprongen. Mocht dit zo blijven, heb ik wel bereikt dat hij me als de leider/baas ziet, daar ben ik blij mee, aangezien hij een dominant maar onzeker hondje is.
Hier is het dus gewoon een blij gebaar!