Op 9 mei 2013 is hier een pleeg moederpoes( a.k.a. Blacky) voor onze 4 flessenkittens gekomen. Ze had zelf al 5 kittens, en heeft daarmee al 2,5 week buiten gezeten. Toen ze hier kwam accepteerde ze de flessenkittens vrijwel meteen.
Aangezien ze hier toch wel erg moest wennen, was ze heel erg fel tegen onze dieren. Het werd hier erg druk en onrustig en hierdoor is Blacky 2x ontsnapt naar buiten (door het klapraampje). Ze was verder naar ons weten niet krols, maar aangezien we haar niet kennen weten wij dus ook niet of ze dat laat merken.
Ik heb verder ook een kater van nu 1 jaar en 3 maanden. Hij is nog niet geholpen, maar doet ook verder niets, en daar zijn wij 100 % zeker van.
Na 4 weken begon ze de kittens af te stoten. Ze mochten geen melk meer drinken en zocht rustige plekken op.
We merkten dat ze wel dikker werd, maar wij dachten dat het kwam door het eten, doordat ze redelijk schraal was toen ze hier kwam.
Nu sinds 2 weken laat ze de kittens weer toe om te drinken. Ze geeft ook echt melk, want na het drinken zijn de buikjes van de kittens vol en rond, en ze eten nu bijna geen brokkies meer. Haar buik is nu ook iets dikker en ze ligt meer dan dat ze loopt of iets dergelijks. Ze eet nu ook echt extreem veel. We letten er zeker wel op dat ze de juiste hoeveelheid voer krijgt en niet te veel, haar buikje is dus sowieso niet van het eten. Ze is laatst ook ontwormt, dus dat kan t ook niet zijn.
Mijn vraag is nu ; Is het nou nog mogelijk dat ze zwanger is ? Zoals ik heb uitgerekend moet ze morgen bevallen als ze 70 dagen zou dragen, dat is dan uitgerekend vanaf 8 mei.
Of zou de buik van wat anders zijn?
Ik zal van de week kijken of ik foto's kan plaatsen.
Ik hoef hier overigens geen gezeur over de overvolle asielen, en dat wij verkeerd bezig zijn omdat we een nestje kittens krijgen. Ik ben me er zelf heel erg bewust van dat de asielen en opvangcentra overvol zitten. Maar dit nest was ongepland, ook zeker niet de bedoeling, maar als ze inderdaad zwanger zou zijn van de 2,5 week buiten, dan kunnen wij er niks aan doen. En gebeurt is nou eenmaal gebeurt.