Keeshondje houden? Ja of nee? DEEL 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Keeshondje houden? Ja of nee? DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 21:36

Hey bokkers! :D
Ik kwam ongeveer een maand geleden met dit topic over het keeshondje van mijn vriendin die hem wegdeed wegens tijdsgebrek.
Ik kreeg erg veel hulp door jullie, en we hadden hem al snel een week op proef.
We waren er na 2 dagen al uit dat we hem niet gingen houden, maar ik was echt heel verliefd op hem en dat was maar goed ook!
Want na een weekje hadden we toch besloten hem te houden en was iedereen echt stapel verliefd op hem.
En wil jullie dus eventjes op de hoogte brengen van de keuze en dat we Wolf nu helemaal welkom heten in de familie!

Wolf is 100% Pomeriaan die uit Tjechië komt vanuit een fokkerij. Jammer genoeg zonder stamboek, waar ook veel discussie over was op bokt.
Hij is vandaag 9 maand oud geworden, en hij is echt een hondje uit duizenden, een super lieve eideltuit die erg eigenwijs is!
Hij is langharig, zijn kleur is Orange, maar heeft een zwarte snoet en een zwart/bruin rugje en een witte staart en witte buik. 3 kleuren dus!

Afbeelding

Veel groetjes aan alle bokkers van Wolfie!

Nimfee

Re: Keeshondje houden? Ja of nee? DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:53

Hij is wel vreselijk leuk zeg!! Daar zou ik ook direct op vallen. Niet zo'n overbehaard keeshondje, dat vind ik zo vreselijk.

Ik denk wel dat je hondje van een broodfokker komt, zeker omdat hij uit Tsjechië komt en geen stamboom heeft. Maakt voor nu ook niets uit.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 11:46

Nimfee schreef:
Hij is wel vreselijk leuk zeg!! Daar zou ik ook direct op vallen. Niet zo'n overbehaard keeshondje, dat vind ik zo vreselijk.

Ik denk wel dat je hondje van een broodfokker komt, zeker omdat hij uit Tsjechië komt en geen stamboom heeft. Maakt voor nu ook niets uit.

Dankjewel :D Ja, ik was echt meteen stapel verliefd op hem!
Jammer genoeg weet ik niet precies welke fokkerij, moet dat eens opzoeken...
Hij komt uit een dierenwinkel die hun keeshondjes altijd uit die fokkerij in Tsjechië aankoopt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:55

dan kan ik je garanderen dat die van een broodfokker komt ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:33

Een leuk hondje!
Een dierenwinkel die honden verkoopt van een fokker uit Tsjechië, dat zijn juist de ergsten.
Je wilt niet weten hoe het daar aan toe gaat.
Maar gelukkig heeft Storm nu bij jullie een fijn plekje. :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 19:16

Ooh wat zielig :=
Gelukkig is mijn keesje een blije en gezonde hond!
En Storm?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:31

Ha ha, ik bedoelde Wolf (weet niet hoe ik bij Storm kwam) :')

Die broodfok is echt een vreselijk iets, helemaal die vanuit de oostbloklanden komen.
Moederhonden van allerlei rassen leven hun leven lang in kooien (vaak in grote schuren), zien nooit daglicht.
Ze moeten zoveel mogelijk nestjes produceren, zonder goed voer en medische verzorging.
Dierenwinkels bijvoorbeeld, kopen die nestjes op en verkopen die aan onwetende klanten.

De moeder van jouw hondje leeft daar waarschijnlijk nog steeds om maar nieuwe puppy's te krijgen.
(absoluut niet persoonlijk bedoeld naar jou, alleen maar een geluk dat jouw hondje nu een fijn huis heeft.
maar gewoon dat meer mensen er misschien over lezen)
Het kan er ongeveer zo uitzien:

Afbeelding

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:20

Mika, TS heeft haar hond niet direct van een broodfokker af maar van een vriendin overgenomen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 20:48

Weet hoe broodfokkers eraan toe gaan, en ben er 100% tegen.
Maar ik heb hem niet vanuit de dierenwinkel gekocht, en wist hier dus totaal nog niks van.