mijn konijn is te dun!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

matedor

mijn konijn is te dun!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 14:55

Vorige week is mijn konijn 12 dagen weggeweest naar iemand. Want wij gingen ook weg. Maar voor die tijd was ze nog springerig en normaal op gewicht. Maar vandaag hebben we haar weer opgehaald en was ze heel slap en veel dunner klitten in haar haar. Ze heeft daar niet het eten gahad wat wij haar mee hadden gegeven. Ik heb haar even bij laten komen en geborsteld. Ze heeft een heel groot hok en rent elke dag door de tuin. Nu loopt ze ook buiten maar heeft nog wijnig gegeten.
Maar hoe kan ze weer wat meer aankomen ik heb haar al 7 jaar en ze is echt heel kieskeurig. Ze krijgt gemengd voer groente en in de tuin gras.
Alvast bedankt

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:38

Ten eerste lees ik in ons topic dat ze héél erg aan je gehecht is, het kan zijn dat ze weigert te eten omdat ze je mist.
Verder heb je bij Beaphar senior Care voeding voor konijnen boven de 6 jaar..

misschien dat ze hier van aankomt?

ikzelf geef (aan mijn heel jonge konijnen) science selective jr
succes met haar!

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 15:44

dankjewel zou inderdaad kunnen want telkens als we terug komen van vakantie staat ze op haar achterpootjes te springen.
maar alle vorige jaren werd ze niet dun.

Laura_x_

Re: mijn konijn is te dun!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:39

Je zou haar kunnen bijvoeren met critical care, dat is verkrijgbaar bij de dierenarts. Ik denk dat het misschien wel eens door het gemis zou kunnen komen..

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 19:45

Dankjewel ze is al minder slap en al wat fitter alleen npg wel dun maar dat kan ook niet andere

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:16

Wat bedoel je met gemengd voer? Bedoel je die gekleurde brokjes uit de dierenwinkel? Dat is niet echt gezond voor konijnen.
Dan zou ik ook Science Selective aanraden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:17

Careano schreef:
Wat bedoel je met gemengd voer? Bedoel je die gekleurde brokjes uit de dierenwinkel? Dat is niet echt gezond voor konijnen.
Dan zou ik ook Science Selective aanraden.

Dit inderdaad. Science Selective is het enige goede voer voor konijnen. Hier 2 eetlepels van per dag en veel vers lekker gekruid hooi en aandacht.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 14:21

gemengd voer bedoel ik 3/4 normale konijnenbrokken met 1/4 van groente mais enz..(ik weet niet precies wat de rest is) geen gekleurde brokjes dat is inderdaad niet goed. ;)

ik zal er naar kijken dankje

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:21

Weet je zeker dat er niets medisch aan de hand is?Tanden of darmproblemen.
Verder zou je babyvoeding erbij kunnen geven zit veel kalorieen in.
Onthoudt dat konijnen ook altijd hooi tot hun beschikking moeten hebben!
Sterkte met het beestje.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 14:24

ze heeft een balletje hooi groen voer en dan 3/4 Science Selective met wat mais enz.. wat ik al zij. het voer hebben we allemaal goed (zij dierenarts) dus dit gemengde voer is wel goed voor haar
als ze na lange periode niet aankomt gaan we een keer langs de dierenarts.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:30

Nou StillAngel, dat is ook weer niet waar dat het het enige goede voer is. Waarschijnlijk de beste, maar ik ben hier ook zeer tevreden over Hope Farms Supertrio. Kwa ''ingredienten" scheelt het ook niet veel van elkaar.

Hoeveel hooi geef je op een dag? Dat is toch wel noodzakelijk om te geven als ze geen gras kan eten.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:42

Ik zou van voer verwisselen, of Science Selective of Hope Farms Supertrio. En lekker veel hooi geven. Ik zou je konijn ook niet meer daar naartoe brengen, jeetje zeg, wat moet dat een verschrikking geweest zijn voor je konijn!

Zit je konijn trouwens alleen? Is daar een reden voor?

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 14:47

Nimfee schreef:
Ik zou van voer verwisselen, of Science Selective of Hope Farms Supertrio. En lekker veel hooi geven. Ik zou je konijn ook niet meer daar naartoe brengen, jeetje zeg, wat moet dat een verschrikking geweest zijn voor je konijn!

