Nierproblemen of..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Nierproblemen of..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 16:24

Hallo bokkers,
deze dag is er helaas wat anders uit komen te zien dan gepland. Ik probeer het verhaal zo goed mogelijk op te schrijven om mijn ei kwijt te kunnen.

Onze hond, Sisa is op dit moment 10 jaar en heeft sinds een tijdje problemen tijdens het loops zijn. Dit was al vaker en ze knapte steeds weer op. Ze ging spugen, ze had diarree en ze spuugden veel. Ook was ze lusteloos, sprong niet meer uit de mand en wandelen was niet te doen. Maar het werd erger en erger. Ik probeerden mijn ouders steeds over te halen naar de DA te gaan, maar ze wouden het nog even aanzien. Tot vanochtend, mijn moeder kon het niet meer aanzien en ze belden naar de dierenarts. We hadden om half 3 een afspraak en Sisa kon de auto niet in het uit komen. In de wachtkamer ging ze gelijk liggen en reageerde niet op de grote hond die binnen kwam terwijl ze daar heel bang voor is. Na een tijdje moest ze spugen en in de behandelkamer ook. (''Ahh, ik zie het probleem al :+ ). Na dat we ons verhaal hadden gedaan, was de DA al bijna zeker van een baarmoeder ontsteking. Om dat zeker te weten moest ze een echo maken. Ook werd er bloed afgenomen om te kijken hoe het met haar nieren waren. Daar reageerde ze niet op. Als het met haar nieren slecht ging, was het einde verhaal. In de behandelkamer slikte ik mijn tranen steeds weer in. We moesten haar dus achter laten. Buiten kwamen de tranen. Als de DA meer wist, zou hij bellen.

Om afleiding te zoeken ging ik Eclair wassen. Maar toen ik de beentjes had ingesopt en de manen, belde mijn moeder. We moesten er heen. Ik heb hem snel uitgespoeld en ''droog'' gemaakt. Snel in de auto gesprongen en mijn moeder vertelde hoe en wat. Sisa was er slecht aan toe en als ze zouden opereren had ze 80% kans op goed herstel en 20% kans op nierproblemen. (Veel drinken en veel plassen.) Mijn vader wou haar laten inslapen maar ik wou dat zeker niet! De kans is groter dat ze er goed uitkomt. Mijn moeder moest beslissen. Daar aangekomen mochten we naar Sisa. Bij de kennel aangekomen lag ze net als de hond naast haar die een spuitje met medicijnen had gekregen lekker te slapen. Toen ze ons opmerkte ging haar staartje een beetje op en neer en dat was voor mijn moeder de doorslag, we wouden het proberen. We hadden haar er even uitgehaald en lekker geknuffeld. Huilen deed ik nog steeds. Haar buikje was al kaal en ze had al een infuus.

Vanavond wordt ze geopereerd en morgen ochtend mogen we haar ophalen. Ik hoop zo dat ze er goed doorheen komt ;(

Rindin

Re: Nierproblemen of..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:27

Och, wat een verhaal! Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat ze er goed doorheen komt!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:01

heel veel succes en sterkte zeg, wat ontzettend moeilijk !
Ik heb ook een hond gehad met nierproblemen, helaas ingeslapen met 1 jaar en 2 maanden :( ..

Maar wat is nou precies de diagnose van jou hond?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:08

De nierproblemen komen door het feit dat ze zichzelf vergiftigd als ze met die ontsteking blijft rondlopen.
Als ze geopereerd wordt en daar goed door komt is er achteraf geen enkel probleem meer.

Onze hond heeft baarmoederontsteking gehad toen ze 6 was. Moeder wou haar toen ook niet opereren, ik heb aangedrongen. Hond werd geopereerd en is uiteindelijk 13 jaar geworden zonder ooit nierproblemen of andere gevolgen van de operatie te hebben.

Veel beterschap voor je hond.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:14

o echt kan je hond daarvoor geopereerd worden ?
Mijne had dus ook in zeer, zeer ernstige mate dat hij zich vergiftigde , waardoor hij ook ernstige epilepsie kreeg..
zijn hele nieren lagen stil en zijn bloedwaardes waren ontzettend hoog, wageningen en utrecht had bijna nog nooit zulke hoge waardes gezien, kan ze opzoeken voor geintresseerden.

Maar bij mij is er nooit sprake geweest over operatie, wist helemaal niet dat dat kon, vast niet bij alle gevallen dan neem ik aan?

Hij is een week aan het infuus geweest om door te spoelen , wat helemaal niet heeft mogen baten bij hem.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:17

Ik snap dat jij er niets aan kan doen....

Maar poedersuiker de poedersuiker de poedersuiker, als jullie op tijd naar de da waren gegaan bij de eerste klachten, had ze nu niet op sterven gelegen.

Een goede les voor jou voor als je zelf dieren hebt, bij klachten niet meer zo lang wachten!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:22

Citaat:
o echt kan je hond daarvoor geopereerd worden ?

Aan een baarmoederontsteking wel ja. Aan nierproblemen niet.
Een baarmoederontsteking die aansleept kan echter nierproblemen geven en dan wordt het ernstiger.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 19:56

Tja, ik weet zelf ook wel dat ik er eerder heen had moeten gaan, volgens de DA had het geen halve dag langer moeten duren, want dan was het einde verhaal geweest. Maar ik beslis niet over het geld en dan had ik met een doodzieke hond naar de DA moeten fietsen (45 minuten).

We zijn gebeld onder het eten. De DA had geopereerd en de baarmoeder verwijderd. Maar er zat een scheurtje in en er was pus in de buik gelopen. Daardoor had ze ook een klein buikvlies ontsteking. Ze hebben alles gespoeld en nu moet ze nog een nachtje blijven. Morgen mag mijn kleine vriendinnetje weer naar huis toe :(:) Ze krijgt op dit moment antibiotica toe gediend om te hopen dat haar buikvlies niet verder gaat ontsteken.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 08:29

We zijn gebeld, Sisa is nog niet opgeknapt. We gaan zo even langs ;(

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:47

oeejjj niet zo goed nieuws dus..
Heel veel succes , en geef haar een dikke knuffel !
Hoe je ons op de hoogte?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 13:52

Ik ben terug van stal, moest de stallen uitmesten. Het was de keuze, nog een keer opereren en dan spoelen en omdat dan de eiwitten ook weg spoelen, moet er weer plasma in worden gebracht. Of het is zo laten en Sisa zelf laten vechten. Mijn moeder heeft met mijn vader en haar vader overlegd en het is keuze 2 geworden. De operatie kost veel geld en ze weten niet of het helpt.

Maar ik heb ongeveer een uurtje bij haar gezeten. Af en toe teelde ze haar koppie op en ze probeerden zelfs te zitten en weg te lopen. Vanavond ga ik er weer heen om te kijken. Als het morgen ochtend niet beter gaat, is het helaas einde verhaal ;(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 16:56

Als het morgen ochtend niet beter gaat, moet ze worden ingeslapen ;(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 07:58

Vanochtend hebben we op mijn schoot Sisa laten inslapen ;( ;(

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:22

aah jeetje wat een rot update.. heel veel sterkte met het verlies van je lieve meisje !