hond in de war na weerzien oud baasje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hond in de war na weerzien oud baasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:20

ok, ik zit een beetje met mijn handen in het haar. We hebben 5 honden, waaronder 1 die van mijn stiefvader is geweest.
Mijn stiefvader woonde met zijn zoons en de hond een straat verderop, maar hij is een jaar geleden onverwachts overleden. Z'n zoons zijn ergens anders gaan wonen en de hond is bij ons terecht gekomen.

We hebben daarna eigenlijk heel weinig contact gehad met zijn zoons (mijn stiefbroers) maar omdat het mijn verjaardag was is een van mijn stiefbroers hier 3 dagen geleden op bezoek geweest en blijven slapen.

Sindsdien is de hond van mijn stiefvader helemaal over de zeik. het is best wel een intelligente hond ( ze herkende mij nog nadat ik een half jaar in het buitenland zat... Terwijl het toen niet eens mijn eigen hond was. En sommige van mijn eigen honden staarde me met een glazige blik aan van ' wat doet dat mens ineens in ons huis?' :+ ) Ofwel, ik denk dat ze mijn stiefvader ook nog niet vergeten is.

Nu wil ik hondengedrag niet vermenselijken, maar sind smijn stiefbroer geweest is zit ze trillend, hijgend, piepend en krabbend bij de voordeur en wil ze naar buiten. Als we naar buiten gaan trekt ze als een gek aan de lijn, gaat ze met der neus op de grond (en het lijkt echt alsof ze 30 sporen tegelijkertijd wil volgen) en er zit ondertussen totaal geen clue in waar ze heen wil en het is ook niet dat ze moet poepen of plassen... Oftewel; ze is op zoek naar iets. En ik denk dat het mijn stiefvader of stiefbroer is....
Het is echt heel sneu, en ik weet niet echt wat ik er mee aan moet. Het duurt nou al 3 dagen, en buiten het feit dat het een beetje irritant is dat ze de hele tijd zit te piepen, is het natuurlijk ook niet op te lossen ofzo.

Ik weet natuurlijk niet zeker of het is omdat mijn stiefbroer hier geweest is, ze zit ook tegen haar loopsheid aan (dus mijn eerste gedachte was dat ze mss op zoek was naar een reu, aangezien het eerder is gebeurd dat onze honden ineens ontsnappingspogingen gingen doent ijdens de loopsheid :') ) Dus als iemand anders suggesties heeft wat het kan zijn sta ik er voor open (ik vind het zelf namelijk een tamelijk bizar idee, dat ze nu een jaar later opeens op zoek wil naar mijn stiefvader. Maargoed, mss dat mijn stiefbroer iets getriggerd heeft) .
Maar ook als iemand tips heeft, want ze zit echt heel hoog in der stress en dat is echt sneu om te zien, en het duurt al 3 dagen -O- ....

chocobroodje

Re: hond in de war na weerzien oud baasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:12

Nou zo raar vind ik het niet :n Honden hebben echt wel een geheugen, ook voor langere tijden. Het kan wel dat ze wellicht onder invloed van de hormonen wat extra reageert, een soort nesteldrang wat er door wordt veroorzaakt.

Ik zou haar eens aan de lijn haar gang laten gaan, laat haar de weg maar eens wijzen dan weet je iig waar ze naar opzoek is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:18

ik denk dat het meer met de loopsheid te maken heeft.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:22

Is het geen idee om met haar naar het graf van je (stief)vader te gaan? Misschien dat ze daar iets oppikt wat haar rust kan geven?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:30

Wij hebben een hond gehad die we uit het asiel hadden gehaald.
Die heeft een jaar op elke auto gelet met de zelfde motor als zijn vorige baas. Aangezien hij door de eigenaar 3 x erin is vervoerd 1ste keer naar het asiel en weer opgehaald en 2de x aan een boom gebonden.
En toch had hij heimwee het werd wel makkelijker na jaren maar hij begroete iedereen met veel gejank zo van jullie komen wel terug.

Geef hem de tijd om het verlies te verwerken.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 05:58

Ik denk eerder loopsheid, hoe lang is ze loops?