Kippen in de dierenwinkel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Kippen in de dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 15:21

Hee hoi,

ik was vandaag in de Diebo in Nieuwegein, om de laatste spulletjes te kopen voor m'n kitten. <3 Bij de knaag dieren werden opeens twee kipjes te koop aangeboden. Ik weet niet veel van kippen af, maar hebben die niet gewoon een groot hok met stok nodig of een erf. Hmmm, gebeurd dat tegenwoordig meer, dat er kuikens in dierenwinkels aangeboden worden? Ik ben sowieso niet echt een voorstander van dieren in winkels kopen laat staan vee.
Ik post nog foto's me mobiel is zowat leeg.
Doeg

_Tara_

Re: Kippen in de dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:22

Ik zie 't helaas wel vaker ja, kuikentjes in de dierenwinkel. Vooral zo rond pasen. Ik vind 't ook geen goede ontwikkeling :n

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:23

Tja welk dier is er wel voor om in een (te) klein hok te houden. Als je ziet wat voor kippenhokken ze verkopen bij de boerenbond is dat nou ook niet echt groot of ruim. Zelfde eigenlijk met konijnen hokken.
Of ze vaker verkocht worden in dierenwinkels weet ik niet want ik kom zelden in dierenwinkels waar ze ook dieren verkopen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:29

Bij onze lokale dierenwinkel hadden ze rond pasen 1 of 2 week wel kuikentjes zitten, maar deze waren niet voor de verkoop. Puur en alleen voor pasen. Ze zijn daar ook uitgekomen dacht ik en ach, zo heel veel ruimte hadden die beestjes ook nog niet nodig. Lekker warm onder de lamp. Daarna zijn ze terug gegaan naar de boer. Wat er verder mee gebeurd is weet ik niet hoor.. Maar deze waren in de winkel iig niet voor de verkoop.

Laptopmuis

Re: Kippen in de dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:49

Dieren horen gewoon sowieso niet in winkels thuis :).

In België hebben ze vaker ook kippen zitten.. zitten daar op een kleine ruimte in een warm hok met allerlei andere dieren. Één grote stressboel is het daar.