Poes heeft het warm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

Poes heeft het warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 12:48

Sinds een paar maanden hebben wij een witte Siberische kat, ze is nu ongeveer zes maanden oud. Ze zit behoorlijk dik in haar vacht en hoewel ze natuurlijk een lichte kleur heeft lijkt ze de laatste paar dagen steeds meer last te krijgen van de warmte. Nu is ze bijvoorbeeld ontzettend aan het jengelen, ze achtervolgt je overal en gaat er dan uitgeteld bij liggen. We hebben geen ventilator en water vindt ze maar niets. Van de waaier werd ze ook te onrustig.

Misschien maak ik me zorgen om niets, maar ik vraag me toch af of iemand hier iets tegen weet. Morgen vertrekken wij overigens op vakantie, dus langetermijnoplossingen zijn niet zo handig.

Shirley

Re: Poes heeft het warm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:50

Zou ze niet onrustig zijn vanwege de voorbereidingen voor de vakantie ?

Denk toch dat het binnen bij jullie niet overmatig heet is en ze ook buiten de schaduw kan opzoeken ?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:52

Gaat ze niet op de grond liggen als verkoeling mijn kat loopt ook wat vaker naar achter ons aan in deze dagen heeft ze een mogelijkheid om naar buiten te gaan

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:52

Ik heb wel eens gelezen dat een natte handdoek (op een plastic zak) kan helpen, dan kan ze daar op liggen als ze het warm heeft. Succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:54

Gewoon een fles met koud water vullen en op een fijne lig-plek leggen, zodat ze daar tegenaan kan gaan liggen als het echt van de warmte is?

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 12:55

@Shirley
Dat zal sowieso wel het geval zijn, daar heb je gelijk in. Maar ze gaat nu de hele tijd languit op de grond liggen, een beetje rollen en dan weer ergens anders liggen. Ze lijkt haar draai niet helemaal te kunnen vinden met al die warmte.

@Pina22 en pmarena Dankjulliewel, dat ga ik proberen!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:57

Hier zou ik mij niet zoveel druk om maken. Mijn kruising Noorse Boskat poes doet dit heel vaak. Als ze gaat hijgen heeft ze het wel echt warm/benauwd.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:07

ik heb hetzelfde met mijn katten(huistuinenkeukenkatten) alleen beginnen die echt te hijgen,
Ik doe voor hun wat ik ook voor de honden doe,
Washandje of klein handoekje nat maken en even in vriezer leggen, dan over hun heen..
Als ze het niet heel prettig vinden kan je het handoekje/washandje ook heel even tegen hun zij aanhouden.
Zelf zullen ze ook koelere plekken opzoeken.
Ook handig, zorg dat het drinkwater niet warm wordt, eventueel ijsklontje erin(vinden die van mij leuk ook nog haha)

Nu liggen ze de hele dag buiten onder de heg waar ons pup heeft gegraven(kouder zand)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:09

Fles water in de vriezer doen, dikke badhanddoek errond, kan ze daar tegen liggen.
Mijn katten hebben hun heil onder de auto gezocht, zometeen maar even goed opletten bij het wegrijden hahaha!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:13

Ik heb gewoon een htk kat van 15, vorig jaar was ze aan het hijgen en op de koele keuken vloer liggen.
Dit jaar, nu dan, ligt ze gewoon op de stoel te slapen.
Goed in de gaten houden of ze genoeg drinkt maar ik zou me niet zo druk maken, beessies kunnen veel hebben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:18

Ehm.... is ze niet gewoon krols? dan rollen ze ook veel en jengelen...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:22

Hier zet ik de deur naar de badkamer open. Het ligt helemaal in het pand en heeft natuurlijk tegels, dus dat is een heerlijk koele plaats nu. Ze liggen er regelmatig, met warm weer zelfs vaker.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:25

Die van mij heeft de mogelijkheid om lekker buiten te lopen of binnen te blijven. Net was ze met een muis aan het spelen die ze gevangen had, en toen ik dat arme diertje van haar afpakte was ze ook bek af en haar tong hing ongeveer op haar knieën. Had dat nog nooit gezien, dus schrok in eerste instantie ook. Gelukkig na 10 minuten was ze weer op adem en ging ze lekker in de bosjes in de schaduw liggen. Drinken ligt er genoeg, en als ze het echt heet heeft komt ze wel naar binnen. Denk dat ze zichzelf wel redden hoor :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:25

koelmat kopen misschien? kan ze daarop gaan liggen...

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 13:48

Fles en handdoek vond ze maar niks. Ze ligt nu in de schaduw naar het konijn te loeren, dus volgens mij voelt ze zich wel prima :+ Ze heeft iig voldoende te drinken. Misschien dat het ook meespeelt dat het haar eerste zomer is? Zeker door die koude winter van het afgelopen jaar... Kan het zijn dat ze er nog aan moet wennen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:55

Nog maar een keer... ;)
ze is 6 mnd dus het zou een eerste krolsheid kunnen zijn, dan weten ze nog geen raad met hun lijf en jengelen de hele dag en gaan op de gekste plekken liggen en rollen. Als ze dit gedrag de komende week nog steeds heeft en over ongeveer 4 weken weer dan weet je genoeg :) De ene poes is de andere niet en ook elke krolsheid is weer anders.

Ik geloof het verhaal van warm hebben niet helemaal nl, ik heb zelf 4 Noren met behoorlijke vacht en die liggen gewoon in de volle zon te maffen. Als ze het te warm krijgen zoeken ze de schaduw op of komen binnen op de vloer afkoelen. Maar ze jengelen niet en gaan ook niet steeds ergens anders liggen en rollen.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 14:28

@cissy Sorry, ik had het wel gelezen maar daarna had ik er niet meer aan gedacht... Het zou inderdaad kunnen, ik ben er de komende week niet bij maar ik zal volgende maand extra opletten!