Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Britt schreef:Een van onze twee katten is ook te zwaar, zij komt direct aan als ze droogvoer krijgt. Nu ze op kvv staat is ze al een stuk beter op gewicht te houden, maar afvallen wil ze nog steeds niet. Spelen doet ze het liefst vrij passief (op haar rug een beetje liggen vissen naar de hengel) en ze komt ook niet buiten. Het is nogal een paniekpoes en ik ben bang dat ze schrikt en wegrent en dan de weg kwijtraakt
Maar ik ga haar nog wel laten testen door de dierenarts binnenkort. Fysiek is ze in orde, maar ik wil haar urine nog laten testen en daarna evt bloed. Voornamelijk omdat ze dus niet afvalt, hoe veel of hoe weinig eten ze ook krijgt. Is dat bij jou kat al gebeurd?

natuurlijk probeert ze die kamer wel in te sneaken als de deur open staat, maardan krijgt ze een brokje op de overloop en dan is ze ook tevreden. Britt schreef:Dat vergat ik idd nog, mijn andere kat wil geen kvv. Iig niet als hoofdvoer.. Voor haar staat er daarom in een andere kamer 24/7 brok klaar. Die kamer hebben we afgesloten dmv een kattenluikje die op haar chip reageert. Werkt heel goed. Beide katten weten waar ze aan toe zijnnatuurlijk probeert ze die kamer wel in te sneaken als de deur open staat, maardan krijgt ze een brokje op de overloop en dan is ze ook tevreden.
:
LiannePuthzy schreef:brokjes van huismerk alberthijn
WillemYntJee schreef:Lianne ik zou overstappen op een wat meer kwaliteitsvoer. Daar zitten meer voedingsstoffen in waardoor je ze er ook minder van hoeft te voeren en het dus uiteindelijk goedkoper wordt.
TS, allereerst dikke duim dat je hiermee bezig gaat! Overgewicht bij een kat kan voor veel nare ziektes waaronder suikerziekte zorgen. Veel dierenartsen bieden hier ook begeleiding bij aan omdat katten niet te snel mogen afvallen, dit heeft namelijk ook weer risico's. Bij onze praktijk doen we t gratis dus ik zou zeker even navragen bij je da!
maar d'r zit gewoon weinig in waar de katten daadwerkelijk wat mee kunnen, kort gezegd t is gewoon troep. 

SuperAssie schreef:.
Careano; 1 silo staat op de beneden verdieping in een boekenkast(dus ze moeten wel een stukje springen), en de andere is op de tweede verdieping, dus moeten ze wel de trap daar voor op. Zolder kunnen ze (nog) niet komen want we zijn nog bezig met verbouwen, en de trap is dus nog niet af
SuperAssie schreef:Kon mijn laatste bericht niet meer bijwerken, dus dan maar zo:
Ik heb zojuist de tip van Saar88 geprobeert en ben eindelijk achter een speeltje gekomen dat mevrouw leuk vind! Namelijk mijn zweep
En ja, een zweep om mee te paardrijden haha, die is tijdelijk thuis na de stop met mijn bijrijdpaard. Heb meteen een 'hindernisje' opgezet en ze ging helemaal uit haar dak, zelfs de luie couchpotato(zo noem ik de andere kat altijd xd) was even te porren voor een spelletje nadat dikzakje geen zin meer had!