Ja de titel zegt het eigenlijk al, heeft iemand er ervaring mee en werkt het of juist niet.
wil laten onze honden natuurlijk regelmatig uit, maar het komt zeker voor dat ze op het gras plassen en met dit weer brand dat natuurlijk gewoon weg. wil dit wel gaan proberen maar op internet kun je er nog weinig over vinden.
Ga mee met kuggar, dit kan niet werken, wat het nl. zou moeten doen is door het drinkwater te "veranderen" de hond geen ammoniak en nitraten meer laten uitstoten.
Maar dit is 'gewoon' een bestanddeel van urine, dat is er imo niet uit te filteren.
StalNollie
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-13 21:08
Kuggur schreef:
Dat kán niet werken.
heb je het geprobeerd. dat is namelijk wat ik vraag. er zijn namelijk ook staafjes voor in het water bij mensen, waardoor het water zuivert. en ja dit werkt mensen zeggen ook dat het water zuiverder smaakt.
Kuggur
Geplaatst: 22-07-13 22:16
Daarvoor hoef ik het niet te proberen, zoals Siskeh ook aangeeft, het zou een absurde invloed op de stofwisseling van de hond moeten hebben om te werken . De uitleg op de site is voledige lariekoek. Is je niet opgevallen dat de "onzuiverheden in het drinkwater" verder niet gespecificeerd worden? Dat deze onzuiverheden vreemd genoeg overal in het water zitten? Waar je ook woont, en uit wat voor bron je je drinkwater betrekt? Als het te goed klinkt om waar te zijn....Is het meestal gewoon niet waar.
Zilfstar
Geplaatst: 22-07-13 22:29
En wat ik daarbij raar vind is dat je het water NIET mag verversen... Lekker fris, niet dus.
Heb het uitvoerig bekeken en lijkt leuk. Maar iets dat de stofwisseling zo beinvloed wil ik eigenlijk niet aan mijn hond geven. Stel dat t werkt, waar blijft dat ammoniak dan? Het is toch afvalstof wat het lijf uit moet... Daarbij de zuurgraad van de urine zo aanpassen (want dat doet t schijnbaar) is ook nadelig voor de blaas. Urine heeft niet voor niks die zuurgraad...
Misschien zuivert het water wel, dat zou kunnen, daar zijn inderdaad verschillende producten voor. Maar dat is compleet iets anders dan wat het claimt, nl. dat de hond geen ammoniak meer uitplast.
zou het niet gewoon het water zuiveren? het lijkt me zeker niet giftig anders brengen ze het niet op de markt natuurlijk. het bestaat namelijk al langer. onze hond drinkt regelmatig uit sloten etc dus het water niet verversen is heus niet zo vies.
Ibbel
Geplaatst: 23-07-13 19:54
Al drink je gedestilleerd water, je urine wordt er geen graad minder zuur van, en bevat er geen mg minder ammoniak door. Je denkt toch hopelijk niet dat je water piest?
En slootwater heeft z'n eigen microcosmos en onder goede omstandigheden z'n eigen biologische evenwicht. Doordat er oa goede bacterien en algen in groeien, en doordat er door stroming verse zuurstof in komt. Dat is heel iets anders dan kraanwater in een bak laten staan.
Kraanwater in een bak waar dan ook nog speeksel van de drinkende hond (en evt drinkende kat en met pech een dode vlieg) in terecht komt incl alle bacterieen die daar in zitten. Sorry maar ik ververs het water van mijn hond minstens 3 keer per dag, zeker met deze hitte...
Ik hou het kort. Het heeft bij ons geen moer zin gehad.
speurneusc
Geplaatst: 24-07-13 13:06
ja hier heeft het zeker wel gewerkt, alleen die stenen werken maar ene maand of 2, en heb ze niet meer kunnen vinden in de buurt, moet ze weer bestellen.