Te weinig aandacht hond..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdjee

Te weinig aandacht hond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 10:10

Hoii

mijn ouders vinden dat wij te weinig aandacht geven aan onze labrador van 10 maanden, maar ik geef juist heel veel aandacht ik wandel elke dag een stuk (meestal met de skeelers :+ ) en ze mag me helpen met de bloemetjes water geven. ze mag mee naar de shetten bij mij achter waar ze met de hond van de eigenaar kan spelen. ik leer haar kunstjes. ik laat haar apporteren en ze krijgt hele massages van mij :) . mijn ouders zelf zijn heel vaak weg en dan ben ik dus alleen thuis dus ze weten niet wat ik met haar doe en dan komen ze aan dat ik te weinig met haar doe en nu gaan ze dreigen dat ze weg moet!

zijn er mensen die dit herkennen?

heeft er ook iemand tips om te zorgen dat ik misschien nog meer met haar kan doen of om te zorgen dat het opvalt dat ik heel veel met haar doe??

Groetjes Gerdje

Nikka

Re: Te weinig aandacht hond..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:16

Ten eerste hebben jouw ouders een hond genomen. Zij zijn verantwoordelijk voor de hond. Mijn ervaring is dat je dat niet op de kinderen af kan schuiven. Vaak vinden die de hond leuk en na een tijdje wordt dat minder. Dan komen de taken bij de ouders. Dat weet je van te voren, dan moet je de hond niet het kind van de rekening laten worden.
Het lijkt me dat je er best wel wat mee doet als ik het zo lees. Gaan jullie met haar naar cursus?

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:18

Waarom meer met haar doen als je zelf weet dat je eigenlijk al genoeg aandacht geeft?
Misschien als je bij je ouders bent met haar gaat spelen of knuffelen ?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:21

Meer met de hond doen onder het oog van je ouders. Bloemen water geven doe je vast niet elke dag? En maak eens foto's van de hond bij de ponies/buurhond en je knuffelsessies en bekijj die als je ouders er zijn.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 10:26

F_Orumster schreef:
Meer met de hond doen onder het oog van je ouders. Bloemen water geven doe je vast niet elke dag? En maak eens foto's van de hond bij de ponies/buurhond en je knuffelsessies en bekijj die als je ouders er zijn.

ik geef wel iedere avond de bloemen :P en dan mag ze altijd mee in de voortuin om mij te helpen en dan krijgt ze zelf ook een lekkere douche :o
En ik mag geen foto's meer maken van mijn vader omdat ik er teveel maak van haar en de ponies :+

maar meer met haar doen als mijn ouders het zien is wel een goeie!

Nikka schreef:
Ten eerste hebben jouw ouders een hond genomen. Zij zijn verantwoordelijk voor de hond. Mijn ervaring is dat je dat niet op de kinderen af kan schuiven. Vaak vinden die de hond leuk en na een tijdje wordt dat minder. Dan komen de taken bij de ouders. Dat weet je van te voren, dan moet je de hond niet het kind van de rekening laten worden.
Het lijkt me dat je er best wel wat mee doet als ik het zo lees. Gaan jullie met haar naar cursus?

nee we gaan niet met haar naar cursus omdat we het eerst zelf wilde proberen aangezien ik al heel veel ervaring had met honden en ze van alles leerde :)

heel erg bedankt iedereen voor de reacties :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:36

Vind dit een beetje afschuiven van de verantwoordelijkheid van je ouders, wat doen zij als ze thuis zijn met de hond, een hond hoort bij het gezin, niet bij 1 persoon. Vroeger liep mn moeder smorgens met de honden en mn vader s avonds en tussendoor mn zusje en ik, je kan dat niet op 1 persoon gooien. Zo van hier heb je de hond en zoek het maar uit.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:36

GerdjeHoran schreef:
Hoii

mijn ouders vinden dat wij te weinig aandacht geven aan onze labrador van 10 maanden, maar ik geef juist heel veel aandacht ik wandel elke dag een stuk (meestal met de skeelers :+ ) en ze mag me helpen met de bloemetjes water geven. ze mag mee naar de shetten bij mij achter waar ze met de hond van de eigenaar kan spelen. ik leer haar kunstjes. ik laat haar apporteren en ze krijgt hele massages van mij :) . mijn ouders zelf zijn heel vaak weg en dan ben ik dus alleen thuis dus ze weten niet wat ik met haar doe en dan komen ze aan dat ik te weinig met haar doe en nu gaan ze dreigen dat ze weg moet!

Hoe lang wandel/skeeler je? Doe je dat inderdaad echt elke dag? Als ze mee gaat naar de shetten, speelt ze dan ook echt met die andere hond, is ze actief bezig, of gaat ze al snel liggen? Hoe lang ben je bezig met het apporteren en met de kunstjes, is dat 5 minuten per dag of misschien wel een half uur? Ben jij de enige die dingen met haar doet? Hoe is ze in huis, slaapt ze veel of is ze een vreselijke stuiterbal? Als de hond voornamelijk slaapt kan je dat tegen je ouders zeggen, dat ze voldoende beweging en uitdaging krijgt want de rest van de dag is ze moe. Je kan ook een schriftje bij gaan houden, waarin je elke dag opschrijft wat je met de hond hebt gedaan en hoe lang, zodat je ouders zien wat je allemaal doet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:27

Tja, als je ouders veel weg zijn en de kinderen overdag naar school dan zit ze dus waarschijnlijk wel veel alleen. Dat is voor een hond best heel sneu en misschien is het dan voor de hond wel beter om een lief baasje te zoeken waar ze niet meer zo lang alleen zit..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:32

troi schreef:
Tja, als je ouders veel weg zijn en de kinderen overdag naar school dan zit ze dus waarschijnlijk wel veel alleen. Dat is voor een hond best heel sneu en misschien is het dan voor de hond wel beter om een lief baasje te zoeken waar ze niet meer zo lang alleen zit..

helemaal voor z'on jong beest....als hij nu 16 was :o

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:33

troi schreef:

Na school ? Mijn hond zit dan ook alleen daarna is hij uitgebreid aan de beurt :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:44

@muttleymarty,zit je hond elke dag van 8 tot 15.00 alleen? Poe, dat vind ik wel erg lang hoor.. Zou ik eigenlijk niet willen. Misschien buiten en met een andere hond erbij maar niet in zijn uppie en in huis..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:49

Wat een onzin, daar kan een hond echt wel tegen. Zeker als die daarna tot in de avond aandacht krijgt.
Vakantie of niet, mijn hond slaapt overdag :z totdat we wat gaan doen.
Ik vind het echt bizar dat die hond nu weer naar een ander baasje moet, meisje is gek op haar hond en speelt er genoeg mee.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:04

Pauline schreef:
meisje is gek op haar hond en speelt er genoeg mee.

Nou ja, dat weet je dus niet zeker. Misschien wandelt/skate ze dagelijks hooguit 30 minuten, gaat-ie bij de shetten verveeld om zich heen staren, is het planten water geven 5 minuten lol en zijn de kunstjes en het apporteren 2 keer in de week een kwartiertje. Vandaar mijn eerdere vragen, het is wel handig om te weten hoe het dagschema er echt uitziet voordat iemand hier conclusies kan trekken. :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:09

Hoe is zijn gedrag in huis? Als jullie hond elke dag het huis afbreekt kan ik het best begrijpen. Aan de andere kant, is die 10 maanden en lekker in de puberteit! Hoelang is de hond overdag alleen?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:20

goh, dan geven je ouders wel heel veel om die hond, als ze gaan dreigen dat ze weg moet!

Als het zover moet komen, brengen ze haar maar hier hoor!