Wat is er met dinosauriers te doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Wat is er met dinosauriers te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 00:32

Hoi,
ik ben al heel lang heel geïnteresseerd in dinosauriërs. Alleen kan ik er met niemand over hebben want of je word uitgelachen, of je word wazig aangestaard of men word boos. Is er niet een workshop of cursus waar ik over dinosauriers kan leren (ik ben heel leergierig). Iets waarmee je in contact komt met andere geïnteresseerden, een uitlaatklep. Het zou zoveel helpen om samen met iemand over dinosauriers te praten en de interesse te delen. de mensen in mijn omgeving kunnen het alleen maar over paarden hebben en kennen niet een soort. en dan ook echt je aankijken alsof jij degene bent die dom is.
ik ben in heel veel museums geweest en op nummer 1 staat het Natural history museum in Londen.
ik heb heel veel documentaires, in de kast en heb ook veel op Youtube gezien.
ik heb drie encyclopedieën de boeken die niet voor kleuters zijn, zijn helaas nogal duur.
maar ik wil er nog zoveel meer over te weten komen en iemand anders ontmoeten die ze ook fascinerend vind dan voel ik me gewoon minder alleen wat dit betreft.
doeg, nog een fijn weekend.

Kipje39

Re: Wat is er met dinosauriers te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:23

En naar dierenpark amersfoort? Daar heb je het dino bos, staat bij de dino's info over ze...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:54

Er was toen zo'n voorstelling 'Walk with Dinosaurs' of iets dergelijks. Zag er erg gaaf uit! Weet niet of het nu nog in Nederland te zien is.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 15:51

Cayenne ik heb hemel en aarde bewogen om daarnaar toe te gaan maar het was te duur... Ik was er zo graag naartoe gegaan gewoon tussen het publiek zitten en met honderden mensen tegelijk genieten. Misschien moet ik maar even op voorstellingen zoeken. Bedankt voor de tips.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:58

Jaaa dino's :D ik was als kind echt gefascineerd erdoor, had een hele hoop boeken/dvd's erover (van encyclopedieën tot kinderboeken) helaas hebben mijn ouders er veel weggegeven.... ik vind het nog steeds reuze interessant. :j

Is er geen dinosaurus forum of iets in die richting? Misschien in het Engels?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:01

Ik zou eens kijken op een Geologisch instituut en dan even kijken of je een Paleontoloog te spreken kunt krijgen.

En er zal gerust online ergens een forum zijn over Paleontologie, waar je over Dinosaurussen kunt praten.

Bijvoorbeeld:

http://prehistoricsillustrated.com/foru ... =forumview

http://www.topix.com/forum/science/dinosaurs

http://www.topix.com/forum/science/paleontology

Vrees alleen dat het hoofdzakelijk Engelstalig gaat zijn wat je gaat vinden. Hoe goed is je Engels?

En op Hyves:

http://paleontologie.hyves.nl/forum/#
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-07-13 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:08

Cayenne schreef:
Er was toen zo'n voorstelling 'Walk with Dinosaurs' of iets dergelijks. Zag er erg gaaf uit! Weet niet of het nu nog in Nederland te zien is.

Absoluut en 100% de moeite waard. Mijn vriend heeft me daar voor mij verjaardag mee naartoe genomen, omdat ik zelf ook dol ben op dino's. En het was werkelijk spectaculair. Ik weet zelf ook niet zoveel van soorten af, ben slecht met namen. Maar vind het machtig. Heb ook alle jurassic parks op de plank staan en die worden met regelmaat bekeken :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:09

Ken je de Walking with.. serie van BBC? Hele gave serie. Je hebt o.a. Walking with Sea Monsters, Walking with Cavemen en.. (jaja hier komt het :') ) Walking with Dinosaurs. Pracht serie! Ik ken ook behoorlijk wat games met dinosauriërs. Ik weet niet of je daar geïnteresseerd in bent?

Zoals hierboven vermeld staat is er ook een soort van tentoonstelling/musical van met animatrons van Walking with Dinosaurs.

