Konijnen tuigje slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konijnen tuige goed of slecht

Kan geen kwaad
11 (33%)
Slecht
22 (66%)

Totaal aantal stemmen: 33

joann123

Konijnen tuigje slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:27

De titel zegt het al wat vinden julie

8nnemiek

Re: Konijnen tuigje slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:36

Ligt eraan waar voor..
Een flinke ruk aan een tuigje schijnt de rug te kunnen breken zegt men..
Maar ik gebruik altijd een tuigje als ik naar de DA moet, omdat mijn konijn nogal gekke sprongen maakt bij vreemden. En dan is zo'n tuigje ideaal om je konijn vast te kunnen houden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:38

Ze zijn inderdaad gevaarlijk, om de reden die 8nnemiek noemt.

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:38

Ik allen omdat ze nu niet zo een groot stuk hebben om te lopen om op grasveldje te rennen maar een ruik geef ik dan niet echt ik ren gewoon met ze mee

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:43

joann123 schreef:
Ik allen omdat ze nu niet zo een groot stuk hebben om te lopen om op grasveldje te rennen maar een ruik geef ik dan niet echt ik ren gewoon met ze mee

Het gaat er ook niet om dat jij een ruk aan het tuigje geeft. Ik hoop dat je dat sowieso al niet van plan was :P Maar als je konijn een gekke sprong maakt/een sprintje trekt ofzo, dan kan 'ie aan 't tuigje rukken.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:45

Een konijn hoort geen tuigje te hebben maar ruimte.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:47

Wat ik ook wel eens deed met mijn konijntje was een mini rennetje maken (kan je handig met kippen gaas helemaal rondom en bovenop iets voor beschutting van de zon) en dan op t gras zetten en t konijntje erin... je kan ook zoiets maken en dan groter, of als je in je tuin je konijn wil laten lopen gewoon afzetten..je hebt ook eventuele speciale "rennen ramen" ervoor. hier liep ons konijn altijd in de tuin(geen giftige planten!) en zette ik af waar ze eventueel onderdoor kon met soort konijnenren hekken... en plukte wel eens gras wat ik afspoelde onder de kraan, de buren hadden gras genoeg...

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:48

Dus het kan niet we hebben het eerder al gehad alleen Die zij nu weg het is voor op het grasveldje te lopen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:52

Als je haar graag wil laten lopen zou ik denken aan een soort rennetje te maken... je hebt verschillende... maar een tuigje klinkt leuk maar richt vaak bij die kleine beestjes meer schade aan als leuk voor t beestje...heb t idee dat die meer gemaakt zijn voor leuk voor t baasje, maar risico's zijn best groot...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:00

Ja, het is gevaarlijk.
Ik ken konijnen die overleden zijn ten gevolge van het tuigje. Een konijn hoeft maar te schrikken en dan kunnen ze compleet in paniek raken. Dat is het gevolg, omdat ze prooidieren zijn. Lekker een grote ren geven, want konijnen horen dag en nacht te kunnen rennen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:27

Hier belanden tuigjes direct in de prullenbak. Hopsakee.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:31

Als het dier het niet gewend is, alle kanten op schiet en zowat stikt omdat de gene die het arme dier ' voor de lol ' omgedaan heeft. Ja dan is het zeker hardstikke slecht.

Ik heb wel 1 van mijn chinchilla's zo nu en dan een tuigje om dit omdat ze als ze schrikt weg schiet en als ze mee is ergens heen kan je dat echt niet hebben. Deze chinchilla is het gewend. Kent het tuigje en dit is puur voor geval dat ze schrikt. Verder niet om mee te lopen ofzo.
Ik heb nooit begrepen waarom iemand perse met een konijn wil lopen :')

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:43

Ik bekijk het ook van de andere kant: een konijn is een prooidier, als hij ergens van schrikt en weg wil rennen, kan dat niet. Want daar is het einde van het touwtje... Nee, konijntjes moeten gewoon de ruimte hebben om zelf vrij te bewegen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:46

Nee ik zou het niet doen.. Ik denk niet dat ze er direct een rug van breken (heb het vroegáh ook veel gedaan en die konijnen sprongen ook alle kanten op) maar je moet wel heel goed weten wat je doet en je konijn moet ook niet bang van je zijn anders gaat ie ook nog voor jouw vluchten..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:50

Wij hebben vroeger eens een tuigje gehad die zo opkroop onder de borst dat het arme beestje zijn ogen helemaal uitpuilden := Dus ik ben er geen voorstander van.. :n

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:27

Rug breken gebeurd denk ik niet zomaar. Eerder gevaarlijk dat ze zichzelf wurgen. Mijn konijnen vonden tuigjes zowieso niets :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:48

Nee de meeste konijnen vinden het eerst niks, da's logisch, de meeste paarden die de eerste keren een zadel op krijgen zullen ook niet doen alsof er niks is..