Verderop woont een oliebol zu ( chizu ) Iedereen in de straat heeft sowieso een hekel aan hem. Omdat hij de ganse dag voor het raam loopt te blaffen. Maar buren hebben sinds kort alles verbouwd. Zodat er geen hekje meer is, wat hem tegen houdt.
In het begin bleef hij op de oprit maar kwam niet verder. Maar intussen begin ik er echt spuugzat van te worden. En hing nu al voor de 2de keer in zijn vacht. Vorige keer zaten wij ook fout. Dachten wel even met Cai te lopen zonder touw. Aangezien beestje braaf naast je blijft lopen. Wat toen ook het geval was. Alleen die oliebol zu kwam er aan gerend. En ja toen ging het mis. Kregen wij commentaar dat we de hond aan de lijn moesten houden. Prima, dan doen we dat.
Dus vanavond liep ik weer met Cai. Loop helaas al een paar dagen met een gekneusde elleboog. Maar omdat Cai goed luistert. Kan ik prima met hem lopen. Aangezien hij nooit trekt aan het touw, ook als hij andere honden tegen komt. En prima de commando's kent. Dus toen ik bijna weer thuis was, Cai weer aan touw gedaan. En ja daar hoorde ik hem alweer aan komen. En daar hing hij weer. Wat Cai dus niet accepteert. Dus moest ik het touw wel met 2 handen vasthouden. En ondertussen die oliebol zu aan de kant schoppen (nouja schoppen wil ik het niet noemen, maar wel zorgen dat hij niet bij Cai kwam) Baasjes konden opeens snel rennen. En zeiden niks tegen mij.
Als het nog een keer gebeurd, eis ik dat ze die hond bij zich houden. Of maar een weer een hekje bouwen. Want ik word er echt schijtziek van
Prima dat de hond een keer ontsnapt. Is bij ons ook wel eens enkele keren gebeurd. Maar onze honden zijn niet asociaal en vallen ook geen andere honden aan. En meestal blijven ze op de oprit. Normaal praten kunnen we niet met deze mensen. Aangezien ze gigantisch kinderachtig zijn. Aangezien wij met mensen omgaan, waarmee zij ruzie hebben. En we hebben de buurman al eens woedend voor de deur gehad. Omdat hij beweerde dat mijn zusje + vriendinnen stenen op zijn ramen aan het gooien was. Wat volgens hun niet waar was. Maar ja ze zijn jong. Maar dan hoef je niet schuimend van woede voor ons huis te staan. Want dan heeft mijn moeder iets kom maar terug als je bent afgekoeld.
Dus hoe gaan jullie hier mee om? Ik heb de neiging om Cai volgende keer gewoon los te laten. Maar beestje kan er niks aan doen, dat hij niet opgevoed is. Maar ik heb geen zin om een hond van 55 kilo tegen te moeten houden, die wel telkens word gebeten. En nu doet mijn elleboog ook weer goed zeer. Dagje rust voor niks geweest. En moet morgen wel weer werken.
Groetjes, [***]
Een Berner Sennen tegen een Shih Tzu? en jij wilt dat risico lopen?

angstige honden mogen zelfs blaffen en ander apart gedrag vertonen, hij draait ze de kont toe en gaat aan de grond snuffelen alsof er iets heel interessants te ruiken is , puur om de angsthaas te kalmeren