Tuin katproof maken, oa conifeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tuin katproof maken, oa conifeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:06

Hallo allemaal,

Sinds gisteren hebben we 2 jonge kittens die, zodra ze gecastreerd zijn, wat mij betreft buiten mogen. Omdat we in onze vorige buurt in 9 maanden tijd 3 katten zijn kwijtgeraakt, wil ik nu zorgen dat ze in onze tuin blijven. Deze tuin leent zich er ook redelijk goed voor om hem katproof te maken. 75% is schutting, dan staat er nog een blokhut die we rondom wel dicht kunnen maken, maar dan hebben we nog een klein stuk met conifeer.. Die conifeer heb ik geen idee van hoe we die nu handig dicht kunnen krijgen. Deze zal met name onderin dicht moeten worden, maar als we onderin gaas oid maken, kunnen ze hier via de conifeer nog wel overheen klimmen..

Dus iemand een voorbeeld hoe we de conifeer ook katproof kunnen maken?

troi

Re: Tuin katproof maken, oa conifeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:11

Hmm een beetje handige kat klimt zo de conifeer in na een sprongetje van 1.5/2 meter.. Ik denk haast dat je er ofwel een hek voor moet zetten of ze moet kappen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:22

Ja, daarom mijn vraag hoe je de conifeer zo kunt afzetten dat het niet kan ;) Kappen kan niet, dan zou dat iom de buren moeten..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:25

Ik heb ze om die reden gerooid, aangezien ik geen realistische oplossing zag anders dan dat wat kat proof zou zijn, ja conifeer onder stroom zetten met netwerk van bedrading.

Willen de buren niet toevallig ook van die coniferen af? Hier namelijk wel, dus ik heb ze uit de grond gehaald en samen hebben we schutting geplaatst. Zij blij, ik blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:42

Sjolvir, ik ga dat binnenkort wel ff polsen idd. Vind er zelf niks aan, alhoewel hij er nog wel mooi uitziet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:28

Tja, hek ervoor zetten denk ik en daar flink wat draad met stroom bovenaan bevestigen.. Bepaald niet fraai maar als je buren niet willen kappen dan moet je wat natuurlijk. Ik hoop voor je dat de buren akkoord gaan met kappen!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:11

Ik weet niet hoe zo'n schutting je hebt, maar die van ons klimt gewoon tegen de schutting op. Dus ik weet niet of de schutting wel helemaal katproof is..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:17

stroomdraadjes bovenop schutting, doen wonderen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:18

Naath86 schreef:
Ik weet niet hoe zo'n schutting je hebt, maar die van ons klimt gewoon tegen de schutting op. Dus ik weet niet of de schutting wel helemaal katproof is..

Nee klopt, vergeten erbij te zetten, maar hier doen we dan gewoon een draadje overheen :D Maar ik weet niet hoe we dat bij de conifeer moeten doen.