Ik dacht eerst dat mijn eigen kat ergens vast zat ofzo, maar toen ik verder zocht, vond ik een heel klein katje
Onder een ladder bij de schuur van de buurman. Ik heb hem gelijk gepakt en mee naar huis genomen. Nergens liep er een moederpoes rond en ook de buurman wist van niks.
Thuis heb ik de dierenarts gebeld en ben ik daarheen gegaan. Het is een katertje van max 4 weken oud. Ik heb melk meegekregen en pate en brokjes. Verder heeft hij een spuitje gehad om geen longontsteking te krijgen.
Ik heb hem net pate gevoerd met mijn vinger, dat at hij flink. Zelf eet hij nog niet,maar dat moet hij wel kunnen volgens de da.
Melk heb ik met een flesje in zijn mond gedaan, maar dat pakt hij niet echt.
Heeft iemand nog tips hoe ik hem melk kan geven? Of is dat een kwestie van tijd, dat hij even moet wennen en bijkomen?
Ik twijfel ook of ik hem moet terugzetten dat de moeder hem kan komen halen. Het liefst hou ik hem hier, maar misschien heeft hij de moeder meer nodig...Maar dan zal het wel een zwervertje worden en dat wil ik ook niet.
En hoe moet ik het doen qua kattenbak? Daar komt hij nog niet in. Moet ik dan gewoon korrels in een hoekje in de doos leggen?
En ook belangrijk: hoe doe ik het met mijn volwassen kat? Hij is al komen kijken maar is weer naar buiten gegaan. Hij was niet gemeen, wel nieuwsgierig, maar ik vind dat ook wel spannend met zo'n klein katje...