Ik heb net een kat vermoord...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Ik heb net een kat vermoord...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 04:56

Tenminste, zo voelt het ;(

Ik zal het even uitleggen.
Ik kom om 05:15 terug van werk, doe mijn slaapkamerraam open en hoor een kat vreselijk miauwen.
Ik dacht eerst dat het mijn eigen was, dus ik (diepe zucht) schoenen aan en naar buiten op het gemiauw af. Je hebt mijn voortuin, dan een 50 km weg, en dan weer de voortuin van het tegenoverliggende huis.

Het bleek een kat te zijn die in een boom zat aan de overkant (niet de mijne, maar hij zat er wel bij). Ik heb geprobeerd de kat naar beneden te lokken, maar dacht na een kwartiertje, lekker boeiend niet mijn kat... Hij komt er vanzelf wel uit.

Dus ik weer naar m'n kamer, ik hing uit het raam en dacht dat ik de kat inderdaad weer zag lopen, nog steeds aan de overkant. Om te checken of het hem was maakte ik zo'n lokgeluidje, en daar reageerde hij op. Dus die kat die komt mijn kant op, hij bleef nog even twijfelen aan de kant van de weg en ik hoorde een auto aankomen. Helaas besloot de kat op het laatste moment alsnog over te steken, de auto kon niet meer uitwijken of remmen en ik dook weg. Vervolgens hoor ik een enorme klap en toen ik weer keek zag ik allemaal witte en zwarte stukken haar vliegen :n

De auto is jammer genoeg niet gestopt maar vervolgens steken er nog 2 katten over (waaronder die van mij), deze zijn gelukkig veilig aan de overkant gekomen.

Ik was half in shock, maar ik ben toch weer naar buiten gegaan, want ik wil ook niet dat die kat ergens half dood op straat ligt te creperen.
Maar... Ik zie hem nergens!? Ik zie nergens een lijkje liggen, alleen maar die plukken haar...

Kan het zijn dat hij nog (een heel stuk) is meegesleept onder de auto, want ik ben nog zo'n 100 meter de weg afgelopen. De desbetreffende auto ging zeker harder dan 50 (het wordt tijd dat hier flitspalen komen ;) ).

Pfff ik voel me zo schuldig... Als ik dat geluidje niet had gemaakt was hij nooit overgestoken.
Ik heb ook geen idee van wie hij kan zijn, deze straat heeft aan weerszijden ruim 100 huizen. Dus ik ben bang dat ik moet wachten tot er briefjes worden opgehangen en dan voel ik mij verplicht het ze te vertellen.

Iemand nog tips hoe ik dit slecht nieuws bericht kan brengen? Niet mijn sterkste punt :\

Sorry voor het warrige lange bericht, zit nog een beetje na te shaken :(

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 05:08

O wat verschrikkelijk!

Voel helemaal met je mee.

Vertellen wat er is gebeurd en hoe erg je het vind, zou ik doen als je de eigenaar kunt achterhalen.

Hoop nog n klein beetje dat het positief is dat je geen lijkje hebt gevonden...?
Heel veel sterkte!

Chessie

Re: Ik heb net een kat vermoord...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 05:16

Hij is misschien eerder overgestoken omdat de andere katten er liepen
Raar dat zo'n auto doorrrijdt
Zou de kat niet ergens in de struiken liggen? Lijkt me dat ie toch nog weggerend kan zijn
(M'n vader heeft een keer een hond aangereden zien worden, vloog door de lucht, maar mankeerde uiteindelijk vrijwel niets)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 05:21

De andere katten liepen aan zijn kant van de weg. Hij kwam echt op mij af.
Ik vind het ook heel raar dat ik geen lichaampje zie.
Maar die auto reed echt 70, het was een harde klap en dan al die plukken haar :\

Verder niet echt struiken vlak langs de weg. En mocht hij nog leven, ik hoor ook geen gemiauw van een gewonde kat...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 07:01

Nou iig een troost, je hebt hem niet vermoord. Kat heeft dikke pech gehad maar je hebt hem niet bewust onder de auto geduwd al snap ik wel dat ht zo een beetje voelt....

Ja ze kunnen een stuk worden meegesleurd hopelijk was hij bij de eerste klap weg. Ik zou als ik jouw was straks nog een keer te voet of met de fiets een stuk de weg af gaan, dan kun je het iig een beetje afsluiten ook al vind je hem niet..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 14:27

Ben net met een kleine omweg naar werk gefietst, maar zag weer niks liggen.
Chocobroodje: ik weet dat het niet direct mijn schuld is, maar toch ben ik indirect verantwoordelijk. :/

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:32

Wat een nare gebeurtenis...!

Zoek eens goed onder de struiken en in hoog gras. Het komt namelijk vaak voor dat een kat na een aanrijding nog zo'n 20 meter wegrent en vervolgens sterft.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:33

Gatver, ik zou precies hetzelfde voelen. Sterkte ermeee :(:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:35

Wat sneu voor de kat. En wat een ongelooflijke imbeciel in die auto, gewoon doorrijden :n

Je hebt hem niet vermoord, kan me voorstellen dat het wel zo voelt. Zou deze dagen goed zoeken of je hem nog ergens kan vinden... Hoop dat het arme beestje dood is of al zorg heeft..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 19:58

Heb weer een stukje gefietst, niks gezien helaas.

Ik vermoed dat ik niet de enige ben die hem zoekt.
Er loopt een kat enorm te mauwen achter mijn tuin. Ik heb gekeken, dit diertje mankeert niks. Loop gewoon goed, geen mankementen. Hij lijkt wel op de aangereden kat, dus ik vermoed broertje/zusje die op zoek is naar de ander. Erg sneu ;(

Helaas heeft hij geen bandje om, anders had ik even naar de eigenaar kunnen gaan.
Ik denk dat ik deze kat ook heb gezien toen de ander in de boom zat, en dat het dezelfde is die vlak na de aanrijding samen met mijn kat nog over stak.

