kittens aaien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TailsLover1

kittens aaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 09:58

we hebben afgelopen vrijdag (19-7-13) 4 kittens gekregen van onze poes
maar wanneer mag je ze nou eigenlijk aaien/knuffelen
ik kon niet echt iets vinden hier op bokt erover excuus als er wel wat stond dan heb ik er waarschijnlijk overheen gekeken
sorry als het hier niet hoort maar kon het niet op een daarvoor bestemd forum doen vanwege de 25 nuttige berichten

alvast bedankt voor de antwoorden of misschien wel tips!

kohtje

Re: kittens aaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:01

Ik doe dat vanaf dag 1. Goed tam maken,laten wennen aan aanraking.

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 10:02

kohtje schreef:
Ik doe dat vanaf dag 1. Goed tam maken,laten wennen aan aanraking.

gaat de moeder er dan niet mee slepen of ze afstoten? (daar ben ik het meeste bang voor)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:03

Wij hebben onze katten beide pas thuis gehad na 4-5 maanden bij de moeder en de andere kittens... Onze jongste (1jaar) hebben we dus zelf wat aanhankelijker gemaakt maar ze werden al geknuffeld en geaaid bij vorige eigenaar, vanaf wanneer weet ik niet.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:03

YRT -> BB

Zorg dat je ook de moeder eerst goed aait, dan heb je de geur van de moeder aan je handen ;)

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:41

Hangt helemaal van de moeder af.
Is ze vertrouwd met je? Accepteerd ze je als je haar wil aaien terwijl ze voed o.i.d.? Zo kun je al vanaf dag 1 de kittens 'mee' aaien. Kittens pak ik pas op als ze ongeveer een week oud zijn. Zo kan moeder al haar aandacht en energie in ze steken en krijgen ze al het contact mee van moeder. De bekende geuren en geluidjes. Ze zijn in de eerste dagen ook nog erg kwetsbaar. Soms wacht ik zelfs pas met oppakken als ze zelf rond beginnen te kruipen en ze de oogjes al open hebben.
Maar nogmaals, het hangt compleet van mama af. Ze moet haar jongen natuurlijk niet afstoten.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:55

Onze hond mocht de eerste dagen alleen door de fokster geaaid worden, best logisch eigenlijk want als iedereen ze zomaar gaat aaien.. Wie weet dat iemand een bacterie heeft ofzo ;) Maar iniedergeval veel plezier met je kittens! =)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:59

Jitske schreef:
YRT -> BB

Zorg dat je ook de moeder eerst goed aait, dan heb je de geur van de moeder aan je handen ;)

Exact.

Wij konden altijd slepen met onze kittens, ik nam ze meestal (de winterkittens) mee naar bed, een voor een zodat mams wel nog telkens 4 à 5 kittens in het nest had, ze kwam dan ook af en toe even bij mij langs om te kijken of die er nog was, vroeg om een kroel en ging weer terug naar de andere kittens.
Kittens kwamen ook binnen een kwartier, max 30 minuten terug in de box en dan nam ik een andere mee, dit zodat de kittens niet te lang zonder eten/plassen zijn wat perse bij moederpoes moet.

Aaien door 'vreemden' waren we in het begin wel voorzichtig mee, handen wassen, dan moeder aaien en dan pas de kittens :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:03

moederpoes bij mij op stal heeft 1 kitten, die heb ik, tegen alle adviezen in, vanaf dag 1 in handen gehad. Hij is nu bijna 10 weken en hartstikke mak, hij loopt onder toezicht van ons buiten, als we weggaan, gaat ie naar binnen al dan niet met moederpoes, die zelf binnen kan komen (over de halve deur heen springen). Ik zeg dus: gewoon doen!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:22

Ik heb mijn kittens vanaf dag 1 geaaid en na een week opgepakt, mams vind alles prima dus kan er alles mee doen. Toch zijn 2 van de 3 kittens enorm schuw en houden ze niet van mensen, een beetje jammer xD
Bezoek mocht de kittens pas aanhalen vanaf 4 weken :)

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:20

mama poes vind het allemaal prima en heb nu al een tijdje ze opgepakt en even geknuffeld zodat ze er aan konden wennen
bedankt voor de tips allemaal!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:37

elke dag al is het heel kort even in de handen houden, je moet ze toch wegen om te zien of ze wel goed groeien en geen achterstand hebben op de rest