allereerst even de link naar een ander topic: [BB] Morgen zal onze Jack-russel Quibble ons verlaten..
een ontzettend drama voor ons allemaal..het hondje waar we 9 jaren meet hebben gehuild en gelachen,is zo'n 2 weken geleden ingeslapen.
'Gelukkig' was ze al langere tijd ziek dus we hebben ons kunnen voorbereiden,al in de tijd dat Quibble ziek was waren we aan het rondkijken voor een nieuw hondje. Onze voorkeur ging uit naar de stichting 'Animal in Need' , zij hebben diverse hondengroepen op hun website staan.
wij keken vooral bij de groep : 'honden in nederland' Dit houdt in dat de hondjes al in nederland verblijven in een gastgezin. Dit had wel onze voorkeur omdat ze dan niet rechtstreeks uit het vliegtuig vanuit Spanje bij ons komt,maar al geobserveerd is door nederlandse mensen waardoor we alvorens een beetje een beeld kunnen krijgen van de hond.
Nou hebben wij vorige week gebeld met het opvanggezin van Cindy! (Tip voor ieder die een hondje van een stichting wil : Meteen bellen als je een hondje ziet dat je aanspreekt,het gaat heel snel! )
Toen wij belden was Cindy net 4 dagen in Nederland,bij dit gastgezin. Ze vertelden het een en andere over Cindy en het sprak ons heel erg aan. We maakten een afspraak voor zaterdag (vandaag dus). Wij wonen zelf in het noorden van friesland (het noorden van het noorden dus..) en zij woonden jawel..in het zuiden van brabant! Maar we zijn gewoon gegaan,Cindy hoorde bij ons!
Eenmaal daar kwamen ze al naar buiten met Cindy aan de riem,wat was ze lief... een beetje timide (zeker niet schuw hoor) en op haar hoede. We werden binnen uitgenodigd en werden goed verzorgd dmv taart
uiteindelijk na een hoop gepraat zijn we een stukje gaan lopen. Ze deed het geweldig! ze liep netjes naast ons,trok niet en je hoefde haar niet mee te 'sleuren' .We zijn er van 12 uur tot 3 uur geweest,en om 3 uur toch maar besloten haar daadwerkelijk mee te nemen. Alles ondertekend en netjes contant betaald. En toen begon de lange reis naar haar nieuwe huis.. Mijn vader en broer zaten achterin en mijn moeder en ik zaten achterin. We hadden een lekker dik kussen meegenomen en ze zat tussen ons in. We hebben heel veel gelachen achterin
Iedere keer als ze dacht dat we niet aan het opletten waren sloop ze een paar centimeter naar voren om vervolgens OF mijn vader OF mijn broer een kusje in hun oor te geven
Heel lief! Maar wel onhandig als je je moet concentreren op de weg..afijn,uiteindelijk waren we rond 6en thuis. En of ze moet was.. neehoor! Onmiddelijk ieder hoekje en ieder voorwerk onderzoeken. We hebben 2 deuren die naar de tuin leiden,die hadden we beide opengezet (schuifdeur en gewone deur) en iedere keer rende ze vrolijk rondjes..door de ene deur naar buiten en door de andere deur weer naar binnen

we zijn vanavond 2 keer met haar wezen wandelen,een klein blokje om.
Inmiddels ligt ze lekker te slapen in haar bech,deurtje is open hoor..ze mag er uit wanneer ze dat wil.
We moeten zo nog even afspreken wie er vannacht beneden blijft slapen,want we vinden het wel belangrijk om de eerste nacht haar niet alleen te laten.
Al met al ben ik ontzettend trots op haar! haar leventje in het kort (wat ze allemaal heeft moeten doorstaan,ze is pas 3)
-geboren in spanje
-tot 7 maanden aan het zwerven geweest in spanje
-met 7 maanden tot 11 dagenterug in het asiel geweest
-11 dagen terug in het vliegtuig geweest naar nederland toe.
-11 dagen in het opvanggezin geweest
-sinds vandaag bij ons,en hier hoeft ze nooit...nee nooit meer weg!
Bedankt als je dit allemaal hebt gelezen! Het is iets langer geworden dan verwacht

Groetjes,
Femke
Ik heb sinds maart ook een hondje uit Spanje via een stichting en ik ben echt zo blij met haar.
ik hoop dat ze snel weer bij jullie thuis is TS! Succes met de zoektocht naar Cindy!
oww wat vervelend..... Hopelijk vinden jullie je meisje snel weer terug!!