Zit je konijn trouwens alleen? Is daar een reden voor?

ze kan wel gewoon gras geven en het hooi vullen we telkens bij (ze zit nooit zonder hooi)
ik wil hem er ook niet meer naar toe brengen maar niemand anders kon
ja ze zit alleen want toen we haar net hadden zijn ik en mijn moeder er achter gekomen dat we alerchies zijn voor konijnen dus er geen bij genomen. nu is mijn alerchie weg maar mijn moeder is wel alerchies nog

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:30

Ik zou dan wel hard gaan zoeken naar iemand die wel wat beter voor je konijn kan zorgen, want dit kan je je konijn niet nog eens aan doen hoor. Moet je ook niet willen trouwens ;)

Wel sneu dat je konijntje alleen moet zitten omdat er iemand allergisch is. Mijn konijnen zitten buiten, niet omdat iemand thuis allergisch is, maar dat zou je wel kunnen overwegen. Konijntje lekker naar buiten en een maatje zoeken, zodat ze niet alleen zijn :)

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 16:17

Nimfee schreef:
Ik zou dan wel hard gaan zoeken naar iemand die wel wat beter voor je konijn kan zorgen, want dit kan je je konijn niet nog eens aan doen hoor. Moet je ook niet willen trouwens ;)

Wel sneu dat je konijntje alleen moet zitten omdat er iemand allergisch is. Mijn konijnen zitten buiten, niet omdat iemand thuis allergisch is, maar dat zou je wel kunnen overwegen. Konijntje lekker naar buiten en een maatje zoeken, zodat ze niet alleen zijn :)

ik heb alle kenissen gevraagt maar iedereen was weg ik wil je wel vertellen op pb waarom ze eigenlijk zo terecht is gekomen maar liever hier niet.
ze zit ook buiten maar een jaar later had ik haast geen last meer van alerchie en daarna hebben we wel geprobeerd maar ze is toen heel boos op dat konijn geweest en toen is ons aangeraden om niet meer te proberen

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:56

Konijnen kun je ook niet zo maar samen zetten hoor, ook konijnen moet je goed koppelen; anders wordt dat zeker weten vechten. Je kunt niet na één keer zeggen dat je konijn niet meer samen kan, er zijn maar heeeeel weinig konijnen die echt agressief zijn naar soortgenoten. Die conclusie kun je pas trekken als je al zo veel konijnen hebt geprobeerd te koppelen aan je konijn.
Ik zou zeggen, ga eens op bezoek bij een konijnenopvang en neem je konijntje mee, dan kan je konijn ook kennis maken met een ander konijn en kan je beter inschatten of het een goede match is of niet.

Misschien dat er bij jou in de buurt ook wel een opvang zit waar je konijn anders zou kunnen logeren? Of via het konijnenforum, Bunnybunch, daar zijn ook veel mensen die wel eens op konijnen passen.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 11:07

Nimfee schreef:
Konijnen kun je ook niet zo maar samen zetten hoor, ook konijnen moet je goed koppelen; anders wordt dat zeker weten vechten. Je kunt niet na één keer zeggen dat je konijn niet meer samen kan, er zijn maar heeeeel weinig konijnen die echt agressief zijn naar soortgenoten. Die conclusie kun je pas trekken als je al zo veel konijnen hebt geprobeerd te koppelen aan je konijn.
Ik zou zeggen, ga eens op bezoek bij een konijnenopvang en neem je konijntje mee, dan kan je konijn ook kennis maken met een ander konijn en kan je beter inschatten of het een goede match is of niet.

Misschien dat er bij jou in de buurt ook wel een opvang zit waar je konijn anders zou kunnen logeren? Of via het konijnenforum, Bunnybunch, daar zijn ook veel mensen die wel eens op konijnen passen.

nee klopt dat kun je ook niet zeggen ik zal eens kijken
de volgende keer gaat ze gewoon weer naar een vriendin/buurvrouw (ze is helemaal gek op de buurvrouw :) )

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:19

Ik ga mee met Nimfee, koppelen moet je echt niet onderschatten! Dit is een zwaar geestelijk proces voor een konijn en is zeker niet in één dag gebeurd. ;)