Ouderdomskwaaltjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GelderseRoos

Ouderdomskwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 16:53

Mijn leeuwenkopje(konijnenras voor de mensen die het niet weten) is echt op. Hij is nu 6jaar oud en is heel mager,pels is stug en glanst niet meer en mankte de laatste paar weken met zijn pootje. Wij natuurlijk DA contacteren, met het beesie naar onze DA geweest het is beginnende verlamming aan de achterpoten. :\ Hij heeft er geen pijn van , maar natuurlijk kan het beesie maar op 3 poten meer lopen en zal het nog over zetten naar de andere kant. De DA zegt dat die er verder gezond uit ziet, op het ondergewicht na maar heb daar speciale voeding voor mee gekregen. Nu is mijn vraag, ik zie mijn kleintje super graag, maar is het nodig om hem zo te laten rondlopen? Heb 2 opties inslapen of lekker van zijn oude dag hier laten geniet. Heeft een schuilhok + grote plaats om rond te lopen. Ik weet het echt niet :? , want DA zegt dat hij geen pijn heeft maar wel dat het niet makkelijk is voor hem om op 3 poten maar te lopen. :(

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:23

Ik vraag me af of dit inderdaad door ouderdom komt. 6 jaar is nog niet heel oud en de combinatie van afvallen en neurologische problemen (de verlamming van de pootjes) doet mij denken aan e. cuniculi. Dus ik zou terug gaan naar de dierenarts of naar een andere dierenarts gaan en dit te laten onderzoeken zodat je konijn de juiste medicijnen kan krijgen als het inderdaad e. cuniculi is.

dierenfan

Re: Ouderdomskwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:17

ik zou ook aan EC denken. 6jaar is oud voor een vlaamse reus of franse hangoor bijv. maar niet voor een konijn van gemiddelde grote.

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 10:25

dierenfan schreef:
ik zou ook aan EC denken. 6jaar is oud voor een vlaamse reus of franse hangoor bijv. maar niet voor een konijn van gemiddelde grote.

Manou schreef:
Ik vraag me af of dit inderdaad door ouderdom komt. 6 jaar is nog niet heel oud en de combinatie van afvallen en neurologische problemen (de verlamming van de pootjes) doet mij denken aan e. cuniculi. Dus ik zou terug gaan naar de dierenarts of naar een andere dierenarts gaan en dit te laten onderzoeken zodat je konijn de juiste medicijnen kan krijgen als het inderdaad e. cuniculi is.

Wij zijn terug naar de DA geweest op aanraden van jullie en de nijn heeft inderdaad EC. Heb nu medicatie gekregen ,maar het is nog niet zeker of het gaat aanslaan. Normaal in de meeste gevallen wel, dus laten we hopen bij ons ook! Alvast bedankt! Zonder jullie had ik misschien nooit er aan gedacht dat het een of andere ziekte zou zijn.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:19

Goed dat er nu een behandeling is. Ik hoop voor dat het aanslaat bij jouw konijn. Mijn konijn heeft twee jaar geleden ook EC gehad en met haar is het helemaal goed gekomen.

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 23:18

Manou schreef:
Goed dat er nu een behandeling is. Ik hoop voor dat het aanslaat bij jouw konijn. Mijn konijn heeft twee jaar geleden ook EC gehad en met haar is het helemaal goed gekomen.

Bij de meeste slaat het normaal wel aan. So lets hope! :D