Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Careano schreef:Wat bedoel je met gemengd voer? Bedoel je die gekleurde brokjes uit de dierenwinkel? Dat is niet echt gezond voor konijnen.
Dan zou ik ook Science Selective aanraden.
Nimfee schreef:Ik zou van voer verwisselen, of Science Selective of Hope Farms Supertrio. En lekker veel hooi geven. Ik zou je konijn ook niet meer daar naartoe brengen, jeetje zeg, wat moet dat een verschrikking geweest zijn voor je konijn!
Zit je konijn trouwens alleen? Is daar een reden voor?
Nimfee schreef:Ik zou dan wel hard gaan zoeken naar iemand die wel wat beter voor je konijn kan zorgen, want dit kan je je konijn niet nog eens aan doen hoor. Moet je ook niet willen trouwens![]()
Wel sneu dat je konijntje alleen moet zitten omdat er iemand allergisch is. Mijn konijnen zitten buiten, niet omdat iemand thuis allergisch is, maar dat zou je wel kunnen overwegen. Konijntje lekker naar buiten en een maatje zoeken, zodat ze niet alleen zijn
Nimfee schreef:Konijnen kun je ook niet zo maar samen zetten hoor, ook konijnen moet je goed koppelen; anders wordt dat zeker weten vechten. Je kunt niet na één keer zeggen dat je konijn niet meer samen kan, er zijn maar heeeeel weinig konijnen die echt agressief zijn naar soortgenoten. Die conclusie kun je pas trekken als je al zo veel konijnen hebt geprobeerd te koppelen aan je konijn.
Ik zou zeggen, ga eens op bezoek bij een konijnenopvang en neem je konijntje mee, dan kan je konijn ook kennis maken met een ander konijn en kan je beter inschatten of het een goede match is of niet.
Misschien dat er bij jou in de buurt ook wel een opvang zit waar je konijn anders zou kunnen logeren? Of via het konijnenforum, Bunnybunch, daar zijn ook veel mensen die wel eens op konijnen passen.
)