Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oenka schreef:omdat die er voor zijn en vaak serieuzer worden genomen. Je kan wel naar die mensen toegaan en het zeggen, maar de volgende dag doen ze het gewoon weer. Maar al te vaak gezien helaas. Als je ze een boete kan geven zullen ze we nadenken om het een 2e keer te doen!
GamblersCup schreef:Ik vind het eerlijk gezegd geen slecht idee, juist met dit weer. Maar goed, als de dierenpolitie daadwerkelijk geen klote voorstelt (bijvoorbeeld maar 4 agenten in Drenthe, dat heeft veel zin, not!) dan kun je het vergeten. Dus gewoon ruitjes in blijven slaan van auto's waar een hond in zit in de volle zon, boos worden op mensen die hun hond vol in de zon vastbinden bij de supermarkt (boos worden ja, want die lui zijn geen knip voor de neus waard, denk je echt dat ze niet wéten dat de zon heet is?), fietsers staande houden die hun hond aan de lijn meeslepen wat eogenlijk niet kan met dit weer etc. etc. Daar komen weer flinke ruzies uit en dan kun je de gewone politie erbij halen. Die hebben wat meer agenten rondlopen

). M.a.w. dat hele patrouilleren is schijnbaar te kostbaar want anders was het allang gedaan.
magda_90 schreef:Laat ze (de gewone politie dan) dan eerst maar patrouilleren op al die verkeersovertreders (jij loopt met je hond op een voetpad in een parkje en wordt continu van de sokken gereden door fietsers bijvoorbeeld). M.a.w. dat hele patrouilleren is schijnbaar te kostbaar want anders was het allang gedaan.
![]()
Overigens vind ik het een goed plan en hopelijk wordt dat patrouilleren echt weer opgepakt in het algemeen.
Oenka schreef:omdat die er voor zijn en vaak serieuzer worden genomen. Je kan wel naar die mensen toegaan en het zeggen, maar de volgende dag doen ze het gewoon weer. Maar al te vaak gezien helaas. Als je ze een boete kan geven zullen ze we nadenken om het een 2e keer te doen!
AdnerB schreef:ik denk namelijk dat veel mensen via internet het wel durven te zeggen maar in het echte leven weinig zullen ondernemen..ik heb deze mensen namelijk nog nooit in het echt te werk zien gaan tegen een 'dierenmishandelaar'.
GamblersCup schreef:AdnerB schreef:ik denk namelijk dat veel mensen via internet het wel durven te zeggen maar in het echte leven weinig zullen ondernemen..ik heb deze mensen namelijk nog nooit in het echt te werk zien gaan tegen een 'dierenmishandelaar'.
Jij hebt mij ook nooit echt te werk zien gaan tegen dierenmishandeling omdat je me niet kent![]()
Mensen van hun paard trekken omdat het bloed uit de gaten van de sporen loopt, mensen hun eigen zweep even leren kennen, mensen een riem uit de klauwen trekken omdat ze hun hond bijna laten stikken, mensen van hun fiets trekken omdat ze een pup de fiets laten trekken, voor een auto springen om een eend het leven te redden, een gozer het licht uit z'n ogen slaan omdat hij een kat schopt... dan draai ik mijn hand ook niet om om een ruitje in te tikken hoor! Heb het (gelukkig!) nog niet hoeven doen, maar ik zal geen 3 seconden nadenken. Misschien 2, om te zien of de eigenaar toevallig alleen maar een kaartje aan het halen is