Zou het kunnen dat deze kat op zoek is naar zijn maatje en daarom zo mauwt?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:16

Jeetje, ik snap dat je je schuldig voelt, maar écht jouw schuld is het natuurlijk niet.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:32

OOo wat vreselijk, ook al kun je er niks aan doen ik snap dat je je enorm rot voelt.
Meer dan overal kijken kun je niet meer doen, maar dat er nog een poes aan het mauwen is maakt het nog moeilijker. -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:22

he bah wat erg, heb je m nog steeds niet gezien? ik snap het het heel moeilijk is, helemaal als er wel briefjes verschijnen in de buurt. Als je het echt heel erg vind om te vertellen kan je ook zeggen dat je het het zien gebeuren (de aanrijding) maar het geluidje achterwege laten, behalve als dat je juist oplucht om op te biechten. Eerlijk zijn is natuurlijk het beste maar snap dat dat moeilijk is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:27

Dat is klote zeg.... maar niet jouw schuld!! gewoon dikke vette pech... wel erg sneu voor poes en eigenaren....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:51

Getsie das naar zeg |( !Ik zou me ook vreselijk kl*te voelen,hier rijden ze ook als een stel randdebielen langs terwijl 50km is toegestaan -:(- .Ik kan geneens het slaapkamerraam open laten 's nachts omdat ik me steeds tepleuris schrik als er eentje met 120km langsgevlogen komt brrr. >;) %)

Dat die auto niet gestopt is zegt ook genoeg over de bestuurder,als je een klap tegen je auto voelt en hoord dat stop je toch om te kijken?!Wat een volk ook _-:( grrr

Als de kat gewond is en nog leeft dan ligt het beestje vast ergens verstopt.Dan is het zoeken naar een spelt in een hooiberg. ;(
Vind het echt erg voor je ts. :(:)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:44

Ik zou de dierenambulance of amivedi even inlichten. Dan kunnen hun beslissen of ze gaan zoeken. Of als er een baasje meld dst kat vermist is dan weten ze waar ze misschien moeten zoeken. Of iig dat hij ws gewond is.
Gewonde kat rent vaak nog hard weg om vervolgens ergens in de bosjes te sterven. Vaak vinden ze die pas weer terug als ze half vergaan zijn...

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 19:06

Er heeft zich een nieuw 'probleem' voorgedaan.
De kat waar ik het in mijn vorige bericht over had, die zo liep te mauwen, is hier sinds gisteravond niet meer weg te slaan.
Hij komt via het kattenluikje naar binnen, gaat hier op de kattenbak, en ligt hier 's nachts een beetje koning te rijk te zijn.
Mijn eigen kat vindt het drie keer niks en komt dus niet graag meer binnen.

We hebben net de dieren ambulance gebeld, die gaan zijn chip lezen. Ik hoop dat hij van dezelfde eigenaar is als de aangereden kat. Dan wordt alles een beetje duidelijk.

Bedankt iedereen voor de reacties :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:28

Dit is echt niet leuk, maar dit is ook jou schuld niet! Dus voel je heus niet verantwoordelijk...
Vind het echt super vreemd dat je het lichaampje niet hebt gezien, en echt erg dat die mensen niet uitstappen!! -:(- _-:(
Buh, arm beest... Hoop dat hij misschien nog rap is kunnen ontsnappen en dat je hem daarom niet hebt gezien...
Maar, niemand kan weten dat er een auto aankomt in de verte en dat dit ging gebeuren, dus dit is echt jou schuld niet!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:30

katten die wel geraakt worden maar nog niet dood zijn slepen zich helaas vaak naar een beschut plekje om te sterven.. :(

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:34

Het kan wel degelijk dat het dezelfde kat is die aangereden is.
Ik krijg nog steeds kippevel als ik er aan denk, maar we hadden net jonge katten(14 weken oid) en stom genoeg liep er 1 met ons mee, die heeft 2! auto's geraakt, 1 keer met een harde "plok" en toen nog 1 auto..
Kat rende weg, dus wij zoeken, en dachten, die ligt zeker weten ergens met een gebroken rug, of is nu gewoon overleden...

Maar... volgende dag: de buurman kwam haar brengen, die had haar ergens gevonden, en wist dat ze van ons was, niets mee aan de hand ?!

Het is onwaarschijnlijk, maar kan wel degelijk..

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:43

oei dat is zeker schrikken! zou ook zeker nix voor mij zijn! ik zou helemaal over de rooie gaan :(
Ik ben erg benieuwd of je de eigenaren kan vinden van de "nieuwe bewoner" en hopelijk wordt het dan wat duidelijker!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:53

Floor_x schreef:
Er heeft zich een nieuw 'probleem' voorgedaan.
De kat waar ik het in mijn vorige bericht over had, die zo liep te mauwen, is hier sinds gisteravond niet meer weg te slaan.
Hij komt via het kattenluikje naar binnen, gaat hier op de kattenbak, en ligt hier 's nachts een beetje koning te rijk te zijn.
Mijn eigen kat vindt het drie keer niks en komt dus niet graag meer binnen.

We hebben net de dieren ambulance gebeld, die gaan zijn chip lezen. Ik hoop dat hij van dezelfde eigenaar is als de aangereden kat. Dan wordt alles een beetje duidelijk.

Bedankt iedereen voor de reacties :)

Is dat niet gewoon de aangereden kat? Het verbaast me altijd wat katten kunnen overleven. En als hij neit onder het wiel is gekomen hoeft hij i.p. weinig te mankeren :)