Hond jankt na dood andere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WiPaLa

Hond jankt na dood andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 10:57

Hoi,
Ik heb deze ochtend mijn hond moeten laten inslapen. Nu heb ik nog een andere hond, die heel erg gehecht was aan onze oude hond. Als onze oude hond nog maar naar de dierenarts was, was zij al hele tijd aan het janken.
Ze is dus heel suf nu en jankt ook :(.
Heeft iemand tips over hoe ik haar wat kan opvrolijken ofzo?

Kwal

Re: Hond jankt na dood andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:59

Afleiden is denk ik het beste, ga een lekker stuk lopen, of geef haar een bot oid?

Sterkte met het verlies van je oude hond..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:00

:(:) Gecondoleerd!
Sterkte met het verwerken van dit verlies!
Heb je haar bij de dierenarts in laten slapen? Je hebt er nu natuurlijk niets meer aan, maar misschien had het verstandiger geweest dit anders thuis te laten doen zodat de andere hond afscheidt kan nemen.
heb je de oude hond nu wel thuis??

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:00

als jij je beste makker verliest, wil je dan opgevrolijkt worden?
Je dier is in de rouw. Beter daarmee om (leren) gaan dan opvrolijken. Ik zou echt niet weten wat je kan doen....erg naar.

success, en veel sterkte met het verlies...voor jullie beiden

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:01

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 11:04

Dankje. Nee ze is hier thuis ingeslapen, ze heeft er dan ook nog aan geroken enzo. Heb haar daarnet al een kauwbeen gegeven. En ik zal straks eens met haar gaan wandelen.
Bedankt voor de link, ga ik eens bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:04

Jij zelf ook heel veel sterkte gewenst... :(:)

Maar je hond heeft tijd nodig. Hij is z'n maatje verloren en zit nu in een rouw proces.
Let wel op dat je de verdrietige hond niet té veel aandacht geeft op momenten dat hij jankt. Anders is het mogelijk dat hij 't als beloning ziet en in dat patroon blijft hangen.

Je kunt hem wel afleiden door lekker wat met 'm te gaan wandelen enzo.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:06

Wat bij mijn hond heel erg heeft geholpen is de overleden hond in zijn mandje in de woonkamer te laten staan een tijdje. De andere hond heeft goed afscheid kunnen nemen, hij heeft nog wel een paar dagen wat minder goed gegeten maar verder ging het helemaal goed!
Sterkte!

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 11:08

Dankje. Oh oke, dus als ik ze een snoepje geef dan moet ik het doen als ze gewoon rustig is?
En we hadden Lola (de overleden hond) haar dekentje in joko haar mand gelegd maar ze wou niet meer in haar mand toen. We zullen straks Lola haar mand hier terug zetten. Eens kijken wat dat geeft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:12

:j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:59

Wat voor mijn dieren hielp, wat hierboven al gemeld is, is om het overleden diertje nog even in huis (woonkamer oid) te halen en de overgebleven dieren erbij te laten zodat ze kunnen ruiken, zien en voelen dat het dier er niet meer is. Dieren hebben dat snel door, soms doen ze nog pogingen om het overleden maatje te helpen omdat ze echt wel door hebben dat er iets mis is met ze, soms is alleen ruiken en onderzoeken voldoende om het af te kunnen sluiten. Ze geven zelf aan wanneer ze niet meer bij hun maatje in de buurt hoeven/willen/durven komen, voor mijzelf is dat het punt waarop ik ze voorzichtig weer weg haal. Sommige dieren hebben hierin ook wat langer nodig om afscheid te nemen dan anderen, ligt net aan het individu.

In mijn geval dan geen honden maar (groeps)knaagdieren, ik merk dat als ik ze geen afscheid laat nemen, dat ze langere tijd onrustig zijn en hun maatje een tijd lang echt blijven 'zoeken' vandaar dat ik dit op deze manier doe. Heel sneu om te zien hoe ze op een overleden maatje kunnen reageren, maar ik heb het idee dat dit mijn overgebleven dieren helpt om het te verwerken. Om deze reden laat ik mijn dieren ook niet achter bij een dierenarts, ze komen altijd met mij terug naar huis zodat de groep thuis ook afscheid kan nemen.

Heel veel sterkte, het verlies van een huisdier is altijd heel erg naar.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:12

Ik heb vorige week mijn hoogbejaarde Parson laten inslapen bij ons thuis. De rest, 4 stuks, heeft afscheid kunnen nemen. Een van de honden was stapel op hem en rende op zijn dode lijfje af. Likte hem nog over de kop en had toen door dat er wat mis was. Die is nog wel een paar daagjes van slag geweest, maar ik heb meteen de normale structuur opgepakt en ik denk dat dat wel geholpen heeft. Dus mee naar de paarden, wandelen enz. Nu kan het wel zijn als je andere hond niet gewend is om alleen te zijn, dat je wel een probleem hebt. Maar dat is afwachten en geleidelijk het alleen zijn opbouwen.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 13:38

We zijn hier nu op vakantie en we hebben joko meegenomen. We durfden ze geen 2 weken alleen laten, ze was al 2 keer weggelopen. Nu is ze dus hier bij ons en is ze terug de oude :)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:44

Sterkte met het verlies van je hondje.. Altijd vervelend.. En inderdaad, lekker gaan wandelen enzo. Ik zou het juist fijn vinden om dan met mijn andere hond het rouwen door te komen. Voel me altijd fijn bij mijn hond als ik een vervelende dag heb gehad. Ook toen mijn kitten overleden was, ben ik bij mijn hondje gebleven. Voelt fijn, want ze voelen heel goed wanneer jij je niet zo goed voelt..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:45

oei nog gecondoleert en hoe is het nu met de andere hond?

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 13:48

Dankje. Nu zijn we op vakantie en we hebben haar meegenomen omdat we ze dus geen 2 weken alleen durven laten. Hier op vakantie gaat het goed, ze doet zoals ze normaal doet. Maar ja misschien denkt ze dat onze andere hond thuis is ofzo , we zullen zien hoe ze reageerd als we terug thuis zijn..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:49

heeft de hond dus geen afscheid kunnen nemen? dan is het inderdaad wel zwaar.
hopelijk als je weer thuis komt dat het goed gaat.

en hop ga vakantie vieren niet bokken

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 13:56

Jowel hoor, lola is vrijdagochtend ingeslapen en joko was erbij, we hebben haar dan ook nog aan Lola laten ruiken enz. En vrijdagnacht zijn we op vakantie vertrokken :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:58

ooh dat is wel fijn, heeft ze tenminste wel afscheid kunnen nemen.
ik vind het zelf altijd wel erg belangrijk dat een hond afscheid kan nemen van zijn vriendje.