Oh.. en je hebt natuurlijk de film Dinosaur (en Jurassic Park series) :+
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 27-07-13 16:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:10

Ik zou het best leuk vinden om wat meer over dino's te leren! Vooral dino's die in de zee leven, ik ben gek op de zee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:10

Ik heb misschien wel een leuk aanbod voor je.
Op de stal waar ik sta met mijn pony, heeft een man de halve binnenbak afgehuurd om..
Dinosauriërs te reconstrueren! Hij zoekt zelf in verschillende landen de botten, neemt ze dan mee naar Nederland en maakt zelf de ontbrekende botten na.
Voor zover ik weet staan er in verschillende musea door hem gemaakte dino's.

Zo hebben wij dus regelmatig een reusachtige dino in de bak staan :+ .

Hij kan je vast vanalles vertellen en je kan zien hoe hij de dino's opbouwt etc, hij is nu 2 weken op vakantie maar daarna kan je gerust eens langskomen volgens mij! :j (In de buurt van Arnhem, Gelderland)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:11

Ik zou museum Naturalis bezoeken. Kan je heel veel over dino's leren.

Ik zit er middenin want 2 jonge jongntjes......eb leuk dat ik het zelf vind :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:25

Hier ook eenhuis vol met dino gekken! De serie walking with dinosuars hebben we grijs gekeken (pb maar als je hem nog niet gezien hebt). En we gaan binnenkort naar naturalis om ze in het echie te bekijken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:33

Walking with Dinosaurs (en de rest) ligt hier ook inderdaad :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:33

Op Youtube kom je heel veel filmpjes tegen over Dinosaurs, en oa ook de serie van de BBC, walking with Dinosaurs.

http://www.youtube.com/watch?v=Q3zG5QGmH3A

http://www.youtube.com/watch?v=5xCR-iYg6Tc

http://www.youtube.com/watch?v=DXiXpqN6oT4

http://www.youtube.com/watch?v=vu8Ve-3N2Ho

Ik kwam laatst nog een heel interessante nieuwe theorie tegen, waarin men stelt dat T-Rex helemaal niet de gevaarlijkste killer was zoals we hem op dit moment ons voorstellen, maar dat het eigenlijk een aaseter is geweest.
Even kijken of ik hem nog vinden kan.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-07-13 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:36

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:39

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:46

Kijk eens op de site van het Royal Tyrell Museum in Canada vlakbij Drumheller in de provincie Alberta.

http://www.tyrrellmuseum.com/index.htm

Je zult er misschien niet gauw komen, maar als je in de buurt bent... De website is heel uitgebreid.

Iets dichter in de buurt. Het eiland Wight, aan de zuidkant van Engeland. Dat is echt een leuke vakantiebestemming (ook voor niet-dino gekken) en je kunt er fossielen zoeken onder leiding van een gids. Misschien vind je wel een stuk dino bot.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 16:48

Wat veel reactie's opeens, ik moet dit nog even laten bezinken :P Sowieso dat ik alle links en reacties uitgebreid ga kijken en lezen vanavond.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:00

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:02

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 15:50

@ Bralindy, ik heb jurassic park deel 1,2 en 3 stuk gekeken, ken een dialogen bijna uit mn hoofd. :P

@ Doanique, alle prehistorische dieren die in de lucht vlogen of in zee zwommen zijn geen dinosauriërs. Wel zijn de beesten die vroeger in zee leefden heel indrukwekkend. Leuk dat je er zo voor open staat.

@ Femke, heeft deze meneer ook een website? :)

@ NatasjavE: Naturalis ben ik al erg vaak geweest maar bedankt voor de tip.

@ troi, Balindy: walking with dinosaurs heb ik thuis op dvd. :)

@ Jans, ooohhh bedankt een bioscoopfilm!!!!!!!!! Geloof mij maar ik zat te stuiteren op mn stoel :P Ik ga alvast wat opzij leggen voor een kaartje. _O-

@ pjotrg, bedankt voor de link. Als ik ooit in mn leven in Canada kom :+ , moet ik er naartoe. Het komt er vast niet van, maar wie weet in een verre toekomst.

@ Cassidy, ik ben nu de topics in dat forum aan het lezen en het is echt te gek! Als ik even een Engels woord niet weet gooi ik het gewoon in Google Translate. Lekker makkelijk dat dinosauriers allemaal Latijnse namen hebben, geen verwarring zo.

