Poes zwanger of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keeth

Poes zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 23:09

Eerst even het verhaal vooraf:

Op 9 mei 2013 is hier een pleeg moederpoes( a.k.a. Blacky) voor onze 4 flessenkittens gekomen. Ze had zelf al 5 kittens, en heeft daarmee al 2,5 week buiten gezeten. Toen ze hier kwam accepteerde ze de flessenkittens vrijwel meteen.

Aangezien ze hier toch wel erg moest wennen, was ze heel erg fel tegen onze dieren. Het werd hier erg druk en onrustig en hierdoor is Blacky 2x ontsnapt naar buiten (door het klapraampje). Ze was verder naar ons weten niet krols, maar aangezien we haar niet kennen weten wij dus ook niet of ze dat laat merken.
Ik heb verder ook een kater van nu 1 jaar en 3 maanden. Hij is nog niet geholpen, maar doet ook verder niets, en daar zijn wij 100 % zeker van.

Na 4 weken begon ze de kittens af te stoten. Ze mochten geen melk meer drinken en zocht rustige plekken op.
We merkten dat ze wel dikker werd, maar wij dachten dat het kwam door het eten, doordat ze redelijk schraal was toen ze hier kwam.

Nu sinds 2 weken laat ze de kittens weer toe om te drinken. Ze geeft ook echt melk, want na het drinken zijn de buikjes van de kittens vol en rond, en ze eten nu bijna geen brokkies meer. Haar buik is nu ook iets dikker en ze ligt meer dan dat ze loopt of iets dergelijks. Ze eet nu ook echt extreem veel. We letten er zeker wel op dat ze de juiste hoeveelheid voer krijgt en niet te veel, haar buikje is dus sowieso niet van het eten. Ze is laatst ook ontwormt, dus dat kan t ook niet zijn.

Mijn vraag is nu ; Is het nou nog mogelijk dat ze zwanger is ? Zoals ik heb uitgerekend moet ze morgen bevallen als ze 70 dagen zou dragen, dat is dan uitgerekend vanaf 8 mei.
Of zou de buik van wat anders zijn?
Ik zal van de week kijken of ik foto's kan plaatsen.

Ik hoef hier overigens geen gezeur over de overvolle asielen, en dat wij verkeerd bezig zijn omdat we een nestje kittens krijgen. Ik ben me er zelf heel erg bewust van dat de asielen en opvangcentra overvol zitten. Maar dit nest was ongepland, ook zeker niet de bedoeling, maar als ze inderdaad zwanger zou zijn van de 2,5 week buiten, dan kunnen wij er niks aan doen. En gebeurt is nou eenmaal gebeurt. ;)

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:02

Voor mamapoes niet te hopen dat ze weer zwanger is.... Best een aanslag voor het lijfje... al die drinkende kittens...

Meestal kun je een zwangere poes herkennen aan verdikte tepels, maar die heeft ze waarschijnlijk al doordat er nog kleintjes drinken.

Hou ze in ieder geval goed in de gaten.... of even een bezoekje aan de DA

Ben wel benieuwd naar foto's

Succes!!

CM_

Re: Poes zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:09

Als je heel zachtjes en voorzichtig met je vingers de buik aftast, dan moet je kittens kunnen voelen, zeker als ze al bijna aan de tijd is, dan moet je ze ook fanatiek voelen schoppen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:06

Vang je de fleskittens op voor een stichting/organisatie of in je eentje?

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 10:52

Bedankt voor jullie reactie's.

Ik zal vandaag nog even proberen om te voelen en mijn hand er langere tijd op te laten liggen.
Ze heeft namelijk liever niet dat er mensen aan haar achterhand zitten, maar ze liep ook immers al een jaar buiten doordat ze was weggelopen bij de vorige eigenaars. Ze hebben haar nooit te pakken gekregen helaas, dus misschien in dat jaar tijd iets gebeurt waardoor ze het niet toelaat. Maar laten we het erop houden dat als je aan dr achterhand zit ze dan gaat grommen en slaan :')

BraveSpots: We hebben de flessenkittens van een boerderij/ vrienden. Er was namelijk een boerderijpoes hoogzwanger. De eigenaars van mijn verzorgpony , beide 15 jaar, dachten dat ze aangaf dat er iets mis was in haar buik etc. Toen hadden ze dus doodleuk die boerderijpoes mee naar huis genomen. Achteraf misschien een slim idee geweest, want de eerste kitten zat al klem. Maar na 2 dagen begon ze in huis te plassen. Nog al logisch van een poes die niet eens weet wat een kattenbak is. Maar toen hebben ze haar aan een tuigje mee de tuin in genomen, en *floep*... poes weg. Toen moesten ze de kittens met de hand voeren, maar daar hadden ze geen tijd voor, dus zijn de kittens naar ons gekomen. Dat was op 8 mei, en de dag erna , 's avonds laat, is moederpoes met haar eigen kittens gekomen.

Dat moederpoes kwam betekent niet dat wij te beroerd waren om om de 2 uur die kittens de fles te geven, maar meer omdat het voor die kittens beter was als ze gewoon konden drinken bij een moederpoes. We zijn ze wel heel de tijd bij blijven voeren, maar het blijven kleine hummeltjes. :(:)

Anoniem

Re: Poes zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:03

Maar hoe oud zijn de kittens nu dan? Die van mij zijn nu 6 weken en drinken nog maar amper en eten al volledig vlees.. Uit jouw verhaal begrijp ik dat ze weer veel drinken en bijna niet eten?

Of de poes zwanger is durf ik niet te zeggen, je zou ze dan idd moeten kunnen voelen.