Kattenren gezocht.. Maar waar?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Kattenren gezocht.. Maar waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 20:17

Ik ben op zoek naar een kattenren voor mijn 2 katten..
Maar overal waar ik kijk zijn ze zoo verschrikkelijk duur!! :oo
MP al afgespeurd, maar daar zijn ze of ontzettend hoog, of heel oud, of heel ver weg, ga zo maar door..
Weet hier iemand waar ik een leuke kattenren kan vinden? Voor niet teveel geld?

Ik wil ongeveer rond de 3 meter lang hebben en 1 meter tot 1.5 hoog ongeveer..

Iemand een idee?

chantal_bel

Re: Kattenren gezocht.. Maar waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:18

zelf maken? of een handig iemand?

fietje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:20

Talen in Ruinerwold maakt volières maar maken ook wel katte rennen op maat ik zou daar even kijken ze zijn niet zo duur .

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 20:23

Chantal_bel: Nou ik zat er over te denken om zelf te maken.. Had het al helemaal in mn hoofd, maar ik weet niet hoe ik ze er dan in moet krijgen! Ik heb geen idee hoe ik een 'deur' erin moet maken o.i.d.

Fietje2: Ik zal eens googelen..

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:23

Waarom zo laag? Ga je zelf die ren inkruipen om je katten te pakken als ze niet willen komen? En katten zitten graag hoog op de uitkijk.

Mijn zus mamamiesje hier op bokt heeft ook een ren gebouwd achter in haar tuin, volgens mij was die niet zo extreem duur.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 20:26

Ja geen idee eigenlijk.. Het gaas is niet hoger.. :')
Ik ben echt helemaal niet handig aangelegd, dus heb ook geen idee hoe ik dit het beste zelf kan maken.. :o?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:30

Ik heb idd ook voliere delen laten maken.
Kon helemaal in de maten die ik wilde. Het zijn losse panelen, die je dus naast/op elkaar kan zetten tot een hele ren :)
Prijs..pfoeh..dat weet ik niet meer. Het was oorspronkelijk een grote ren van 3 x 4 en 1.80 hoog. Ik denk dat we er zo'n 300 voor betaald hebben.
Was "een mannetje" in Doetinchem die dat zwart deed zeg maar :=

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:32

Zou toch voor een hogere gaan als ik jou was. Katten zitten nl graag hoog.De mijne is zeker 2.50 hoog

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:32

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 20:35

mooney1 schreef:
Zou toch voor een hogere gaan als ik jou was. Katten zitten nl graag hoog.De mijne is zeker 2.50 hoog

Krijg je met zo'n hoge geen gedoe met de gemeente enzo?? Dat buren evt kunnen gaan klagen?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:39

Nooit iets van de gemeente gehoord. We wonen vrijstaand en dat ding zit uit het zicht. En mijn buren vinden het niet erg. Ik denk dat ze het wel op prijs stellen omdat ze anders maar in hun tuin zouden komen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:41

Een gemiddelde schutting is 2m hoog geloof ik, dus sowieso kan de ren al 2m hoog zijn :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:46

Wat dacht je van zelf in elkaar zetten met houten palen/balken en gaas?
Op kattenfora staan veel tips hierover. :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:53

Dat kan ook heel goed :j Maar TS zei net dat ze niet zo handig is. Wellicht wel een handige vriend/vader/buurman? Maar vergis je niet in de prijs van tuinhout en gaas hoor; dat kan al met al ook aardig oplopen :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 08:51

Ik zal ook eens op een kattenflora gaan kijken :)
Bedankt voor de tip!

En idd MamaMiesje, ik ging gister even kijken voor hout e.d. maar dat kan behoorlijk duur worden..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:04

Tja, hout is duur. Je zou trouwens kunnen proberen of er ook een sloper in de buurt zit die gebruikt hout doorverkoopt (bijv http://www.reer.nl/verkoop/gebruikt) , dat is vaak prima hout en een stuk goedkoper!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:04

Heeft je tuin al schuttingen? dan kun je met kippengaas een stuk gaas naar binnen laten vallen met wat latjes en kunnen de katten niet over de schutting.
Er is gaas van 2 mtr hoog te koop, ik heb net een rol gehaald van 25 mtr lang en 2 mtr hoog voor mijn eigen kattenren. Je moet wel zorgen dat de ren ook overgaasd wordt of op zn minst een halve meter bovenaan aan binnen 'omvouwen' want katten zijn meesterklimmers en dan heeft alleen gaas neerzetten niet zoveel zin.
Op de diverse kattenfora staan vele voorbeelden van kattenrennen, op MP is wel gaas te vinden en hout en met een beetje handigheid kun je zelf wel wat in elkaar flansen.
Met dunne metalen/aluminium buizen (steigerpijpen) kun je ook al heel wat bouwen. Het hoeft niet heel veel te houden qua gewicht het is alleen om het gaas omhoog te houden.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:10

Mijn ren komt ook boven de schutting uit. Hebben de katten een mooie uitkijkpost. Wij hebben simpel tuinhout en kippengaas gebruikt. De deur is gewoon een paneel omrand met houten latten en gaas eroverheen gespannen. Met scharnieren zit die aan de ren vast. En met een haakje aan de andere kant om open en dicht te doen. Wij hebben intussen de hele tuin afgezet voor de katten. Maar de ren staat er nog wel en wordt nog heel veel gebruikt. Ze zijn er dol op om hoog te zitten. In de ren heb ik planken met kussens om op te liggen en houten stammen om aan te krabben.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:27

Ik heb een ren via internet gekocht: http://www.loras.nl/dierverblijven/kattenren.html

Vond het op zich niet een enorm hoge prijs als je naar de materiaalkosten kijkt. Heb de ren, verlengpanelen en levering en was rond de 380 euro kwijt als ik het goed heb. Ok het kost een hoop geld, maar ik ben maar wat blij ermee! Mijn vriend heeft een dak, plankjes met vloerbedekking, krabpalen en schapjes gemaakt, en onze katten zijn er niet meer uit weg te slaan. Als het aan hun lag zaten ze de hele dag erin, maar dat doen we maar niet :)

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:50

Ik heb een zelf gemaakt door op marktplaats van die gaas panelen te open waar ze ook bouwtereinen mee afzetten. Die heb je in verschillende maten gaas. Omdat ik er kittens in heb, heb ik de kleinste. Daar kunnen ze met hun 8 week net niet door. Heb geloof ik 75 euro per paneel betaald.
Zelf maken met hout kan ook. Is iets goekoper en compleet naar wens te maken. Voor onze konijnen hebben wij dat gedaan door panelen van 1 meter breed en 2 meter lang te maken zo konden we ook deuren erin maken en ze zo indelen als we wouden. :D Zelf maken hoeft niet moeilijk of duur te zijn.