Hond plast 's nachts in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Hond plast 's nachts in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 12:49

Hallo,

Voor een paar weekjes hebben wij het hondje van mijn opa en oma te logeren. Tinus is niet gecastreert en vrij dominant. Hij kan het aardig goed vinden met onze eigen hond, een geholpen reu die aardig onderdanig is.
Nou is het probleem dat Tinus hier 's nachts in huis plast (doet hij in zijn eigen huis ook als er een andere hond is geweest.
Tinus is 10 jaar en gewoon zindelijk. Om 23.00 gaan we nog een klein rondje met hem naar buiten en dan rond 7u 's ochtends weer.
We denken dat hij dit uit dominantie doet, omdat hij het 's nachts doet kunnen we hem niet betrappen of corrigeren.

Weet iemand een oplossing? Het is echt heel vervelend. Castreren is momenteel geen optie, mocht hij permanent hier gaan wonen ooit, dan gaan z'n ballen er wel af.

Miesjex

Re: Hond plast 's nachts in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:51

Er 's nachts uit om hem uit te laten?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:52

Is er geen mogelijkheid hem ergens te laten logeren waar geen andere hond aanwezig is??
Ik vind het super dat jullie het willen doen, maar ik zou daar persoonlijk geen zin in hebben zo :o
Ik verwacht dat het inderdaad met dominantie te maken heeft en zou zo ook niet weten wat je er tegen zou kunnen doen?!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:53

Plasbandje..Ik heb ook zo'n zeikhondje :+ Als we gaan slapen wordt ie eerst goed uitgelaten en dan krijgt hij zijn 'luier' om :D
Ik heb een reflectiearmband voor mensen (met klittenband) met daarin een dik maandverband.
Hij heeft het sindsdien nog maar 1 keer gedaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:54

Bedenk wel dat ze een hond ouder dan 10 niet zo maar meer castreren dit i.v.m de leeftijd. Als het dominantie is kan je bloesem therapie proberen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:56

Mijn hond plast ook al heel lang in huis 's nachts... Heel vervelend. Wij zijn er laatst naar de dierenarts mee geweest omdat hij ook goed afevallen was. van 31 naar 26.3. Een labrador mannetje wel geholpen. We moesten ook plas inleveren om suiker en nieren uit te stellen. Misschien is het cushing maar dat weten we niet zeker. Ze DA zei tegen ons dat de hond een vast eigen plekje krijgt wat niet te groot is omdat onze hond altijd achter in het huis plast (bij de deur). Hij zei een bench maar daar zijn wij geen voorstander van nu doen we hem in de schuur. Het is zo, een kleiner plekje voor de hond gaat hij meer voor 'hem' zelf zien en dan plassen ze minder snel in huis... Vandaag was de eerste nacht in de schuur weet niet of die wat gedaan heeft. De DA zegt dat het bij onze hond tussen de oren zit maar dat lijkt mij heel stug...

Maar misschien kan je overwegen om de DA te bellen en eventueel plas inleveren? Een andere hond die ik ken deed het ook en die heeft dus suiker.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:57

Hij doet het alleen als er een andere hond is (geweest), dus persoonlijk zou ik niets lichamelijks verwachten?!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:01

Afbeelding

Dikke Kotex erin en klaar...Hoe simpel kan het soms toch zijn. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:02

En hem 's nachts in een ruimte laten waarin het niet zo storend is ?

Buiten, bijkeuken, schuurtje ?

Hem het afleren zal op die leeftijd niet gemakkelijk meer zijn :n

Cassidy

Een hond zal niet zo snel zijn eigen nest bevuilen, dus voor de logeerperiode zou ik hem 's nachts in een bench zetten.

Verder denk ik ook aan een dominantieprobleem, helemaal het vlaggen in huis. Ik zou de plekken waar hij het bij jullie in huis heeft gedaan heel goed schoonmaken, anders blijft hij het op die plekken doen.

En mocht hij permanent bij jullie komen wonen, idd castreren. En 's nachts in de bench.

PanamaD

Dan zou het kunnen komen om zijn teretorium te markeren, zeker als die niet geholpen heeft. Dan word het denk ik toch elke dag boenen of een ander plekje zoeken.. ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 13:19

Zou het helpen om hem in de gang te zetten met z'n eigen mandje?
'S nachts uitlaten weet ik niet, denk niet dat het door een volle blaas komt.
Andere plek binnen familie is moeilijk, 2 hebben een kat, eentje wil geen hond en de ander heeft een vrouwtjeshond waar Tinus hrt niet geweldig mee kan vinden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:22

Als je hem in de gang zet, heeft hij in het ieder geval minder dingen om tegenaan te plassen :P
Uitlaten s nachts heeft geen enkele zin als het vlaggen is
Als de vrouwtjeshond niet geholpen is, zou ik daar al helemaal niet aan beginnen hem daar te laten :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 13:26

Vrouwtjeshond is niet geholpen nee :')
En ik denk niet niet dat we Jack RusselXgolden retriever willen :+.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:27

EskeGirl schreef:
Andere plek binnen familie is moeilijk, 2 hebben een kat, eentje wil geen hond en de ander heeft een vrouwtjeshond waar Tinus hrt niet geweldig mee kan vinden.

Je kan het proberen. Wie weet helpt het. Heeft ie wel zijn eigen mand/kussen of iets mee wat van hem is? Dat zou ik er dan bij leggen dat die echt weet dat het zijn plekje word.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:29

Dan zullen opa en oma misschien eens over een pension moeten gaan nadenken. Ik zou in ieder geval nooit een plassende hond uit logeren sturen. En zou er andersom ook echt geen op bezoek willen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:32

EskeGirl schreef:
Vrouwtjeshond is niet geholpen nee :')
En ik denk niet niet dat we Jack RusselXgolden retriever willen :+.

De buren bij m'n ouders hebben járen een kruising Teckel/Labrador gehad......................je bedenkt het niet, maar het was wel een ontzettend leuk hondje :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 13:33

wortelsussie schreef:
EskeGirl schreef:

Je kan het proberen. Wie weet helpt het. Heeft ie wel zijn eigen mand/kussen of iets mee wat van hem is? Dat zou ik er dan bij leggen dat die echt weet dat het zijn plekje word.

Hij heeft zijn eigen mand en knuffel mee :)
Mand sleept hij erg graag door de kamer, dat doet ie bij hem thuis ook altijd.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:46

EskeGirl schreef:

Ga dat nou eerst maar eens een paar dagen proberen. Hij is niet de jongste meer en misschien redt hij 't gewoon geen hele nacht. Als hij daarna nog steeds binnen plast, dán kan je het gaan hebben over andere oorzaken (en dan hoop ik dat je dominantie t.o.v. de andere hond bedoelt, dus markeerplasjes, en niet dominantie t.o.v. jullie want dat uit zich niet door nachtplassen).