Over de T-rex wou ik ook wat zeggen. Ik hang inderdaad de theorie aan dat de tyrannosaurus rex voornamelijk een aas-eter was. Omdat er gewoon dingen zijn die niet kloppen. Namelijk deze.
Ten eerste was het een traag beest. Ik weet niet precies hoe langzaam hij was, maar een draai maken duurde voor hem wel twee seconden en een goedgetraind mens haalde hem in. Dus hij kon totaal geen snelheid maken en was niet wendbaar. Hierdoor kon hij moeilijk achter prooien aan zitten. Hoe moest hij anders jagen, had hij zn prooien moeten besluipen met die enorme poten? Nee vast niet. ;)
Ten tweede, zijn voorpoten. Ze waren bespottelijk klein. Hij kon er niets mee, niet naar z'n bek, niet zichzelf ermee optillen als hij viel, geen dingen vasthouden. Laat staan dat hij het in de strijd kon gooien om een prooi te vangen.
En denk aan de sauropoda in het Jura, hoe groot die hebben moeten worden om de carnivoren af te kunnen weren. Wie weet is de tyannosaurus rex ook zo groot ge-evalueerd (als ik het zo goed schrijf dan, heb ook maar vmbo-t gedaan lol) om niet opgevreten te worden door de therapoda.
Z'n reuk was ook ontzettend goed, waarmee hij aas kon opsporen.
Zijn tanden waren niet bedoeld om te snijden, maar om huid, haar en bot te verpulveren. Ik denk dat ze ge-evalueerd zijn op het eten van aas. In plaats van het doden van andere dinosauriers.

Wat denk jij, dat t-rex een aas-eter is of dat het op andere dinosauriers gejaagd heeft?
Wie weet wat men denkt over tien jaar, dan zal het wel zo zijn dat er een hoop vergissingen zijn gemaakt en met verbeterde technologie weer nieuwe dingen aan het licht zijn gekomen. Bedenk hoe t-rex eerst in 1920 verzonnen was, rug verticaal, mini armpjes, staart slepend over de grond. :')

Ik heb het er met mijn ouders over gehad, over het gebeuren in Duitsland, en ik mag er naartoe !!!!!!!!!!!!! Mijn moeder leek het zelfs een leuk idee :D Wie weet, dat word wel een super gave en te gekke dag! ONWIJS BEDANKT, kijk hier wist ik niets van en ben nu zo blij. *\o/*

Ohw en pjotrg, ik ga jouw tip over zuid-engeland waar je zelf naar fossielen kunt graven met andere amateur-archeologen even uitzoeken! :):)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:13

Hehe komt bekend voor ;) Toen ik wat jonger was was ik ook echt dol op dino's!
Keek constant platvoet, ging naar dino parken in het buitenland, keek documonteire's en andere dino films, ging naar museums, had wel 1000 boeken van over Dinosauriërs, zette zelf dino's in elkaar, ben zelfs naar het Musea Off Natural History in New York geweest SPECIAAL voor de dino's... :') Ik was dus echt grote fan en hield me daar zo veel mee bezig... Jammer genoeg is dit wel weggetroken vanaf ik een jaar of 12 was, maar na al die jaren wil ik in mijn achterhoofd nog steeds archioloog worden, ook omdat geschiedenis mij erg intresseert. :) Maar jammer genoeg kan ik je niet helpen met wat soort dingen er hier ergens in de buurt te zien zijn, het meeste wat ik heb gezien was in het buitenland, en ik hield me hier veel thuis mee bezig, en niet echt daar buiten. Ga anders wat dingentjes kopen in een speelgoed winkel, daar vind je erg veel over dino's. Daar hebben ze zelf ook een soort paket waarmee je echte dino visjes mee kan maken, en ja die leven! Dacht dat het Triops noemde, moet je maar eens opzoeken is heel leuk!
Maar goed nog veel succes en ik volg! :D

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:36

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:41

Oh ja, in Boxtel zit een soort park met dinosauriers! Het is volgens mij niet heel groot, maar ik schrok me een paar maanden geleden een ongeluk toen we er langs reden en ik nietsvermoedend uit m'n ooghoek opeens een Tyrannosaurus tussen de bomen zag staan :') Volgens mij is het een bos met allemaal levensechte beelden. Erg leuk!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:26

Ja inderdaad die in Boxtel noemt Dino World.
Ik ben naar Dino-Zoo geweest in Frankrijk dacht ik ;)